Příští Mazda RX-7 (2017) by si mohla vyšlápnout na Porsche, její Wankel nabídne přes 450 koní

Informátoři z Mazdy hlásí zajímavé zprávy - atmosférický rotační motor SkyActiv je sice milý, marketing prý ale prosadil ostrý turbo-Wankel.

Orientovat se v neoficiálních zprávách o příštích sportovních modelech Mazdy, přesněji řečeno o nástupci vozů s rotačními motory jako je RX-7 či RX-8, je poněkud zapeklité, poměrně špatně se totiž rozlišuje to, co skutečně pochází ze zdrojů blízkých automobilce a čemu tudíž věřit. Pokud ale můžeme důvěřovat kolegům z australského Motoringu, příznivci japonské značky se mají na co těšit.

Protinožci původně psali o tom, že Mazda připravuje novou generaci modelu RX-7 s atmosférickou jednotkou o výkonu přes 300 koní, která měla dorazit v roce 2017, teď ale toto sdělení s ohledem na poslední zákulisní šeptandu revidují. Jejich důvěrník tvrdí, že výzkumné a vývojové oddělení automobilky pracuje na radikálnějším rotačním motoru s turbodmychadlem.

Uvedení na trh zhruba za tři roky nadále platí, Mazda si chce tímto údajně připomenout půlstoletí od příchodu svého prvního sériově vyráběného modelu s rotačním motorem – typ Cosmo, jeho pohonná jednotka vycházející z nápadu Felixe Wankela však má nabídnout přes 450 koňských sil.

Původní atmosférická konfigurace přitom neměla být fabulací. Testovací prototyp poháněný tímto typem motoru doplněným o laserové zapalování vyjel na silnici počátkem letošního roku, konstruktéři se však podle dostupných informací rozhodli přidat turbodmychadlo typu twin-scroll, což se jim během dalšího šestiměsíčního vývoje podařilo.

O zkušební mule se říkalo, že by mohla být postavena na zesílené platformě roadsteru MX-5, po poměrně radikálním navýšení výkonu se však aktuálně mluví o tom, že by Mazda mohla využít kompletně přepracované šasi poslední RX-8, která starší motory zvládala bez větších obtíží, respektive měla v tomto směru ještě značné rezervy.

Nad čím rovněž krouží spousta otazníků, je označení nového sportovního modelu. Mazda má kromě jmen RX-7 a RX-8 zaregistrováno na domácím patentovém úřadě rovněž pojmenování RX-9, takže to ve výsledku může být kterákoli ze tří nabízených možností, ačkoli většina se zatím přiklání k nejtradičnějšímu RX-7 používanému již od roku 1978.

Pokud přemýšlíte nad tím, proč se Mazda po tolik náročném vývoji a propagaci benzínových atmosférických motorů rozhodla pro stavbu turbomotoru, i na to mají zdroje blízké výrobci odpověď. Původně měl jejich nový Wankel opravdu zapadnout do řady SkyActiv a využít všechny dosud aplikované technologie, pak se ale prý do návrhu vložil marketing, který požadovat něco radikálnějšího a výraznějšího.

Mazda právě proto změnila směr a výsledkem tak bude dost možná vůz schopný konkurovat automobilům jako je Porsche 911 či Jaguar F-type. A to je už docela pádný argument na to, aby ji zastánci atmosférických jednotek nějaké to turbodmychadlo pod kapotou odpustili, co říkáte?

zdroj: Motoring

10.7.2014 5:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist