Mercedes-Benz S 400 Hybrid

Lexus LS už není jediná hybridní limuzína na trhu, ale Mercedes na to jde trochu jinak...

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Vzhledem k tomu, jak se o hybridech všude mluví, vás možná překvapí, že Mercedes je po Toyotě/Lexusu a Hondě teprve třetí automobilka, jejíž hybrid si můžete opravdu koupit. Model S 400 Hybrid přidává ke známému vidlicovému šestiválci o objemu 3,5 l také elektrický agregát s výkonem 20 koní.

Na rozdíl od hybridů Lexus se v případě Mercedesu nejedná o takzvaný „full hybrid“ – nedokáže se uvést do pohybu jen silou elektřiny. Elektrický agregát s lithium-ion akumulátorem, šikovně integrovaný do skříně sedmistupňového automatu 7G Tronic, zde slouží pouze jako dopomoc při zrychlování. Jakmile pořádně sešlápnete pravý pedál, elektromotor aplikuje nastřádanou energii, kterou by jinak musel vynaložit spalovací motor. Podobně funguje i systém KERS ve formuli 1.

Video z testu Mercedes-Benz S 400 Hybird sledujte v aktualizovaném vydání magazínu iMOTOR.

I takovýto „poloviční“ hybrid dokáže přispět ke snížení emisí CO2 a spotřeby benzínu o 21 procent, což není málo. A kompaktní konstrukce neukrádá žádné místo z kufru. Nevýhodu má systém jedinou – při lehkém sešlápnutí brd se zpomaluje jen motor, jehož brzdný moment tak slouží k výrobě elektřiny. Pedál má proto nezvyklou odezvu a zpočátku se vám může stát, že na semaforech málem narazíte do auta před sebou.

Jinak je S 400 třída S jako každá jiná: skvěle sestavená, nabitá luxusní (většinou příplatkovou) výbavou včetně masážních sedaček nebo nočního vidění a tak pohodlná, že z ní nebudete chtít vystoupit.

 

Jirka Červenka, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMercedes-Benz S 400 Hybrid
0-100 km/h (s)7,2 s
Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec + elektromotor
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)3498
Kompresní poměr11,7 : 1
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)205+15 kW / 279+20 k při 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)385 Nm od 2400 do 5000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)148 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)250 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)10,8-11 / 6,4-6,6 / 8,0-8,2 l/100 km
Objem nádrže (l)90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5226
Šířka (mm)1871
Výška (mm)1479
Rozvor náprav (mm)3165
Provozní hmotnost (kg)2020
Celková hmotnost (kg)2600
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2100
Zavazadlový prostor (l)560 l
Ceny
Základní cena modelu2 219 350 Kč
21.12.2009 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist