Mazda 6 Kombi 2.0 MZR TE Plus
27 fotografiíMazda 6
Že se nová Mazda6 nestydí ukázat svoje sportovní geny, už víme. Dává ale smysl kombinace benzínového dvoulitru s karoserií kombi?
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
27 fotografiíMazda 6
Že se nová Mazda6 nestydí ukázat svoje sportovní geny, už víme. Dává ale smysl kombinace benzínového dvoulitru s karoserií kombi?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ajajaj jak to čtu mám nepřekonatelnou chuť se zase jednou svézt v benzínovém autě. Šestku s naftou znám velmi dobře a jak znám její podvozek, s benzínem pod kapotou to bude fakt svezení na husí kůži.
Stále dokola. Skvělé točivé benzínové motory. Psychologicky asi jde o podvědomou závislost na zvuku setrvačníkového autíčka z dětství. Jinak to nemá žádný racionální důvod. V případě, že v jisté rychlosti musíte podřadit o dva stupně, aby motor byl schopen přinutit auto k akceleraci je známkou tzv. nepružného motoru s úzkým využitelným otáčkovým rozsahem. Napříklat závodní motocykl MZ50ccm skvěle točil za harnici 22 000 ot/min, perfektní návykový zvuk. Aby byl prakticky použitelný měla převodovka čtrnáct rychlostních stupňů. Asi tolik.
Pan je asi liny? Nebavi Vas radit? Ja od auta necekam jen to, ze me presune z bodu A do bude B nudnym tempem, bez duse a bez zazitku (jako treba 1.6 focus tdci), ale cekam z te jizdy radost a zabavu, coz M6 diky motoru a podvozku plni skvele..
Snad kombi mazda 6 není určena pro zábavu. To je běžné auto střední třídy aspirující na těžké zatížení jako služebák čili konkurent např.passatu. Když natočíte obden 600-800km, tak zjistíte, že tyhle auta pro zábavu jsou vám spíš na obtíž. Řadit a mačkat spojku je vyloženě otravné a unavující. Cukání volantem – nazývané v testech komunikativní řízení je nejen otravné ale i nebezpečné. Pokud si chcete zábavně zajezdit zajděte si na motokárovou dráhu.
Motor Mazdy6 má rozsah využitelných otáček nejméně 5000 – stejně jako řada podobných agregátů. Průměrný turbodiesel asi 2200. To, že motor dává nejvíce točivého momentu ve vyšších otáčkách, ještě zdaleka neznamená, že má malý rozsah využitelných otáček.
Zadruhé, cukání řízení nemá nic společného s jeho komunikativností. Tím míníme drobné změny odporu, které možná ani nevnímáte, ale ujišťuji vás, že se podle nich vědomě či nevědomky řídíte. Příkladem budiž třeba řízení Audi A6, které je zcela nekomunikativní a přitom na nerovnostech silně „kope“ 🙂
Mozna bohuzel, mozna bohudik, Mazda6 urcite neni konkurent sluzebni flotily Passatu, ano, je to stejna trida, ale myslenkarstvi obyvatel je jine a po dlouha leta nemenne, takze nehrozi, ze by firmy zacaly hbite menit sve pasiky, mondiky a oktafky za nejake Japonce… Nedelam 600-800km obden, delam 1000km kazdy tyden a mnohem radsi sedim za volantem prvni generace M6 nez zminovaneho Focuse, popr. minule generace Mondea. Je to o vkusu, preferencich a pocitu z jizdy.
S tím se dá souhlasit. Flotilové vozy jsou na tvrdou práci. To by M6 moc nešmakovalo a jejich řidičům asi taky ne.
Takto pr, Mondeo nebo Focus ma jeste komunikativnejsi rizeni nez Mazda, a pritom jako sluzebnak funguje skvele. Hodne komunikativni nemusi znamenat otravne a ale znamena rozhodne kvalitni rizeni jak Ford dokazuje.
Bacha na toho Focuse. Co na tom, že to není 2.0 benzín. Pořád je to Focus – tzn. skvělej podvozek = zábava.
Ano, s jinym motorem nejspis ano.
jaky pouzitelny rozsah otacek maji dnesni turbodiesely? 🙂 nekomu jde o kultivovanost a pak radeji zvoli benzinovy motor s nizsim tocivym momentem…
No pokud se podívám do ceníku Mazdy, tak cenový rozdíl je jenom 20000,- Kč.
Jak říkám – ty dlouhé číselné řady… 🙂 Opraveno, díky za upozornění.
V pohodě. Ale je jasné, že benzínové auto, které je o 100 kg lehčí tak jak nafta, tak asi s ní bude více zábavy a vím, že japonský benzín, když se to s ním umí, tak dokáže docela dost věcí.
docela mě překvapuje ta spotřeba na dálnici, mám šestku předchozí generace se stejným motorem a na dálnici 130-150 km/h (tacho) jezí delší přejezdy za cca 8 l/100km
Tak nejak tento udaj beru jako nerealny… Stejne jak rikate Vy – mam sice Mazdu MX-5, ktera je vyrazne lehci, ale take je to 1.8 a jsem si jisty, ze prevody bude mit poskladane jeste kratsi. No a spotreba pri 160 km/h Brno – Praha – Brno lehce pres 8 litru (motor permanentne kolem 4500 ot.). Ve meste ma auto v lete spotrebu 10 litru. A z udaju na http://www.spritmonitor.de vyplyva, ze auto ma spotrebu na dalnici opravdu kolem 8 litru.
Chválím autora za čtivý styl. Ač jsem vůbec neměl v úmyslu něco číst, přečetl jsem si to jedním dechem 🙂 A s textem musím souhlasit.
Japonské Mazdě se zase podařilo udělat moc hezký auto, přesně zoom-zoom. A jestli bude dosahovat takový kvality jako předchozí modely, tak již není co dodat.
Mno, jakožto majitel první generace Mazdy 6, konkrétně modleu po FL, tedy již kapánek, ale opravdu jen kapánek, vychytanějším než byly první modely, musím říci, asi ku překvapení všech, že první generace má do kvality daleko asi jako Škoda Felicia. Tedy ty mínusy:
Za 1. na pohled sice krásné, avšak papírové zpracování interieru, nekvalitní plasty, v detailech odfláknuté zpracování, kde co začne vrzat a drnčet, "papírové" spasování/slícování alá mnohé vozy z 90. let
Za 2. naprosto katastrofální antikorozní ochrana (spodek, výfuk, lemy, dveře, vlastně úplně vše…), katastrofální kvalita lakování (náchylnost k ťukancům je nehorázná – prahy, z.lemy, předek)
Za 3. mizerné dhlučnění na vůz střední třídy, to platí jak pro hluk od kol, tak aerodinamický svist, motor je také slyšet, nejvíce však "kňourající" posilovač řízení (zkrátka vlastnost Šestky)
A plusy (i když s výhradami), abych jen nekritizoval:
Za 1. kvalití a trvanlivý (avšak trvdý) podvozek, vůz si je jistý v zatáčkách (nedej Bože, aby však přišly příčné nerovnosti)
Za 2. spolehlivé na údržbu nenáročné benziny, podmínkou je však kvalitní olej a svíčky (jinak krouťák není opravdu nic moc, ve spodu jsou lenivé)
Za 3. celkem pohodlný, prostorný a praktický interier
Za 4. dobře se řídí, malý volant, opravdu komunikatvní řízení (ačkoli tto může někomu vadit, vůz skutečně reaguje citlivě na změny a nerovnosti povrchu), nejedovaté dobře dávkovatelné brzdy
První Šestka je zkrátka jen průměrný vůz, nikoli hvězda své třídy, to ani omylem.
Druhá generace je o poznání dál a je to již úplě jiný vůz, ačkoli by se i zde našlo mnoho negativního. Což ale i u mnoha jiných vozů… nic není dokonalé. Druhá generace by mohla být klidně můj další vůz.
A co by jsi doporučil za kombíka, aby neměl všechny ty negativní vlastnosti, které u 6 zmiňuješ? díky