mazda-do-wankelu-investujeme-a-vrati-se.jpg

Mazda: Do Wankelu investujeme a vrátí se!

Mazda

Japonská automobilka Mazda neháže projekt motoru s rotačním pístem do koše. Naopak stále investuje do zdokonalení systému. Potřebuje ale čas.

Diskuze

10 komentářů

    envel

    Naprosto souhlasím s autorem, že s největší pravděpodobností se s Wanklem v budoucnu setkáme maximálně jako s generátorem pro plug-in hybridy, a to pouze za předpokladu, že se japoncům podaří vylepšit jeho účinnost alespoň v úzkém spektru otáček, což pro generátor naprosto stačí. Výhody jsou pak jasné – kompaktnost a nízké vibrace. Bylo by zajímavé, pokud by s tím Mazda za pár let vyrukovala v další generaci vozidel a přeskočila tak konkurenci s generátory plug-in hybridů s konvenčními motory. To, že současná generace Skyactiv vozů hybridy neřeší, by mohlo znamenat, že se na něco takového chystají, no uvidíme…

    spooon

    i když sem asi naivní, stále věřím i v tu možnost zabudování wankela do něčeho sportovního.
    Skyactive je asi nejlepší řešení ze všech těch hybridů a podobně. A proto doufám, že se mazda u toho udrží a mezi tím odezní boom hybridů a všichni zas budou spokojeně jezdit s normálním, ze všech způsoby nejčistším motorem – spalovacím. Mezi tím už třeba vyvinou baterku se kterou zvládnu na jedno nabití ne jen do tesca ale i zpět a zas bude na světě radostněji.

    Gallardo

    Za tohle má Mazda můj velký obdiv. Držím jí palce, aby se jí podařilo nejen motor udržet při životě, ale i ho zdokonalit na spolehlivou úroveň.

    pgh

    Na čo preboha niekto potrebuje ťažký nevýkonný motor bez krútiaceho momentu?

    Gale

    1.5 kW/kg bych teda \“těžkým a nevýkonným\“ nenazýval…

    Permon

    Wankel tezky? Bez vykonu? Fiiha, co se jeste nedozvim?! Motor v posledni verzi byl objem 1,3l a vykon 250koní. Neznám zadny jiny motor, ktery by byl tak maly a lehky s tímto vykonem. Hadam, ze jsi v zivote Wankel na vlastni oci nevidel, jinak by jsi nemohl napsat tu volovinu o vaze…

    Jarp

    On nielen žo ho nevidel, ale zjavne o ňom ešte ani nepočul 😀

    Permon

    Wankel tezky? Bez vykonu? Fiiha, co se jeste nedozvim?! Motor v posledni verzi byl objem 1,3l a vykon 250koní. Neznám zadny jiny motor, ktery by byl tak maly a lehky s tímto vykonem. Hadam, ze jsi v zivote Wankel na vlastni oci nevidel, jinak by jsi nemohl napsat tu volovinu o vaze…

    Damage

    Souhlas, takovej šrot přece nikdo normální koupit nemůže!
    TDI motor, to je to pravý kafe s pořádným zátahem vocpoda, kterej ani z daleka není tak těžkej jako Wankel!

    (ironie)

    Damage

    Jinak si říkám čím to, že se Wankelovy motory nijak výrazněji neuchytily u motorek. Teoreticky by se měly nejvíc uplatnit jejich výhody právě u nich, no ne?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist