Mazda RX-7 skrývá pod kapotou čtyři rotory a obří turbo. Na kola posílá přes 1 000 koní

Závodní motor pod kapotou, obrovské turbo a plameny šlehající z vykuchaného výfuku. Tohle je prostě opravdu pořádná bestie.
titulka-rx-7-4rotory-1000koni-1100x618.jpg Zdroj: PasMag / Cade Garret

Wankelovým motorem oplývající Mazda RX-7 bude pro mnohé z nás jedním z těch nejzajímavějších aut, co kdy spatřila světlo světa. Nádherné kupé s exkluzivní technikou a parádními jízdními vlastnostmi. Někteří ale v RX-7 vidí ještě něco jiného – základ pro naprosto brutální tuning. A tohle je přesně ten případ.

Originální RX-7 měla pod kapotou dvourotorový wankelův motor 13B-REW o objemu 1,3 litru, doplněný twin-turbem. V sériové podobě generoval maximálně 280 koní, ale pro relativně lehký sporťák to byla slušná nálož. To byl ale samozřejmě jen začátek. Vůz se stal velmi oblíbeným mezi tunery a různé společnosti nabízely opravdu pořádné nárůsty výkonu.

Mazda RX-7 Davida Mazzeiho je úplně jiné zvířátko. Tenhle kousek se totiž dočkal výměny motoru. A nebyla to trochu těžkopádná záměna za LS-1 z Corvetty, tady se pod kapotu nastěhoval opět motor pana Wankela. A to možná ten úplně nejlepší – čtyřrotorový R26B o objemu 2,6 litru. Tedy přesně ten motor, který používaly prototypy Mazda 787B, když v roce 1991 vyhrály závody Le Mans.

Původně 700 koňmi oplývající bestie dostala pod kapotou vytuněné RX-7čky ještě další doping v podobě pořádného turba. Byť běžícího na nižší tlak 12 psi (0,83 bar), dokáže ze sebe tahle kombinace vytáhnout rovnou tisícovku koní. A nebyl by problém jít ještě dále. Při hrátkách s plnícím tlakem 14 psi (0,97 bar) motor s přehledem produkoval 1 100 koní – to už by však nevydržela převodovka. Ta je mimochodem sériová.

Nejúžasnější na celé přestavbě je ale zvuk, který se line z výfuku vyvedeného přímo z předního blatníku. A samozřejmě byste zde marně hledali katalyzátor, rezonátor i tlumič – tohle je prostě správný straight pipe. Ostatně, jak skvěle zní s můžete poslechnout na přiloženém videu.

11.12.2019 9:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: PasMag, Road and Track

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist