Letní pneumatiky – jak dopadly testy?

Jaké pneumatiky jsou či nejsou kvalitní, co si obout na léto tuto sezonu a čemu se naopak raději vyhnout?

Opět nějaké ty výsledky testů z produkce ÚAMK, takže pokud dáte na autority a řešíte, jaké pneumatiky koupit a obout, měl by tohle být skutečně seriozní zdroj.

Odborníci (bohužel oprávněně, vzhledem k obecnému povědomí, a leckdy stále marně) upozorňují na to, že při vyšších teplotách mají letní pneumatiky lepší vlastnosti než právě ty zimní a například při brzdné dráze z 80 km/h na mokru je rozdíl až 6,4 metru, což představuje délku 2 přechodů pro chodce.

Navíc při pěkném počasí a vyšších teplotách mají letní pneumatiky menší spotřebu. Ideální pneumatika by pak měla mít všechna kritéria vyvážená.

Velikost 195/65 R15 V
V rozměru 195/65 R15 V se testovalo 17 modelů. Ve srovnání s dřívějšími testy se tentokrát ukázalo, že průměrné opotřebení pneumatik se poněkud zvýšilo. Ve stejné době je pak zlepšení vlastností přilnavosti za mokra. V současném testu letních pneumatik jsou dva prémiové produkty, které se staly obětí tohoto faktu. Jak Bridgestone Turanza T001, tak Continental Conti Premium Contact 5 se rázem ocitly níže právě díky vysokému opotřebení. Naopak Michelin Energy Saver +, které měly výborný poměr opotřebení, zase zaostávaly v jízdě na mokré vozovce.

Testování Michelin na Paul Ricard

Zobrazit všechny fotografie

V horním části rozměru 195/65 R15 V je opět sedm modelů s nejvíce vyváženými vlastnostmi. Zbývající výrobky byly hodnoceny „doporučujeme“, pouze pneumatiky Federal Formoza FD2 byly hodnoceny „nedostatečně“.  K těmto posledním pneumatikám nám také odborník Friedrich Eppel z ÖAMTC sdělil: „Vlastnosti na mokru byly tak slabé, že není možné lepší hodnocení tohoto modelu.“

Velikost 175/65 R14 T
Tři z 16 značek menšího rozměru 175/65 R14 T dopadly velice špatně. Jsou to Debica Passio 2, Kormorán Impulser B2 a Keber Dynaxer HP3. Tyto typy mají extrémně malou přilnavost na mokru. „Všechny tři modely byly hodnoceny jako dobré nebo velmi dobré v opotřebení, ale slabiny jsou při jízdě na mokru“ hodnotí test Eppel. Také Avon ZT5 se potýkal s přilnavostí na mokru, ale celkově dostal „podmíněně doporučeno“. Z testu nejlépe obstálo prvních šest, jsou tedy nejvíce vyvážené a ty doporučujeme k nákupu.

Hodnocení testů
„Opět se tedy potvrdilo to, že když si kupující zvolí prémiovou, osvědčenou značku, určitě neudělá špatně a pneumatika mu v kritické chvíli pomůže,“ prozradil mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

zdroj: ÚAMK  

5.4.2014 3:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist