Mercedes-Benz eVito Tourer: Facelift přinesl elektrickou verzi s dojezdem až 421 km

Užitkový Mercedes-Benz Vito prošel drobným faceliftem, velkou novinkou je ovšem čistě elektrická verze eVito Tourer.
2020-03-06_image_20c0155-006-1100x618.jpg Zdroj: Mercedes-Benz

  • Elektrická verze eVito Tourer nabízí výkon 150 kW a dojezd až 421 km
  • Nová generace motoru OM 654 vč. varianty o výkonu 176 kW
  • Vylepšená zadní kamera, vzduchové odpružení AIRMATIC, digitální zpětné zrcátko
  • Nový vzhled mřížky chladiče a vylepšený interiér vč. nového čalounění

Plně elektrický pohon je dalším logickým krokem v revoluci městské mobility. Mercedes-Benz se v této oblasti stal průkopníkem s eVitem a eSprinterem v roce 2018, resp. 2019. Výkon a dojezd nově představeného eVita Tourer však představují pro městskou dopravu zcela nový rozměr, ať už při využití jako hotelový shuttle, velkoprostorové taxi, nebo vůz pro sdílenou přepravu.

Mercedes-Benz eVito Tourer je k nerozeznání od variant se spalovacím motorem, ale pod dynamicky vyhlížející přední maskou se zdířkou nabíjení v předním nárazníku se skrývá elektrický motor eATS, pohánějící přední nápravu s výkonem 150 kW. Lithium-iontová baterie je uložena pod podlahou vozu tak, aby měla co nejlepší vliv na jízdní vlastnosti. Maximální rychlost 140 km/h (nebo volitelně 160 km/h) zajišťuje svižnou jízdu ve městě i mimo něj.

eVito Tourer je ve standardu dodáváno s vodou chlazenou palubní nabíječkou pro střídavý proud o výkonu 11 kW, a je tak připraveno pro nabíjení doma i na veřejných nabíjecích stanicích. Lze jej nabíjet přes konektor standardu CCS umístněný v levé části předního nárazníku. K dispozici je i rychlonabíjení, takže lze eVito Tourer s maximální kapacitou baterie 100 kWh na rychlonabíječce nabít na 80 % za 45 minut. Baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh nabídne dojezd až 421 km.

Samozřejmostí je využívání rekuperace pro dobíjení baterie. Sám řidič má na rekuperaci zásadní vliv, protože může pomocí pádel pod volantem měnit její efektivitu. Obzvlášť úsporný a pohodlný styl jízdy je zajištěn novým stupněm rekuperace DAUTO, který prediktivně mění intenzitu rekuperace dle aktuální situace, rozpoznaného dopravního značení a informací z bezpečnostních a asistenčních systémů. Tři jízdní programy navíc umožňují řidiči individuálně si zvolit aktuální dojezd v závislosti na vybraném jízdním režimu.

Baterie umístěná pod podlahou nikterak neomezuje vnitřní prostor, proto eVito Tourer splňuje veškeré požadavky na funkcionalitu a variabilitu interiéru, čímž umožňuje jakékoliv využití pro přepravu cestujících. Lze jej objednat ve dvou délkách – v základní s celkovou délkou 5 140 mm, nebo v extra dlouhé variantě o 5 370 mm.

Společnosti zabývající se přepravou cestujících, jako např. taxislužby, využijí rozličné varianty konfigurace sedadel. Se dvěma zadními lavicemi se eVito Tourer stává pohodlným a tichým shuttle servisem, lze jej však mimo jiné vybavit až devíti místy k sezením, popřípadě sedadly natočenými k sobě.

10.3.2020 1:05| autor: Tomáš Malík | zdroj: Mercedes-Benz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist