Mazda5 2.0D GT

19 fotografiíMazda 5

Auta kategorie MPV se slušnými jízdními vlastnostmi dnes už nejsou vzácnější než jednorožec. Velkoprostorová Mazda tedy musí kromě nadprůměrného podvozku nabídnout i něco navíc...

Diskuze

10 komentářů

    Marty

    Ahoj, omlouvám se za hloupej dotaz, ale v tomto případě mi připadá rozdíl hodně znatelnej. Když se podívám na hodnoty výkonů Mazdy a Fordu, jsou téměř identické +/- kobyla. Když porovnám hodnotu točivého momentu, je Mazda o 40Nm resp. o 20Nm silnější. Když k tomu přidám rozdíl hmotnosti, který je 200kg v neprospěch Fordu, pak naprosto nedokážu pochopit, jak může bejt Ford na stovce dříve (byť o 0,2s) Je to převodovkou? Průběhem točivého momentu? Děkuju za odpověď! M.

    Honza U.

    odpovedel sis sam 🙂 osobne bych taky rekl hlavne prevodovkou a stalym prevodem (pro rejpaly informace jsem ne googlil, takze ani nesrovnaval) a pak až prubehem tociveho momentu…

    Umkebe Membe

    Jsou to jenom papirove hodnoty. Mondeo je papirove rychlejsi nez sestka, ale zatimco s sestkou dam stovku v pohode pod deset s modeem ne.

    nickson

    No me by zajimalo, jak moc jsou si tyto auta technicky podobna. O Mazde se rika, ze je to vpodstate v Japonsku vyrobeny Ford. Coz je spis pochvala, nez pohana. Jiste je, ze vyvoj S-Maxu a 5ky probihal koordinovane, ale zajimalo by mne, jestli treba nekdo porovnaval motory atd. To, ze maji o 1 ccm rozdilny objem muze byt pouze "chyba" zaokrouhleni 😉 Ja mel treba kdysi ve Fordu Probe motor, kteri kluci od mazdy identifikovali jako "mazdackej". I ta cedulka Ford na nem byla jen nasroubovana v miste, kde melo byt napsano Mazda 🙂 Ale to uz je pres deset let. Je videt, ze marketingove se Ford s Mazdou snazi maximalne odlisit, ale ja mam pocit, ze ty jejich auta jsou si podobna merou vetsi nez malou 😉 Jinak o 5ce vazne uvazuju jako o firemnim aute…

    Honza U.

    dyt u VW koncernu jsou vsechny auta "uplne" stejna…. to mazda a ford se od nich odlisuji nemalou merou…. a myslis že PSA to nedela taky jinak? jde o snizeni nákladů a tudíž i levnejsí auta….

    Jinak Mazda se dela v japonsku s japonskyma soucastkama a ford vsude jinde na svete… tim chci jen rici ze co je stejne nemusi byt vzdy stejne:)

    Kocmeister

    Jo jo, Ford Probe byl ve skutečnosti Mazda 626 Coupé s jinou (hezčí) kastlí a upravenym podvozkem.

    Umkebe Membe

    Ford Probe je ukradena mazda mx-6 bez 4ws. Ford nebyl sto v ty dobe udelat kloudnej sestihrnek, tak se po pokusech s dvoulitrem cosworth u forda museli sklonit a vzit za vdek mazdackym KL-ZE, ktery v ty dobe byl spicka mezi V6 🙂

    Umkebe Membe

    Ty auta jsou dost rozdilny – vetsi rozdily nez u VW group. Vyvoje jsou oddeleny a jsou sdilene jenom nektere prvky – nejvice v podvozku. Co se tyce motoru, tak ty jsou v tomto pripade uplne jiny, ale casto se stava, ze si ford motor proste od nekoho (mazda, volvo, ..) vezme, kdyz se mu nedari vyvinout vlastni.

    Honza U.

    hmmmmm jaky je rozdil v motorech 1,8 turbo od skodovky vw a seata a klidne i audiny?

    Shr3k

    Nikoliv, Mazda 2.0 MZR-CD je motor odvozený od původního DiTD dvoulitru a vyrábí se v Japonsku v motorárnách Udžina a Mijoši.

    Ford Duratorq 2.0 řady ZSD (přezdívaný Puma) je něco úplně jiného a je to relativně novější motor (uvedený jako Duratorq TDDI).

    Hlavní rozdíl je, že Mazda je sice dvouvačkový, ale SOHC a nemá hydraulická zdvihátka (vůle se u něj seřizuje), Ford je DOHC a hydraulická zdvihátka má.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist