Mazda 6 oslavila druhý milion

Mnoho zákazníků vnímá japonskou značku jako okrajovou a přisuzuje jí velmi specifickou image, ale prodeje Mazdy 6 této představě neodpovídají.

Jen osm a půl roku po tom, co se k zákazníkům v roce 2002 dostala první auta, sjela z výrobní linky Mazda 6 s pořadovým číslem dva miliony. Pro japonskou automobilku to znamená obrovský úspěch, nikdy totiž nebyla ve světovém měřítku velkým hráčem. V portfoliu Mazdy překonává šestku svou úspěšností jen menší rodinný hatchback Mazda 3.

Před osmi lety otevřela Mazda 6 své automobilce cestu do světa, kde Mazda po celá devadesátá léta žila ve stínu HondyToyoty. „Mazda 6 je jedním z našich klíčových modelů, pomohla dostat image značky tam, kde je dnes,“ říká Seita Kanai, šéf výzkumu a vývoje Mazdy. Právě on měl na starosti vývoj první generace. „Stále chovám k našemu skvělému autu zvláštní náklonnost. Jsem vděčný všem zákazníkům, kteří si Mazdu 6 pořídili. Rád bych každému jednomu z nich osobně poděkoval.“

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Mazda 6 už od začátku patřila k nejzábavnějším a nejobratnějším autům ve třídě. Není bez chyb, její interiér byl vždy poněkud nudný a konkurence ji v posledních letech přerůstá na délku i šířku, ale nadšený řidič může v segmentu D těžko pořídit lépe. Ani budoucnost, nastíněná konceptem Shinari, nevypadá špatně. Do čtyř let čekejte další milion.

autoweb.cz

16.9.2010 5:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist