Mazda6 (1. generace)
27 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
S příchodem nového modelu nastává nejlepší čas pro pořízení auta, které bylo ve své době mnohokrát nazváno „japonským BMW“.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
27 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
S příchodem nového modelu nastává nejlepší čas pro pořízení auta, které bylo ve své době mnohokrát nazváno „japonským BMW“.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Měl jsem možnost jezdit 3 roky s Mazdou 6 první generace s motorem 1,8 a po zkušenosti mohu jen doporučit. Ani jeden problém, ve svolávačce se opravovala izolace a prahy, nadobka brzdové se týkala jen několika typů. Spotřeba do 9 litrů po Praze i pri sportovní jízdě, motor měl super charakteristiku. Pak jsem jezdil s 2.0 po faceliftu, spotřeba po Praze kolem 11, vykonově není ten rozdíl až tak moc znát, spíše 6tý stupen je dobrý, jinak bych se klidně vrátil k 1,8
největší slabinu toho auta vidím v opravdu mizivém odhlučnění podvozku – hlavně hluku od pneumatik při jízdě po hrubším asfaltu (nebo zaplátovaných silnicích), a to mám faceliftovanou verzi
Měl jsme M6 combi cca 4 roky. Svolávací akce byly izolace výfuku, brzdová kapalina, 2x opravy koroze lemů blatníků. Dále mi měnily levé zadní dveře z důvodu koroze. Myslím si že byly ještě cca 2 další svolávací akce, ale je to již dlouho. Opravy koroze trvaly vždy asi týden a nepůjčovali náhradní vozy. Běhěm provozu jsem měl ještě několik drobných závad, vždy je v záruce opravily (otvírání okna, čidlo obsazení sedadla …). Celkem rád jsem to auto prodal.
na to, že je mazda hodnocena jako výrobce s nejspolehlivějšíma káramami, mi připadá tato zkušenost s slabou antikorozní ochranou jako vystřízlivění z mého nadšení. Přemýšlím nad focusem II(2004-2005) nebo nad šestkou před faceliftem. Nevím jestli ff s korozí lemů, prahů je na tom lépe? Chci auto co je radost řídít + dobře vypadá + spolehlivost v průměru(hlavně, aby to hned nehnilo). Asi těžký úkol, když na prémiový segment nemám.
Hele mám 6 před F/L a nic mi nehnije. Dodržel jsem vše co jsem měl dodržet a lemy i prahy mám v naprostém pořádku. Mám ročník 2003 a fakt si nemůžu stěžovat.
dík za tuto zkušenost,je fakt že 6-ka je kára vlastnící silmý a vždy až jak kdyby na druhý pohled podmanivý magnetismus,aspon pro mne.Nemůžu si pomoct, ta zakodovaná sportovnost její linie mně vždy osloví,a rozvrtá myšlenky na ffocuse II.Jenom chci zjistit nějaká negativa,která by mně řekla,tohle neber zkus třeba forda,popř. mazdu 3.Takže tento názor podrhuje, že M6 – je prvá pro mně!
Tak nevím, osobně vlastním několikátou mazdu a tenhle jev jsem nepozoroval ani u mazd 10 let starých. Nyní mám M6 I. generace po faceliftu a zatím pouze jezdím bez jakéhokoliv zaváhání. Ostatně stejně jako u všech mazd. Jediný model, který se nepovedl byla mazda 121 alias ford fiesta. Tam schnil výfuk už po roce.
Mam 626GE z roku 93 a lemy zadnich blatniku hnijou porad, po oprave je to do 2 let zase zpet. Hruza. Uz to neresim a jezdim s hnijcim zadkem.
To máte zřejmě slepotu, protože na lemy blatníků hnijou v podstatě všechny 626, zejména pak poslední generace 626.
Překvapuje mne hodnocení motoru 2,3i, mám 2 roky starou, najeto 80 tis. km, spotřeba průměrná je do 9 litrů, a to je kombinace Praha a dálnice a ne vzrovna pomalá. Olej sice kontroluji, ale ještě se nemusel dolívat. Auto je bez problomů. Pokud to porovnám s 2.3i před faceliftem, kde byl mauál 5 stupňů a tu jsem taky určitý čas jezdil, tak je tam výrazný rozdíl ve spotřebě a vhlučnosti, neboť na 5 se musí točit
Protoze jsem mel moznost zajet 300km v Mazde 6 2004 (2.3l) s benzinem ve velmi dobrem stavu a zapeti na to v BMW 330ci e46 (2003) kupe …jednalo se v podstate o presednuti… tak musim rict, ze o podobnych recech nemuze byt ani reci. Podobne vyroky mohl vyplodit jen opravdovy fanousek Mazdy, ktery BMW nejel nikdy. Pokud odhlednu o vynikajiciho motoru R6, ktery motor Mazdy rozcupuje v kazdem ohledu i spotrebou (zcela jina liga), tak rizeni Mazdy je preposilovane a nemate zadne info o tom co se deje … podvozek je pouze prumerny a musite je o dost pomaleji nez s e46 na usecich ktere duverne znate. Odhlucneni mazdy je take mnohem horsi. Mazda 6 se v zadnem ohledu…ani ve zpracovani interieru nechyta na BMW z tehoz roku.
Je jasne, ze za podobne penize BMW poridite ojete maximalne a Mazda tak muze byt dobrou alternativou ku OII, ktera si myslim osobne je lepsi. Prosim vyhnete se podobnym prohlasenim o Japonskem BMW… je prinejmensim usmevne a u lidi, kteri mohli ridit oba vozy zbytecne ztracite kredit.
Tak toto napíše jenom trouba. Každý ví, že BMW má vynikající jízdní vlastnosti – díky koncepci podvozku jaký má, že ano.
Mazda 6 je asi v současnosti nejlepší předokolka na trhu. Proto tomu říkají japonské BMW – díky tomu podvozku. Kdysi to byla primera P10/P11.
Takže příště trochu soudnosti a zapnout mozek.
Trouba ses ty … to si nech od cesty. Nevim, v cem vsem si jezdil, ale i Focus nebo Mondeo nove ma lepsi podvozek nez Mazda 6. A to ze se necemu rika "japonske" BMW kvuli toho, ze je to dobra predokolka, je jeste vetsi hovadina, nez to spojeni v globale. Chce to prestat papouskovat blaboly nekterych jedincu … oslavne ody a prirovnavat k sobe veci nesrovnatelne.
Jezdil jsem v hodně autech a nejlepší co bylo tak MB SL 55 AMG, docela masakr.
A nové mondeo jsem řídil taky, je super, ale není tak obratné jako předchozí Mazda 6 a ani jako současná. Mondeo je parádní díky velkému rozvoru, ale to je vše.
Někdo tady začal srovnávat nesrovnatelné auta a tím to asi začalo. Takže pokud bychom daly proti sobě srovnatelné BMW 320 rok 2004 (R4 125 kW) a stejně starou Mazdu 6 2.3 A tam by se ukázalo jak na tom ta předokolka je. A rovně umí jezdit všechny auta.Takže by to vyřešili zatáčky a s klidným srdcem můžu říct, že BMW by vyhrálo, ale nebylo by to tak suverenní. O to jde a např. Mazda 6 MPS by tomu tvému BMW taky natrhla zadek – přitom jsou to nesrovantelná auta.
Memu urcite ne:)…ale jsem ochoten pripustit, ze MPS jako extremni verze muze byt dobra. Ovsem tady jsme mluvili o necem jinem. Navic nevim jak precuras predni pohon a necitlive preposilovane rizeni…jako muzeme se hadat, ale chtelo by to okruh a cloveka co umi ridit:)
A o tom to vše je – BMW má pohon zadku a tato koncepce co se týká jízdní vlastností je nejlepší. Rozložení hmostnosti atd.
Mazda 6 dostala název japonské BMW díky tomu, že je dlouho neutrální skoro jako zadokolka. Je jasné, že nebude tak dobrá jak BMW, ale je to v současnosti asi nejlepší předokolka.
Každému kdo má trochu rozumu dojde že vámi uvedené auta opravdu nelze srovávat – BMW 330ci (kupé, zadokolka, R6 3l motor, 230 koní) a Mazda 6 (rodinný sedan, předokolka, R4 2,3l motor, 160 koní) jsou nesrovnatelné ve všech parametrech vč. ceny… je jasné, že na tom dokážete že Mazda opravdu není BMW, ale když už srovnávat, tak něco alespoň trochu přiměřené…
O to nejde, i 320i je lepsi auto. Ja jsem taky srovnaval podvozek, rizeni a ne motor.
Z tebe proste vyzaruje to, ze jsi posedly BMW a nic jineho neexistuje. To ze MAZDA6 ma nad MONDEO je jasne uz v dobe kdy MONDEO prislo na trh s jizdnimy vlastnostmi hodne zaostavala za tehdejsima mazdama at uz 626GE, nebo XEROX.
Miluju tyhle BMW mastery, kteri se pak ale moc divi, kdyz mi s mou 14 let starou 626 GT v zatackach nemohou ujet..
No jiste a pak ses probudil a sel udelat kontrolu srotu na zahradu, ze?
Áááá, pán je klasický internetový silák 😀 Tipoval bych tě na klasickou českou holou pr.del, která si léčí své komplexy na netu 😀 Ale nandal jsi mu to, jseš fakt frajer 😀
mazda XEROX – to bylo fakt dobrý : )
Mazdy maji dobré podvozky. BMW maji dobré podvozky. Kia, Fiat i ten Ford v zatáčce nestíhaji, rozhoupají se, ztracejí směr. S oběma auty je zábava.
Ještě jsem nezažil řidiče, který by na cestě dohnal BMW nebo Mazdu tak na hranice možností, aby se mohli předjíždět. Spíše jde vždy o to v kterém autě sedí lepší řidič.
Zejména je pak třeba, aby BMW nebylo po klasickém tuzingu, kdy jej pak v zatáčce řízne i vnějškěm i Oktávka 😀
Mazda 6 má podvozek z Fordu Mondeo… a Mondeu se ve střední třídě v jízdních vlastnostech nic nevyrovná 😉