Mazda CX-9 bude i v Evropě

Mazda na autosalonu v Moskvě představila evropskou verzi svého největšího SUV.

AKTUALIZOVÁNO 28.8.2008:

Mazda CX-9 představená na autosalonu v Moskvě bude nakonec k dostání pouze na trhu v Rusku a na Ukrajině. Ve státech EU k dispozici zatím nebude, a tak se případní zájemci musí obrátit na některého z dovozců vozidel z USA, kde se již Mazda CX-9 prodává delší dobu.

Mazda nerada slyší, když se o modelu CX-9 mluví jako o SUV. Raději používá slovo „crossover“. Dobrá, máme tu tedy velký crossover podle Mazdy, podle ostatních kříženec MPV a SUV.

Jak je z obrázků patrné, nejedná se o žádný módní výstřelek s agresivními podběhy, nárazníky a imitacemi difuzorů. Celý design je velmi umírněný, což mají rádi zejména zákazníci v USA, kam směřuje většina produkce. Mazda ovšem nyní nabízí model CX-9 i Evropanům.

U nás však narazí kvůli jednomu výraznému nedostatku. Hádáte správně, Mazda CX-9 nemá pod kapotou diesel, na ten si zájemci počkají minimálně rok. Zpočátku bude k dispozici pouze benzínový motor V6 3.7 o výkonu 277 koní v 6250 ot./min. a točivém momentu 366 Nm v 4250 ot./min. Ten bude standardně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení.

V interiéru najdete tři řady sedadel, přičemž ta prostřední je určena pouze pro dva cestující. Další dva si sednou úplně dozadu. Dá se očekávat, že v Evropě Mazda brzy nabídne i tradiční uspořádání s trojmístnou lavicí uprostřed a zadními nouzovými sedadly za příplatek. Uspořádání 2+2+2 se totiž nesetkalo s přílišným pochopením například u Mercedesu třídy R, který raději přešel k tradičnímu uspořádání 2+3. A vyplatilo se.

Kufr má v základním uspořádání objem skromných 267 litrů, ale postupným sklápěním sedadel se dostanete až na 1911 litrů, což už postačí k odvozu velmi objemného nákupu z Ikea.

Podvozek Mazdy CX-9 je poměrně vyspělý a jistě poskytne aspoň náznak řidičského nadšení, jak jsme u Mazdy zvyklí. Samozřejmě se všechno bude odehrávat v mnohem nižších rychlostech, protože CX-9 není žádná muší váha: její pohotovostní hmotnost činí plných 2115 kg. Vpředu najdete poměrně komplikovanou nápravu MacPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení multi-link.

Za normálních okolností jsou poháněna pouze přední kola, ale elektronický diferenciál je schopen podle potřeby poslat až 50 % výkonu dozadu. K bezpečným jízdním vlastnostem jistě dopomůže i záplava nejmodernějších elektronických systémů.

Mazda slibuje maximální rychlost 181 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. Spotřeba příliš nekoresponduje se současným trendem, neboť v obci si Mazda CX-9 řekne o 18,4 l, mimo obec o 9,9 l a v kombinovaném cyklu o 13,0 l/100 km. Během toho vypustí každý kilometr jízdy 300 g CO2, což rozhodně není něco, čím byste se mohli chlubit před ekologicky uvědomělými spolupracovníky. Takové hodnoty si přímo říkají o zástavbu nějakého solidního dieselu, který by pomohl k prodejům v Evropě. Ale menší CX-7 dokázala svými prodejními výsledky i na českém trhu příjemně překvapit, přestože ji pohání žravý turbomotor z Mazdy 6 MPS

autoweb.cz

27.8.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist