Legendy minulosti: Škoda Favorit
12 fotografiíŠkoda Favorit
Pro automobilku Škoda přinesl revoluční změnu koncepce a posunul ji blíž západním mocnostem. Teď Favorit slaví 25 let od svého narození.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
12 fotografiíŠkoda Favorit
Pro automobilku Škoda přinesl revoluční změnu koncepce a posunul ji blíž západním mocnostem. Teď Favorit slaví 25 let od svého narození.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
To je super kára, za půl roku jsem na něm najel 15000km a byl jsem s ním hodně spokojený. Vcelku prostorné, když jsem se snažil jel za 6l, nikde mě nenechal. Je perfektní sranda vůz, na začátky úplně ideální. Nebýt napjaté situace v rodině, jezdil bych v téhle káře dodnes :-). Doporučuji všem si jej na pár dní sehnat a najet v něm alespoň několik set km…
Jen drobnost k vývoji karoserie a roli soudruha Kindla, Kubečka, Pecha a dalších politických kádrů. Nejlepší a vývojem tvarování karoserií konkurence a nakonec i Felicie potvrzený návrh, nakreslil a v modelu udělal tehdy mladý Ing. Jiří Drvota. Model získal 1. místo v tehdejší soutěži Zenit. Jenže nebyl soudruh, takže ho v podstatě donutili dát výpověď a odejít ze Škody pryč. Dlouhá léta potom tento model ležel v kanceláři Ing. Nováka, šéfa dílen vývoje, jako memento. Říká, se, že doma není nikdo prorokem. Asi je to tak, protože se spoluprací Drvoty, v Nizozemí navržený a vyráběný autobus SB 200, získal v roce 2001 ocenění, jako nejlepší autobus na podvozku DAF včech dob.
Spousta lidí si to neuvědomuje, ale tohle houpavé a pocitově nestabilní auto je opravdu skvěle ovladatelné. Ne ve smyslu nenáročného řízení velkou rychlostí, to ani omylem. Musíte naopak přesně plánovat stopu a nerozhoupat ho špatným způsobem. Ale v každé chvíli dává jasně najevo, co se děje, na kterém kole je zrovna kolik váhy a hlavně jde krásně ovládat plynem, na jeho odstavení reaguje čitelným utáhnutím stopy. Jinými slovy – v naprosto běžných rychlostech se o ovládání auta naučíte věci, na jejichž vnímání s moderním autem potřebujete jet naprosto nepříčetně a stejně se většinou vjemy poztrácí v tupých ovládacích prvcích. Bohužel v našich klimatických a solících podmínkách karoserie ubývá před očima.
Na favorita jsem dal tlumice HP a tuzsi silentbloky do ramen a jizdni vlastnosti byly vyborne. S ohledem na nizkou hmotnost jsem v ramci moznosti lepsi auto neridil…
Jednou si nějakého pořídím a ty HPčka tam dám 🙂 Ještě volant vyhodit do popelnice a bavit se dokud zas nezrezne. Bohužel už asi nikdy nenajdu tu správnou kombinaci noname destiček a kotoučů, se kterýma jsem první stovky kilometrů po koupi ojetiny byl schopný to auto bez přehánění postavit na přední kola, opakovaně, bez vadnutí a s úžasným citem v pedálu. Takový účinek jsem nikdy nezažil ani u moderních aut, na jistotu při jízdě to mělo neuvěřitelný vliv. Pak bohužel došlo posledních pár funkčních mikrometrů destiček a obrezlé kotouče bylo nutné taky vyměnit…a od té doby brzdil už jako každé staré auto:-)
Pamatuju si to jako dnes,podzim roku 89.A můj tatík přijíždí ke garáži lehce nahnědlým Favoritem 135LS.Paráda,totální nadšení.Tehdy za 98tis. Kčs,což je dneska jako Superb v plné palbě.Motorově to šlapalo až do poslední chvile,ale koroze se bohužel nikdy zastavit nepodařila.Pro Škodovku nejzásadnější auto,které vyrobila a je na co vzpomínat.
Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.
Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.
Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.
Mám to potvzeno,98tis. Kčs za 135LS.Jak si tak pamatuju tak \“LS \“byl \“o dost\“ pěknější než \“L\“.Tatík mého dobrého kamaráda ho mněl v dnes oblíbené bílé barvě.A jestli se nepletu,tak na zadní části předních sedadel byly koženkové kapsy,čož \“L\“ také nemnělo
Jo, favority, to sou držáci! Porád jednoho mám – jako rekordy netrhnu, ale aspon si to zvládnu dycky sám zpravit a díly najdete v každym bazáči… Teda tedkonc jsem teda musel zainvestovat tady http://www.automedik.cz/autodily.html?path%5B%5D=1743566&path%5B%5D=1743571 ale to už jsou pak ty větší opravy spíš… Pořídil bych si lepší káru, ale hrabu se v tom rát, tak mě docela odrazuje, že si pak tak leda vyměnim volej…
Favorit byl na svou dobu velmi moderni auto. Dnes uz je retro a stava se raritou. Nektere pekne kousky se prodavaji za prekvapive velkou cenu.Rekl bych ze favorit v dnesni dobe je asi nejlevnejsi auto jak na udrzbu tak i na provoz. Dily clovek sezene za par korun a opravi si to cely sam. Generalka favorita na silnici neni pomalu problem. I ja sam mam favorita. Je to drzak a je docela i pohodlny a prostorny. I v dnesni dobe se rovna novym slabsim autum co se tyce vykonu. S favoritem predjizdim i novejsi a vykonejsi auta nez je on sam a do kopcu totez nebo na krizovatce. Je lehky tak dobre tahne. Favorit se mi driv nikdy nelibil a jeho hranata karoserie mi prisla nezajimava. A kdyz jsem tenkrat shanel auto tak sem narazil na favorita a rekl sme si ze s nim odjezdim par mesicu. Nakonec sem si auto zamiloval. Ma svy koulo a ma neco do sebe.. Do favorita sem zainvestoval a stal se z toho pekny mazlik. Zakoupil sem ho od duchodce a byl garazovany tkaze byl udrzovany. Uz snim litam skoro dva roky a nehodlam ho prodat.
Mám 4 favority pick up, je to neskutečně spolehlivé auto, můj první byl jak jsem si říkal na doježdění a nakonec kompletní go, je jako nový vyvařený co sem sehnal dal jsem nové, je škoda že se již na pick upy nevyrábí karosařina… dokud budou jezdit nikdy je neprodám jsou to na svou dobu skvělá auta !
…a nedám na něj dopustit. Na kvalitních sinicích je radost tohle auto řídit.
http://moje.auto.cz/Espinosa/favous.html