Bestiálně upravená Mazda RX-7 pálí gumy na festivalu rychlosti v Goodwoodu

Ostrý řev motoru, neustálé kvílení pneumatik a kouřová clona po téměř celé délce trati. Přesně takový byl průjezd Mad Mikovy Mazdy dveřmi napřed po trati v Goodwoodu.
tituka_rx-7_madbul_goodwood-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Youtube.com

Na Goodwoodském festivalu rychlosti je vždy na co koukat – od těch nejklasičtějších veteránů až po ty nejbrutálnější závodní speciály současnosti. Jedním z vrcholů letošního ročníku byla bezpochyby demonstrace drift speciálu Mazda RX-7 Madbul FD3S náležící Novozélandskému jezdci Michaelu Whiddettovi známému pod pseudonymem Mad Mike.

Mazda patří k Mad Mikovi již od začátku jeho drifterské kariéry a letos předváděný kousek je již jeho sedmým vozem značky. Zakázkový kit od Rocket Bunny nejenže vůz rozšiřuje, ale rovněž se díky němu podařilo napasovat přední partie z klasické sedmdesátkové Mazdy RX-3.

To nejzajímavější se ale bezesporu událo pod kapotou. Zatímco v přídi RX-7 typicky sídlil dvourotorový a dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 13B-REW standardně produkující 280 koní, pod kapotou tohoto speciálu se nachází atmosférická jednotka R26B. Tedy legendární motor se čtyřmi rotory, který měla Mazda historicky vyhrazený speciálně pro své závodní modely – jedním z vozů, ve kterém se tento motor objevil byl například vítězný speciál čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans z roku 1991 – Mazda 787B.

23.7.2018 1:18
Více o tématu: festivalMazdaMazda 787B

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist