Mazda: Do Wankelu investujeme a vrátí se!
Mazda
Japonská automobilka Mazda neháže projekt motoru s rotačním pístem do koše. Naopak stále investuje do zdokonalení systému. Potřebuje ale čas.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Mazda
Japonská automobilka Mazda neháže projekt motoru s rotačním pístem do koše. Naopak stále investuje do zdokonalení systému. Potřebuje ale čas.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Naprosto souhlasím s autorem, že s největší pravděpodobností se s Wanklem v budoucnu setkáme maximálně jako s generátorem pro plug-in hybridy, a to pouze za předpokladu, že se japoncům podaří vylepšit jeho účinnost alespoň v úzkém spektru otáček, což pro generátor naprosto stačí. Výhody jsou pak jasné – kompaktnost a nízké vibrace. Bylo by zajímavé, pokud by s tím Mazda za pár let vyrukovala v další generaci vozidel a přeskočila tak konkurenci s generátory plug-in hybridů s konvenčními motory. To, že současná generace Skyactiv vozů hybridy neřeší, by mohlo znamenat, že se na něco takového chystají, no uvidíme…
i když sem asi naivní, stále věřím i v tu možnost zabudování wankela do něčeho sportovního.
Skyactive je asi nejlepší řešení ze všech těch hybridů a podobně. A proto doufám, že se mazda u toho udrží a mezi tím odezní boom hybridů a všichni zas budou spokojeně jezdit s normálním, ze všech způsoby nejčistším motorem – spalovacím. Mezi tím už třeba vyvinou baterku se kterou zvládnu na jedno nabití ne jen do tesca ale i zpět a zas bude na světě radostněji.
Za tohle má Mazda můj velký obdiv. Držím jí palce, aby se jí podařilo nejen motor udržet při životě, ale i ho zdokonalit na spolehlivou úroveň.
Na čo preboha niekto potrebuje ťažký nevýkonný motor bez krútiaceho momentu?
1.5 kW/kg bych teda \“těžkým a nevýkonným\“ nenazýval…
Wankel tezky? Bez vykonu? Fiiha, co se jeste nedozvim?! Motor v posledni verzi byl objem 1,3l a vykon 250koní. Neznám zadny jiny motor, ktery by byl tak maly a lehky s tímto vykonem. Hadam, ze jsi v zivote Wankel na vlastni oci nevidel, jinak by jsi nemohl napsat tu volovinu o vaze…
On nielen žo ho nevidel, ale zjavne o ňom ešte ani nepočul 😀
Wankel tezky? Bez vykonu? Fiiha, co se jeste nedozvim?! Motor v posledni verzi byl objem 1,3l a vykon 250koní. Neznám zadny jiny motor, ktery by byl tak maly a lehky s tímto vykonem. Hadam, ze jsi v zivote Wankel na vlastni oci nevidel, jinak by jsi nemohl napsat tu volovinu o vaze…
Souhlas, takovej šrot přece nikdo normální koupit nemůže!
TDI motor, to je to pravý kafe s pořádným zátahem vocpoda, kterej ani z daleka není tak těžkej jako Wankel!
(ironie)
Jinak si říkám čím to, že se Wankelovy motory nijak výrazněji neuchytily u motorek. Teoreticky by se měly nejvíc uplatnit jejich výhody právě u nich, no ne?