leto-bude-destive-vite-jak-zvladnout-aquaplaning.jpg

Léto bude deštivé. Víte, jak zvládnout aquaplaning?

silniční doprava

Předpověď počasí na nejbližší dny je dost nasáklá vodou. Tedy pokud jí múžeme věřit. Tak jako tak když venku prší, je třeba se mít na pozoru a vědět, co dělat.

Diskuze

23 komentářů

    Ondráš

    A jak se zachovat při jízdě s vozem vybaveném automatickou převodovou?

    josef K.

    Tak první věc a základní rada, při pohledu na fotečku, je nejezdit ve fordu. Tam má každý v hlavě to, že je to neskutečně fantastické auto s jízdníma vlastnostma, které nám umožní bezpečnou jízdu v bezkonkurenčních rychlostech. Jak nás informují zhusta redaktoři auto webů. Takže přátelé, toto je nejjistější cesta do dřevěného mantlu.

    vzteklej pes

    Nejlepší jsou borci v audinách (pochopitelně v quattru). Pro ně asi fyzika neplatí. Zrovna dneska jsem jednoho takovýho kreténa potkal, stála kvůli němu v devět ráno celá jižní spojka směr smíchov. Hlavně, že má debil čtyřkolku. Ale o svodidla to rozvěsí jedinej.

    Tomáš

    A co když mám zadní náhon ???

    N6600

    To by ma tiez zaujimalo. Pretoze vyradit na neutral je blbost. Snow mode je na draka, podradovanie tiez k nicomu nevedie.

    Osobne, ked som sa ocitol v danej situacii, tak som len pustil plynovy pedal a drzal volant rovno. Kolesa sa po chvilke chytili a siel som dalej. Nic rozumnejsie ma nenapadlo. Ale rad sa necham poucit…

    Marco Besson

    S automatickou převodovkou je to v principu podobné jako s manuálem, tzn. je potřeba zamezit přenosu výkonu resp. kroutícího momentu na kola. Prakticky to znamenáno toto- v rychlosti rukou strčit do páky z D na N (ne nadarmo jsou hned vedle sebe) a pak zase po projetí louží vrátit režim D. Mezi režimy D a N není aretace, tzn. přechod mezi těmito režimy lze i bez nutnosti zastavit vozidlo.

    Marco Besson

    S automatickou převodovkou je to v principu podobné jako s manuálem, tzn. je potřeba zamezit přenosu výkonu resp. kroutícího momentu na kola. Prakticky to znamenáno toto- v rychlosti rukou strčit do páky z D na N (ne nadarmo jsou hned vedle sebe) a pak zase po projetí louží vrátit režim D. Mezi režimy D a N není aretace, tzn. přechod mezi těmito režimy lze i bez nutnosti zastavit vozidlo.

    Marco Besson

    S automatickou převodovkou je to v principu podobné jako s manuálem, tzn. je potřeba zamezit přenosu výkonu resp. kroutícího momentu na kola. Prakticky to znamenáno toto- v rychlosti rukou strčit do páky z D na N (ne nadarmo jsou hned vedle sebe) a pak zase po projetí louží vrátit režim D. Mezi režimy D a N není aretace, tzn. přechod mezi těmito režimy lze i bez nutnosti zastavit vozidlo.

    Marco Besson

    S automatickou převodovkou je to v principu podobné jako s manuálem, tzn. je potřeba zamezit přenosu výkonu resp. kroutícího momentu na kola. Prakticky to znamenáno toto- v rychlosti rukou strčit do páky z D na N (ne nadarmo jsou hned vedle sebe) a pak zase po projetí louží vrátit režim D. Mezi režimy D a N není aretace, tzn. přechod mezi těmito režimy lze i bez nutnosti zastavit vozidlo.

    honza

    já si třeba na dálnici kontroluju, jak rychle za mnou mizí stopy po pneumatikách ve vodě. Prý když začnou mizet rychle za autem, aquaplaning je na cestě 🙂 je to pravda nebo pověra? Vůbec už nevím kde jsem k tomu přišel 🙂

    Negr

    Ja dnes dostal aquaplaning u Stareho mesta u U.H. v tahle mirne zatacce . Auto se zaclo stacet do protismeru ja daval kontra volantem ale uz bylo pozde,smyk,otocka,pole,strecha. DNES UZ MUZU RICT OPRAVDU UBERTE!!!

    Honza

    Opět se tady v nějakém článku muselo zmínit, jak je Policie neschopná.
    Co tedy Policisté udělali, že ten aquaplaning tak strašně nezvládli?
    Tenhle server mi příjde čím dál víc zaujatý…

    Luk

    Nechal jsem na autě zimní pneu a musím říct , že na vodě je rozdíl velice znát.Lépe odvádí větší množství vody než letní a přijde mě , že má i lepší přilnavost .. tedy hlavně v dešti na silnici.Má někdo podobnou zkušenost.Ještě pro upřesnění … zímní pneu je ,tak na 50% značky GOODYEAR ULTRA GRIP 7+ 195/65 R15 91T

    Luk

    Nechal jsem na autě zimní pneu a musím říct , že na vodě je rozdíl velice znát.Lépe odvádí větší množství vody než letní a přijde mě , že má i lepší přilnavost .. tedy hlavně v dešti na silnici.Má někdo podobnou zkušenost.Ještě pro upřesnění … zímní pneu je ,tak na 50% značky GOODYEAR ULTRA GRIP 7+ 195/65 R15 91T

    Luk

    Nechal jsem na autě zimní pneu a musím říct , že na vodě je rozdíl velice znát.Lépe odvádí větší množství vody než letní a přijde mě , že má i lepší přilnavost .. tedy hlavně v dešti na silnici.Má někdo podobnou zkušenost.Ještě pro upřesnění … zímní pneu je ,tak na 50% značky GOODYEAR ULTRA GRIP 7+ 195/65 R15 91T

    Er

    Trochu mne desi a mrzi zaroven povery o zimnich pneu. Z vlastni zkusenosti u mnoha typu pneumatik a i z verejnych renomovanych testu je naopak jasne ze letni pneu je na vode, a to i v teplotach okolo nuly, lepsi. Je sice tvrda, ale zlapky jsou jasneji vedene a vedu mnohem bezpecneji odvadi. Pokud Vase zimni pneu je lepsi nez letni, bude to zrejme jen (ne)kvalitou vaseho letniho obuti. Hlavne prosim nesirte povery dal, staci, ze reporteri v televizi maji k tomuto sklony 🙁

    Zimni patri na led, snih a promrzlou vozovku. Letni patri na sucho, vodu – no proste na silnici, pokud se ji povede zahrat :-))

    Er

    Omlouvam se za nechutne preklepy :-X …. Nicmene pointa byla v tom, ze zimni by lepsi byti nemela a ani takovou zkusenost nemam. Jde asi o nahodu jak si gumy rozumy s Vasim autem.

    Gale

    Ale policie JE neschopná. 99.9% jejich aktivit v provozu bezpečnost i plynulost výrazně zhoršuje, na veřejnosti mluvící dopraváci neznají předpisy které mají denodenně vymáhat, policistu který by při silniční kontrole poučil podle zákona jsem ještě neviděl (ani o takovém neslyšel). Včera policie celý den hlásila zvrhlý kamion na 11km R1 (což je Radotínský most), on si místo toho potvora ležel na sjezdu z D1 u Jesenice.
    Mohlo by to být jedno kdyby to jeden neplatil…

    Gale

    Mám zkušenost přesně opačnou. Ty samé zimní pneu (jen rozměr 185/65 R14) jsem chtěl dojezdit přes léto na náhradním přibližovadle, zbývá mi na nich cca 5mm. Průjezd jednou tradiční louží přinutil změnit názor, přezul jsem na zhruba stejně ojeté letní Firestone F590 (stejný rozměr) a rozdíl byl obrovský ve prospěch letních.

    Lukáš

    Jo, taky jsem před týdnem viděl v hustém dešti na R7 (u exitu na Slaný), jak klučina opřel své Maserati do svodiel. Další borec s Crossfire radši zastavil pod mostem a čekal, až to přejde. Nejdřív si kluci nakoupí brka a pak je neumí řídit… Je fakt, že jsem taky místy jel 60 km/h a i tak mi ty kaluže tahaly z volant. Mám dvojspojkový automat a aquaplaning řeším tak, že jen sundám nohu z plynu a pevně držím volant v rovném směru.

    M

    Je třeba rozlišovat mokro a vodu. Pokud je jenom silnice mokrá ta bude letní lepší, ale pokud tam je vrstva vody, tak \“zimák\“ je více úzpůsobený na odvod této vody, takže bude lepší.

    Ale zase zimní pneu s malým vzorkem je horší než letní pneu s hlubokým vzorkem na vodě!!!

    Luk

    Samozřejmě letní pneu je lepší jak zimní … jen jsem chtěl napsat svůj dojem z jízdy v děšti na zimním obutí.Normálně bych měl už letní ale protože bydlím na horách ,tak i když zimní mají slušný vzorek pro běžnou jízdu v zimě tak na horách už byl špatný záběr a tak jsem je nechal na autě a na zimu dám nové.Jinak jak říkáte .. letní má lepší přilnavost atd. od teplot nad nulou.

    slunicko

    Dělám autoškolu a v testech je otázka – na kterém povrchu je riziko aquaplanimgu nejvyšší, asfalt, beton nebo kostky? Nikde se nemůžu dopátrat správné odpovědi, poradí někdo? Díky

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist