autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz e > Mercedes-Benz E 250 CDI Coupe 2013
Mercedes-Benz E 250 CDI Coupe 2013
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 7
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.8
RADOSTI
Vzhled, styl, spotřeba
STAROSTI
Převodovka, jízdní vlastnosti
Díky Mercedesu třídy E Coupe jsem sám pro sebe lehce předefinoval pojem „rodinné auto,“ ale o tom asi až za chvíli, teď několik obecnějších vět, třeba o tom, jak třída E prošla faceliftem a přišla, díky diodám, o typická přední světla se dvěma lampami na každé straně.Mercedes třídy E byl vždy jasně rozpoznatelný díky dvojitým lampám, teď je tady osvětlení, které na první pohled vypadá jako z Mercedesu třídy S předminulé generace, ale ve chvíli, kdy auto nastartuje a světla se rozsvítí, je tady opět prvek dvojitých světel markantní.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Mercedes se zbavil (prý dočasně, zase se totiž má během několika let objevit) označení CLK a E Coupe je právě tou náhradou. Verze, se kterou jsem jezdil já, měla pod kapotou nejsilnější verzi naftového čtyřválce, tedy E 250 CDI, s výkonem 204 koní a masivním točivým momentem 500 Nm.
Abych rovnou pohovořil o tom, co se mi na autě nelíbilo – jako tradičně, a chápu, že to může znít ode mne jako klišé, sladění motoru a převodovky se mi moc nezamlouvalo. Nejde o to, že bych preferoval za každou cenu šestiválec, i když, ehm, možná že ano, ale tak jako již v minulosti u této kombinace pohonného systému jsem při plném nasazení cítil, jak změna rychlosti neprobíhá tak hladce, jak bych si přál. Vnímám to jako důsledek přeplňovaného motoru s krouťákem 500 Nm, který změny kvaltů tak nějak umocňuje.A ještě jedna věc, kterou bych chtěl zmínit, a to jsou jízdní vlastnosti. Jsou spíše „sedanovité“ než sportovní, navzdory vzhledu auta. Necítil jsem typickou mechanickou přilnavost, zatlačování zadku do zatáček, typické pro vyšší třídy Mercedesu, spíše jsem pocitově vnímal třídu C. Neříkám, že je to nepříjemné, spíš překvapivé.
Jinak auto vypadá nádherně, v červeném laku, s AMG paketem… opravdu radost pohledět. Radost jsem měl i ze spotřeby, abych se vrátil zpět k motoru, jezdil jsem za nějakých sedm a půl litrů a to je fajn. A ještě jedna věc, kterou jsem naznačil na začátku. To „rodinné auto.“
DOPORUČUJEME: BMW 335i xDrive M Performance
Já, manželka, dítě, zavazadla v kufru s kapacitou 450 litrů, takže bez omezení (surf neprovozujeme), paráda. Místa vepředu blahobytně, na zadních sedadlech by dospělý krátkodobě přežil, dítě nemá problém. V absolutní pohodě jsme tak zvládli výlety v řádech stovek kilometrů.
Verdikt
Mercedes-Benz E Coupe se mi líbil a to moc, když přeskočím své osobní a tradiční nepochopení pro souznění automatické převodovky a přebuzené naftového čtyřválce, a zvyknu si konvenční jízdní vlastnosti, jsem spokojený. Se spotřebou, vzhledem, stylem. A koneckonců i cenou, která u této motorizace začíná na 1,15 milionu Kč.
Filip Rakovan
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Převodovka | automatická sedmistupňová |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 204 v 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 500 v 1600 - 1800 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 7,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,7 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4703 |
Šířka (mm) | 2016 |
Výška (mm) | 1397 |
Provozní hmotnost (kg) | 1585 |
Zavazadlový prostor (l) | 450 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 089 000 Kč |
Základní cena test. verze | 1 149 500 Kč |