Mazda 6 2.0 Skyactiv-G (165 k)

35 fotografiíMazda 6

Řidičské nadšení se dnes z obyčejných rodinných aut už nadobro vytratilo. Tedy, až na pár přežívajících výjimek. Nová Mazda 6 je jednou z nich.

Diskuze

45 komentářů

    bruno

    ..nechci rýpat, ale nechtělo by to eště aspoň půl hvězdičky?, nebo klidně i celou..

    Peter

    Chybí mi informace, nakolik je Mazda6 dvojče Mondea a možná i porovnání.
    Jinak test velmi pěkný dobrá práce.
    Všimli jste si, jak v krizi design aut pokročil?

    sksteve

    Neni dvojce Mondea ani trochu (to nebyla ani predchozi sestka).

    JEDI

    Velmi čtivý a výborný test o super autě pane Žák

    S.T.A.R.S.

    Mazdiny jsou vesměs auta dělané srdcem, což je dnešní době studeného kalkulu obzvlášť příjemná záležitost. Zdá se, že tato šestka nebude jiná, protože i recenze, mimochodem pěkně napsaná, je taktéž psaná srdcem 🙂

    MartinK

    Ne nejsem blázen, když se chci zeptat na rozdíl mezi novou šestkou a RCZ. Nezajímá mě kufr, místo na zadních sedačkách ani spotřeba, ale jen pocit z řízení a chování auta. U auta mě v první řadě zajímá, jak se chová z pozice řidičské. Tabulkové parametry mi jsou ukradené, stejně jako řazení podle třídy, rozměrů atd… Myslím že si rozumíme. I z dodávky pokud je udělaná dobře může mít člověk radost z jízdy. Pane Žák Vy jste RCZ THP200 testoval a proto se Vás ptám. Které z těchto dvou aut s temito motory se dá označit více jako \“šoférské\“. Proč mě to zajímá ? Protože obě tato auta se dostali do užšího výběru kandidátů pro pořízení nové \“hračky pro velké kluky\“ mj. Navíc pokud se nepletu, RCZ bylo taky testováno v zimě za ne zcela dobrých podmínek. Díky za odpověď.

    Dalibor Žák, autoweb

    Už je to dlouho, ale já bych raději jezdil touhle Mazdou. Ne snad, že nabízí víc každodenní použitelnosti, ale prostě se v ní více cítím jako v autě, které mi připomíná auta, která mám rád. Nejlíp ale uděláte, když se půjdete projet, krátce po sobě, oběma vozy. Já nedokážu odhadnout, co se vám bude líbit víc. RCZ se povedlo, ale musí mít silný motor 1.6 THP 200. Mazda 6 je povedená prakticky s čímkoli pod kapotou. Ale to je jako vybírat mezi Cessnou a Boeingem 777. Jděte obě auta vyzkoušet.

    beca

    Super článek o super autíčku.

    Nick

    Chcelo by to aj TV test počut ten motor.Mal som čest sa previest kratko na slabšej 145ko….manual a na dizlovej 150 ko…automat.A ten atmosfericky manul benzin mi hnet sadol.

    pepe

    Zajímalo by mne, jak se tento motor chová s automatickou převodovkou.

    Anndy

    Dobry dne p. Zak 🙂
    Vyborny test. Mam vsak otazocky. Ako je na tom toto auto so svietivostou xenonovych reflektorov? Lebo moje skusenosti s japonskymi autami nie su moc dobre – ci uz obstarozny nissam maxima, alebo sucasny avensis, ci subarou outback – vsetky tieto auta napriek xenonovym svetlometom svietili tragicky (napr. v porovani s insingiou, lagunou, ci mercedesom).
    Druha – co automat s tymto motorom? Resp. mna laka aj 2,2-ka benzinova s automatom. A co sa tyka napr. hlucnosti – ked porovnate s MB-C – ako je na tom mazda?
    Diky

    Dalibor Žák, autoweb

    Já nevim, prostě to svítí. Normálně. To bych to musel změřit někde ve zkušebně. Ale nepřišlo mi, že bych vůbec nic neviděl. Když automat, tak buď s dieselem nebo tím silnějším motorem 2,5 l. A co se srovnání s Mercedesem C týče, tak v mercedesu je určitě větší ticho.

    Lad

    Tak to jsem zvědav na M3 s tímto nebo i slabším 2litrem, při předpokládané váze něco přes 1100kg to bude asi hodně zajímavý a levnější..Na podzim se máme na co těšit!

    pepe

    Zajímalo by mne, jak se tento motor chová s automatickou převodovkou.

    Lad

    Poláci mají silnější benzín od druhé nejnižší výbavy, takže když zdejší kapitalisti ho nabízejí až v nejvyšší, hurá za soudruhy do Polska, ať jim zvednem tržby, víc než o 100 levnější, za cca 600.

    pepe

    Zajímalo by mne, jak se tento motor chová s automatickou převodovkou.

    Lad

    Poláci mají silnější benzín od druhé nejnižší výbavy, takže když zdejší kapitalisti ho nabízejí až v nejvyšší, hurá za soudruhy do Polska, ať jim zvednem tržby, víc než o 100 levnější, za cca 600.

    Martin

    Skvělá reportáž, jako by to psal nějaký nadšenec do Mazdy (v dobrém smyslu slova). Pokud je článek opravdu objektivní, pak je to fakt super. Velmi dobře se to čte.

    Mám jen jednu připomínku, k větě: \“Rozhodně bych nemusel mít navigaci, kožené sedačky a podobně.\“

    Sice souhlasím, že je velká škoda nízké konfigurovatelnosti, třebaže mně zrovna nabídka v ČR nahrála přesně do karet, ale pro mnohé to může být odrazující. Nicméně zrovna navigaci bych sem nepletl. Je to jedna z mála věcí, která se objednává samostatně bez ohledu na stupeň výbavy 🙂 .

    lamal

    ake dvojca ? mazda ohrnula nad controlblade uz davno nos a poziva svoju zadnu napravu aj cely podvozok motory vse… o sky-G nehovoriac to fordom ani nepachlo

    Mirek

    Bohužel mám stejný názor na výbavu a motor jako pán Žák. V autosalonu mi na dotaz, jestli nebude možnost pořízení Mazdy 6 se 121 kW dvoulitrovým benzínem, ve výbavě Attraction, případně i v nejvyšší výbavě, ale bez koženého čalounění a s menšími koly než 19\“, odpověděli ne. Jen pro formu jsem se snažil prodejci říci, že nemám rád kožené čalounění a kola s touto velikostí na naše cesty nebudou to nejlepší. Odpověď prodejce mi však vzala vítr z plachet. Doslova mi řekl, že raději budou prodávat auta v nejvyšší výbavě a nemají zájem prodávat ty nižší verze, že i tak se najde ve městě ……. dostatek lidí, kteří si auto v nejvyšší výbavě koupí. Pokud se mi výbavy, které nabízejí, nelíbí, tak mám možnost přece jít ke konkurenci.

    Leviathan

    Dělal jsem nějakou dobu mystery shopping v autosalonech. S tímhle by pan prodejce asi moc dobré hodnocení nedostal 😀

    Mirek

    A to jsem si jí opravdu chtěl koupit. Tímhle u mne skončila a možná i vinou prodejce.

    Tomáš

    Ahoj, vážně o ní uvažuji, je krásná a za dobrou cenu, ale našel jsem i několik nevýhod (wagon):
    1) nevím, jak je na tom sedan, ale u wagonu je málo místa vzadu, když tam nastupuji, musím si dávat pozor, jak rovnám nohy, zakopnu o práh. Už vidím, jak do mne zezadu kope dítě v isofixu…
    2) zvednuté víko kufru není moc vysoko, čechrá mi vlasy, pokud bude auto šikmo, skoro se bouchnu
    3) nemá tunel na lyže
    4) TomTom navigace je sice levná, ale připadla mi pomalá.
    5) dodací lhůty, snad to bude lepší
    6) mohla by být o pár cm kratší, zabere celou garáž 🙂

    Díky za článek, půjdu se na ni znovu podívat.

    Tomáš

    Martin

    Tož kvůli jednoho blbého prodejce bych na takové auto tedy nezanevřel. Jemu je to asi fuk, ale Vy můžete tratit. Je fakt, že mnohé jsou tyto kombinace motorů a výbav smrtící 🙁 . Mohu se zeptat, ve kterém městě to bylo?

    Martin

    1) Problémy nemáme, i když za sebou sedí dva lidé o celkové délce tři a třičtvrtě metru. 2) Nikdy jsem s tím víkem problém nepociťoval, a pokud nemáte přes dva metry, mělo by to být v pohodě. 4) Navigaci bych řešil externím kouskem podle vlastní libosti. 5) čekání stojí za to 🙂 . 6) Toť otázka, pár cm garáž nespasí, já si zase říkal, že délka sedanu by kombíku také slušela.

    Martin

    1) Problémy nemáme, i když za sebou sedí dva lidé o celkové délce tři a třičtvrtě metru. 2) Nikdy jsem s tím víkem problém nepociťoval, a pokud nemáte přes dva metry, mělo by to být v pohodě. 4) Navigaci bych řešil externím kouskem podle vlastní libosti. 5) čekání stojí za to 🙂 . 6) Toť otázka, pár cm garáž nespasí, já si zase říkal, že délka sedanu by kombíku také slušela.

    Martin

    Poněkud Vám to tu nefunguje. Nejsem první, kdo poslal odpověď dvakrát. Jsa si toho vědom, tak jsem několikrát zkontroloval, zda skutečně první pokus skončil bez odezvy a uložení. A opravdu to zobrazené nebylo – tak se mi podařilo vrátit, zpráva nebyla ztracena a poslal jsem to znovu. Pak jsem viděl jednu zprávu, jak to má být. No a teď ráno koukám a jsou tam obě. Je-li tu nějaký admin, ať si toto dá do pořádku, a příp. mé dva poslední příspěvky smaže, jelikož nesouvisí s vlastní diskuzí.

    Mirek

    Ostrava

    Mirek

    Ostrava

    Martin

    Xenony – od mazd yz roku 2008 jsou perfektní, super svítivost a natačení naprosto přesné, až předvidávé, umožní projet v noci zatáčku tak o 30kmh rychlejí.
    Kufr – je obrovský, podle mě by kufr měl být udaný v m2 a ne m3, protože ložná plocha je upotřebitelná, prostor do výšku už méně. Takže do obou mých Mazd 6 narvu do kufru mnohem více (cca o 1/3) než do papírově větší Oktávie. a to nemluvím o karakuri (či jak se to jmenuje) díky kterému z toho uděláte malý náklaďák.

    Andrew

    Kvůli tomu motoru snad půjdu kupovat nové auto. Ale šestka to rozhodně nebude. Doufám, že se podívá i do trojky a ta neskončí jen u ušmudlaných jedna-šestek bez toč. momentu jako Kiundai. Jakkoliv GDI je asi dobrý motor a stačí, když chce člověk trošku víc, má smůlu.

    Andrew

    Mimochodem, Mazdě se povedlo i video, alespoň podle mého vkusu. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cu7enhsAvyg

    Pavel

    Prosím o postřehy s těmi 19tkami,jestli je přenos rázů od našich výborných silnic na nich ještě snesitelný a dále by mne zajímalo jestli nebude problém si na zimu pořídit sadu 17tek kvůli technickému prúkazu? Díky

    kaleo

    Mazde ide poslednu dobu 🙂

    samper

    Skvělá práce, panu Žákovi patří veliký dík za tak čtivý a pěkný test! Fakt jsem ho doslova zhltnul.
    K těm 19\“ kolům – minulou středu jsem měl půjčenou úplně stejnou verzi (sedan, 165 PS, Revolution, 19\“ disky na zimních pneu) a za mě musím říct, že jsem ani jednou nezaznamenal rázy od kol či nepohodlí. Naopak mě překvapilo, jak to zvládají. Možná to bylo zimními pneu, bylo ten den teplo kolem 8 stupňů nad nulou. Projížďka trvala tři hodiny a polovina ujetých km byla po Praze, takže nerovností si auto užilo dost. Je ale fakt, že velkým dírám se automaticky vyhýbám.

    Mecanix

    Autor přesně pojmenoval to ONO, čím se liší japonské atmosféry od evropských motorů. Je to rychlá a přesná reakce na plyn, zvláštní chuť po otáčkách, svádění k sportovnímu stylu. Odsouvá to do pozadí ty neustálé kecy o emisích CO, o vylhané spotřebě, apod. Nemohou to naprosto pochopit majitelé vyfoukaných mikromotorů, které mají v zájmu emisí reakci na plyn, že by vám mezitím vyrost kedlub, natož řidiči dehtových rumpálů (i těch s tím nejwostřejším čipem, hoši;)…

    palo

    chcem sa spytat ci by sa nedala ta posledna fotka z galerie odoslat do clanku v plnej kvalite.

    Mazda 6 je pěkná, možná i dobře jezdí, ale po 2 hodinách jízdy s ní jsem nějak… prostě mně nesedla, navíc výkon 2litru nic moc, čekal jsem daleko víc. Je možné že se postupně zajede (měla najeto cca.800km), ale… možná jsem zatížen koncernovými auty do kterých když sednu, tak se cítím jako doma 🙂

    Mazda 6 je pěkná, možná i dobře jezdí, ale po 2 hodinách jízdy s ní jsem nějak… prostě mně nesedla, navíc výkon 2litru nic moc, čekal jsem daleko víc. Je možné že se postupně zajede (měla najeto cca.800km), ale… možná jsem zatížen koncernovými auty do kterých když sednu, tak se cítím jako doma 🙂

    Mazda 6 je pěkná, možná i dobře jezdí, ale po 2 hodinách jízdy s ní jsem nějak… prostě mně nesedla, navíc výkon 2litru nic moc, čekal jsem daleko víc. Je možné že se postupně zajede (měla najeto cca.800km), ale… možná jsem zatížen koncernovými auty do kterých když sednu, tak se cítím jako doma 🙂

    Mirek

    Je to pěkná lumpárna. Nejenže v autosalonu lžou, že se Mazda 6 vyrábí se silnějším dvoulitrem jen v nejvyšší výbavě, ale navíc se tváří, že to tak rozhodli Japonci a přitom to má na svědomí místní zastoupení. Cena včetně barvy v druhé nejnižší výbavě v Polsku 100 000 zl (cca 630 000 Kč), druhá nejvyšší 109 000 zl (cca 687 Kč).

    :)

    Nový 6st automat je prostě skvělý..už jsem měl čset se s ním svézt, jak v dieselu tak benzínu..pro který je o chlup vhodnější :))

    Altin

    Co konkretne by ta zaujimalo?? mam v tejto kombinacii najazdenych zatial cca 5200 km a som velmi spokojny.. vyborne reakcie, velmi dobra moznost ovladania radenia automatu pomocou plynu a pri kick-down nemá problém motor vytočiť do 6500 otacok.. ak mas konkretne otazky, tak sa kludne pytaj..

    marek

    Ozaj super recenzia… Maturujem ci zobrat automat alebo manual, ale kedze rad radim a pohravam sa s plynom, idem do toho manualu. Len tie 19tky tam nechcem, su uz podla mna trosku moc.

    janek

    Kde prosím se dá auto půjčit na 3 hodiny? (Praha)
    Díky

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist