autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz s > Mercedes-Benz S 400 Hybrid
Mercedes-Benz S 400 Hybrid
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Vzhledem k tomu, jak se o hybridech všude mluví, vás možná překvapí, že Mercedes je po Toyotě/Lexusu a Hondě teprve třetí automobilka, jejíž hybrid si můžete opravdu koupit. Model S 400 Hybrid přidává ke známému vidlicovému šestiválci o objemu 3,5 l také elektrický agregát s výkonem 20 koní.
Na rozdíl od hybridů Lexus se v případě Mercedesu nejedná o takzvaný „full hybrid“ – nedokáže se uvést do pohybu jen silou elektřiny. Elektrický agregát s lithium-ion akumulátorem, šikovně integrovaný do skříně sedmistupňového automatu 7G Tronic, zde slouží pouze jako dopomoc při zrychlování. Jakmile pořádně sešlápnete pravý pedál, elektromotor aplikuje nastřádanou energii, kterou by jinak musel vynaložit spalovací motor. Podobně funguje i systém KERS ve formuli 1.
Video z testu Mercedes-Benz S 400 Hybird sledujte v aktualizovaném vydání magazínu iMOTOR.
I takovýto „poloviční“ hybrid dokáže přispět ke snížení emisí CO2 a spotřeby benzínu o 21 procent, což není málo. A kompaktní konstrukce neukrádá žádné místo z kufru. Nevýhodu má systém jedinou – při lehkém sešlápnutí brd se zpomaluje jen motor, jehož brzdný moment tak slouží k výrobě elektřiny. Pedál má proto nezvyklou odezvu a zpočátku se vám může stát, že na semaforech málem narazíte do auta před sebou.
Jinak je S 400 třída S jako každá jiná: skvěle sestavená, nabitá luxusní (většinou příplatkovou) výbavou včetně masážních sedaček nebo nočního vidění a tak pohodlná, že z ní nebudete chtít vystoupit.
Jirka Červenka, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Mercedes-Benz S 400 Hybrid |
---|---|
0-100 km/h (s) | 7,2 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec + elektromotor |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 3498 |
Kompresní poměr | 11,7 : 1 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 205+15 kW / 279+20 k při 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 385 Nm od 2400 do 5000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 148 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,8-11 / 6,4-6,6 / 8,0-8,2 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 90 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5226 |
Šířka (mm) | 1871 |
Výška (mm) | 1479 |
Rozvor náprav (mm) | 3165 |
Provozní hmotnost (kg) | 2020 |
Celková hmotnost (kg) | 2600 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2100 |
Zavazadlový prostor (l) | 560 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2 219 350 Kč |