Mercedes-Benz CLS: další Němec na odpočinku

S odchodem prvního z moderních čtyřdveřových kupé končí jedna éra německých supersedanů. Nahradí je rozumnější auta. Není to škoda?

Poslední měsíce byly na velké odchody bohaté. Audi ohlásilo konec výroby RS6BMW skoncovalo s vysokootáčkovým desetiválcemM5M6. Kulatá třída E a starý kompresorový osmiválec se 476 koni už jsou ze hry dávno, takže ze silné generace vládců Autobahnu zbýval jediný: Mercedes CLS. Ten teď odchází také, po šesti úspěšných letech a 170 tisících vyrobených aut.

CLS odstartovalo do překvapeného motoristického světa v roce 2004. Mercedes nepopíral inspiraci staršími jaguary, ale na rozdíl od Britů vytěžil z odkazu sira Lyonse maximum. Ve Stuttgartu načrtli tvary tak stylové, že konkurence léta jen lapala po dechu a nedokázala přijít s odpovědí. Napodobit Mercedes se vlastně nepodařilo dodnes. Passat CCAudi A7 si na kupé jen hrají a alibisticky nabízejí místo i pro zadní cestující tam, kde designéři CLS prostě mávli rukou. Čtvery dveře jsou marketingovým tahem Mercedesu, CLS je spíš 2+2 než čtyřmístné auto. Jenže díky nízké střeše vypadá tak dynamicky jak vypadá.Automobilce se podařilo model výrazně odlišit od dárcovské třídy E. Výhled z nízkých oken trochu připomíná ponorku a díky nízko posazeným sedadlům a kolmé palubní desce působí CLS první generace jako čistokrevné sportovní auto. Značnou velikost luxusní sedan (čtyřdveřové kupé, chcete-li) skvěle maskuje dobře naladěným podvozkem a silnými motory. Navzdory odtažitému řízení, pro mercedesy typickému, je jízda v CLS skvělým zážitkem. I ty nejslabší verze navíc umí na požádání odstadit zadní nápravu, alespoň než je zkrotí překvapivě benevolentní nevypínatlná stabilizace.

Zda bude příští CLS tak svůdné jako první generace, uvidíme koncem září v Paříži. Podle špionážních fotek to však vypadá, že Mercedes nastupuje cestu konkurence. Nové CLS bude mnohem konvenčnější než to staré a usadí pohodlně nejméně čtři lidi. S novou generací rychlých luxusních sedanů tak na nás Němci zřejmě chystají sbírku mnohem rozumnějších strojů. To je škoda, protože rozum by měl alespoň občas ustoupit stranou, jak ukázal mimo jiné před šesti lety Mercedes CLS.

autoweb.cz

29.7.2010 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist