McLaren 650S Spider (2014): novinka s přídí P1 přišla o střechu, stovku za 3,0 s ale zvládne

Před dvěma týdny nám britský malosériový výrobce McLaren představil ostřejší derivát modelu 12C a nám se zdálo, že je o hlavní hvězdě Ženevy rozhodnuto. Chyba lávky.

Právě dnes byla na výstavišti stržena plachta z nového modelu 650S v oranžovém laku, něco ale bylo jinak. Na první pohled to byl ten samý vůz představený McLarenem v polovině letošního února, akorát v jiné barvě, při bližším ohledání se však ukázalo, že tady ve skutečnosti máme druhou karosářskou verzi postrádající střechu.


Samo sebou také Spider je kompletně odvozen od základního modelu 12C a po mechanické stránce téměř kompletně odpovídá kupé 650S, některé drobnosti jsou však přeci jen trochu jinak. Roadster dostal pevnou sklápěcí střechu reagující na tlačítko sklápění do rychlosti 30 km/h a celé elektro-hydraulické divadlo zvládne svůj part během sedmnácti vteřin.

Díky karbonovému monokoku nemuseli konstruktéři příliš řešit ztrátu torzní tuhosti karoserie montáží dodatečných výztuh, takže vůz ve výsledku váží pouze o 40 kg více než kupé – suchá hmotnost činí 1370 kg, pokud by vás to zajímalo.

Otevřená novinka je poháněná vidlicovým osmiválcem M838T twin-turbo s výkonem 650 koní a nejvyšším točivým momentem 678 newtonmetů, což automobilu ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy.

Ani při pokračující akceleraci nebude nutné dlouho čekat. 650S se zvládne rozjet na dvojnásobek za 8,6 s (o dvě desetinky pomaleji než uzavřená varianta) a maximální rychlost se nepatrně snížila z 333 na 329 km/h.

Jinak zadní vyhřívané okno Spideru lze i tady ovládat nezávisle na střeše a v případě nutnosti chránit posádku před nepřízní počasí či větrem poslouží i jako deflektor. Cena roadsteru by měla být podle předběžných zpráv vyšší ve srovnání s 650S Coupe o 20 tisíc liber, a také tady jsou součástí standardní výbavy třeba karbon-keramické brzdy, satelitní navigace i satelitní rádio, hlasové ovládání anebo čalounění alcantarou.

4.3.2014 2:45| autor: Miro Mihálik
Více o tématu: FerrariMcLarennavigace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist