Mazda RX-7 se čtyřmi rotory a pořádným turbem se předvádí na motorové brzdě

Wankelův motor 13B-REW je mnohými považován za jeden z nejlepších motorů všech dob, některým ale dva rotory pod kapotou RX-7 přijdou málo.

Foto: Carthrottle.com

Není náhodou, že zakázkově postavený motor Mazdy RX-7 patřící Davidu Mazzeiovi má zrovna čtyři rotory. Přesně tolik jich totiž měl legendární Wankel R26B v prototypu Mazda 787B – jediném voze vybaveného rotačním motorem, který kdy vyhrál čtyřiadvacetihodinovku Le Mans.

Motor tohoto vozu proslul ječivým zvukem, jenž Davida učaroval natolik, aby se pokusil svou RX-7 této legendě přiblížit. A nutno podotknout, že intenzivní zvuková kulisa jeho RX-7čky ke svému vzoru opravdu nemá daleko.

Na rozdíl od atmosférického motoru závodního vozu je však motor tohoto upraveného monstra přeplňován obrovským turbodmychadlem Garrett GTX5533R a právě jeho ladění stálo za návštěvu dynamometru.

Po několika pokusech doprovázených jekotem vysokých otáček, pískáním turba a plameny šlehajícími z výfuků umístěných v předních blatnících se po drobných potížích s převodovkou vůz dopracoval k výkonu 950 koní na zadních kolech. Závěrečný test vozu na cestě je vyloženou třešničkou na dortu.

9.11.2018 10:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: carthrottle.com
Více o tématu: Mazdatest

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist