Legendy minulosti: Škoda Favorit

12 fotografiíŠkoda Favorit

Pro automobilku Škoda přinesl revoluční změnu koncepce a posunul ji blíž západním mocnostem. Teď Favorit slaví 25 let od svého narození.

Diskuze

14 komentářů

    White_line

    To je super kára, za půl roku jsem na něm najel 15000km a byl jsem s ním hodně spokojený. Vcelku prostorné, když jsem se snažil jel za 6l, nikde mě nenechal. Je perfektní sranda vůz, na začátky úplně ideální. Nebýt napjaté situace v rodině, jezdil bych v téhle káře dodnes :-). Doporučuji všem si jej na pár dní sehnat a najet v něm alespoň několik set km…

    lojza

    Jen drobnost k vývoji karoserie a roli soudruha Kindla, Kubečka, Pecha a dalších politických kádrů. Nejlepší a vývojem tvarování karoserií konkurence a nakonec i Felicie potvrzený návrh, nakreslil a v modelu udělal tehdy mladý Ing. Jiří Drvota. Model získal 1. místo v tehdejší soutěži Zenit. Jenže nebyl soudruh, takže ho v podstatě donutili dát výpověď a odejít ze Škody pryč. Dlouhá léta potom tento model ležel v kanceláři Ing. Nováka, šéfa dílen vývoje, jako memento. Říká, se, že doma není nikdo prorokem. Asi je to tak, protože se spoluprací Drvoty, v Nizozemí navržený a vyráběný autobus SB 200, získal v roce 2001 ocenění, jako nejlepší autobus na podvozku DAF včech dob.

    Honza Zapletal

    Spousta lidí si to neuvědomuje, ale tohle houpavé a pocitově nestabilní auto je opravdu skvěle ovladatelné. Ne ve smyslu nenáročného řízení velkou rychlostí, to ani omylem. Musíte naopak přesně plánovat stopu a nerozhoupat ho špatným způsobem. Ale v každé chvíli dává jasně najevo, co se děje, na kterém kole je zrovna kolik váhy a hlavně jde krásně ovládat plynem, na jeho odstavení reaguje čitelným utáhnutím stopy. Jinými slovy – v naprosto běžných rychlostech se o ovládání auta naučíte věci, na jejichž vnímání s moderním autem potřebujete jet naprosto nepříčetně a stejně se většinou vjemy poztrácí v tupých ovládacích prvcích. Bohužel v našich klimatických a solících podmínkách karoserie ubývá před očima.

    Tom

    Na favorita jsem dal tlumice HP a tuzsi silentbloky do ramen a jizdni vlastnosti byly vyborne. S ohledem na nizkou hmotnost jsem v ramci moznosti lepsi auto neridil…

    Honza Zapletal

    Jednou si nějakého pořídím a ty HPčka tam dám 🙂 Ještě volant vyhodit do popelnice a bavit se dokud zas nezrezne. Bohužel už asi nikdy nenajdu tu správnou kombinaci noname destiček a kotoučů, se kterýma jsem první stovky kilometrů po koupi ojetiny byl schopný to auto bez přehánění postavit na přední kola, opakovaně, bez vadnutí a s úžasným citem v pedálu. Takový účinek jsem nikdy nezažil ani u moderních aut, na jistotu při jízdě to mělo neuvěřitelný vliv. Pak bohužel došlo posledních pár funkčních mikrometrů destiček a obrezlé kotouče bylo nutné taky vyměnit…a od té doby brzdil už jako každé staré auto:-)

    Skoto

    Pamatuju si to jako dnes,podzim roku 89.A můj tatík přijíždí ke garáži lehce nahnědlým Favoritem 135LS.Paráda,totální nadšení.Tehdy za 98tis. Kčs,což je dneska jako Superb v plné palbě.Motorově to šlapalo až do poslední chvile,ale koroze se bohužel nikdy zastavit nepodařila.Pro Škodovku nejzásadnější auto,které vyrobila a je na co vzpomínat.

    Britter

    Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
    Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
    těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
    Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
    Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.

    Britter

    Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
    Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
    těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
    Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
    Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.

    Britter

    Těch 98 tisíc je poněkud přepálená částka.Koukl jsem na fakturu, provedení 136L stálo 84600 Kč,nahnědlá barva, u nás doma nazývaná posranková byla ve standardu. Připlácela se akorát modrá kosmická a červená apollo. A to hnedle dvakrát. Jednou na faktuře a podruhé šéfovi Mototechny.
    Provedení LS bylo o pát tisíc dražší. Mimochodem…
    těch 84600 bylo tenkrát mých cca 36 platů.
    Prvního jsem postavil před dům 27.12.1989…
    Zrezavěl za tři a půl roku…vcelku málo jetý a garážovaný. Druhý, už vyrobený v německé \“režii\“ vydržel 14 let.

    Skoto

    Mám to potvzeno,98tis. Kčs za 135LS.Jak si tak pamatuju tak \“LS \“byl \“o dost\“ pěknější než \“L\“.Tatík mého dobrého kamaráda ho mněl v dnes oblíbené bílé barvě.A jestli se nepletu,tak na zadní části předních sedadel byly koženkové kapsy,čož \“L\“ také nemnělo

    Honzin

    Jo, favority, to sou držáci! Porád jednoho mám – jako rekordy netrhnu, ale aspon si to zvládnu dycky sám zpravit a díly najdete v každym bazáči… Teda tedkonc jsem teda musel zainvestovat tady http://www.automedik.cz/autodily.html?path%5B%5D=1743566&path%5B%5D=1743571 ale to už jsou pak ty větší opravy spíš… Pořídil bych si lepší káru, ale hrabu se v tom rát, tak mě docela odrazuje, že si pak tak leda vyměnim volej…

    Roman

    Favorit byl na svou dobu velmi moderni auto. Dnes uz je retro a stava se raritou. Nektere pekne kousky se prodavaji za prekvapive velkou cenu.Rekl bych ze favorit v dnesni dobe je asi nejlevnejsi auto jak na udrzbu tak i na provoz. Dily clovek sezene za par korun a opravi si to cely sam. Generalka favorita na silnici neni pomalu problem. I ja sam mam favorita. Je to drzak a je docela i pohodlny a prostorny. I v dnesni dobe se rovna novym slabsim autum co se tyce vykonu. S favoritem predjizdim i novejsi a vykonejsi auta nez je on sam a do kopcu totez nebo na krizovatce. Je lehky tak dobre tahne. Favorit se mi driv nikdy nelibil a jeho hranata karoserie mi prisla nezajimava. A kdyz jsem tenkrat shanel auto tak sem narazil na favorita a rekl sme si ze s nim odjezdim par mesicu. Nakonec sem si auto zamiloval. Ma svy koulo a ma neco do sebe.. Do favorita sem zainvestoval a stal se z toho pekny mazlik. Zakoupil sem ho od duchodce a byl garazovany tkaze byl udrzovany. Uz snim litam skoro dva roky a nehodlam ho prodat.

    Mišák

    Mám 4 favority pick up, je to neskutečně spolehlivé auto, můj první byl jak jsem si říkal na doježdění a nakonec kompletní go, je jako nový vyvařený co sem sehnal dal jsem nové, je škoda že se již na pick upy nevyrábí karosařina… dokud budou jezdit nikdy je neprodám jsou to na svou dobu skvělá auta !

    Simir

    …a nedám na něj dopustit. Na kvalitních sinicích je radost tohle auto řídit.

    http://moje.auto.cz/Espinosa/favous.html

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist