McLaren 650S (2014) skutečně pokoří Ferrari 458 Speciale, z 0 na 200 o 0,7 sekundy

Britský McLaren jde po krku italské Scuderii, tentokrát konkrétně modelu 458 Italia, na který byl nasazen model 650S s výkonem 650 koní.

Zhruba před měsícem jsme vám přinesli první informace o připravovaném novém McLarenu, který měl skloubit vyladěnou techniku menšího modelu 12C s designem vrcholné typové řady P1. Jak sami vidíte, popis novinky nesoucí označení 650S byl víceméně přesný.


Modrý stroj s předními světly připomínajícími obrácená loga společnosti Nike se poprvé veřejně představí už za dva týdny na mezinárodním ženevském autosalonu, nicméně britská automobilka již uspořádala poněkud menší interní prezentaci pro svou klientelu, na které uvolnila i tyto fotografie a prozradila pár technických detailů.

Kompletní výčet změn pod pozměněnou karoserii chce McLaren specifikovat až po oficiální veřejné premiéře, šéf produktového oddělení a bývalý redaktor britského Autocaru Jamie Corstorphine však prozradil, že vůz dostal nejen volant potažený alcantarou, ale především nabízí vylepšené řízení s lepší odezvou, modifikovanou dvouspojkovou převodovku s rychlejším řazením a samozřejmě – jak už napovídá i název – výkonnější motor.

Také v tomto případě se jedná o dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3799 cm3, jeho výkon však stoupl z 625 na 650 koní a maximální točivý moment byl zvýšen z 600 na 678 newtonmetů.

Přepracování pohonné jednotky i převodovky se postaralo o nepatrné zlepšení času akcelerace z 0 na 100 km/h z 3,1 a 3,0 sekundy, nicméně došlo také radikálnímu zkrácení času potřebného při zrychlení z místa na 200 km/h, kde už auto nemá tolik problémů z trakcí. Standardní 12C k tomu potřebuje na standardních pneumatikách 9,2 vteřiny, zatímco 650S zvládne tu samou disciplínu za 8,4 sekundy.

Podle očekávání došlo také k navýšení maximální rychlosti, o zásadní vylepšení se však nejedná – z 325 km/h se posunula na 333 km/h. McLaren tím vším nepochybně míří proti Ferrari 458 Speciale s atmosférickým 4,5litrovým V8 schopným vyprodukovat až 605 koní, které podle údajů výrobce také zvládne stovku za rovné tři sekundy a jede „přes 325 km/h“, při sprintu na dvoustovku však potřebuje „až“ 9,1 s.

Cenu auta Britové zatím ještě veřejně neoznámili, předpokládáme ale, že účastníci uvedené akce ji dávno znají. Zbytek světa těch pár týdnů do Ženevy jistě počká.

zdroj: Challenges.fr

17.2.2014 2:21| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist