Kupé Hyundai Genesis od RMR má osmiválec!

Lidé Rhyse Millena osadili divokého Korejce pětilitrem Hyundai Tau. Auto má 456 koní, ale vyrábět se nebude. PLUS: První informace o přeplňovaném Velosteru.

Přestože šestiválcový Hyundai Genesis není špatné, pomalé ani nezábavné auto, když se před časem objevil v redakci, všechny nás napadla jedna věc: o kolik by byl lepší s osmiválcovým motorem? Možná o nic, těžko říct, Hyundai neměl zástavbu osmiválce nikdy v plánu. Platí to však jen na tovární úrovni, projekt RM500 Korejci ochorně podpořili. Oč jde? U Rhys Millen Racing (RMR) strčili pod kapotu driftujícího kupé osmiválec Tau, který sice pochází z nabídky modelu Genesis, je však rezervován striktně pro sedany.

Motor Tau prošel nedávno „faceliftem“. Jeho objem narostl na pět litrů, především se ale zvýšil výkon, a to výrazně. V sedanu Genesis má motor 435 koní. Zaměstnanci Rhyse Millena mu dali nový nerezový výfuk a s ním dvacet koňských sil navíc. Kolečky samosvorného diferenciálu mezi zadními koly černého kupé RM500 tak otáčí rovných 450 koní. Zásluhu na tom má i nová řídicí jednotka, věci jako odlehčená spojka a setrvačník zase pomohou odezvě na povely plynu.Nový potenciál pomáhají krotit karbonkeramické brzdy Brembo. Celá řada karbonových spojlerů a dalších doplňků také není na karoserii jen na ozdobu, Rhys Millen staví především závodní auta a jeho lidé rozumí také aerodynamice. Interiér dostal nová sedadla Sparco a jiné čalounění se spoustou log RMR. Nová je také řadicí páka a v seznamu vylepšní poněkud překvapivě figuruje dva a půl centimetrů vysoká podložka pod volantem.

Hyundai genesis fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai genesis fotogalerie

Pokud si v tuto chvíli drtíte palce, přestaňte. Osmiválcový Hyundai Genesis stále nemá místo v produkčním plánu. RM500 je jen showcar pro SEMA Show v Las Vegas. To neznamená, že o něm slyšíme naposledy, Hyundai by promarnil perfektní marketingovou příležitost, kdyby auto – nejlépe několikrát – nepředvedl také širší veřejnosti (SEMA je jen pro lidi z oboru). Nemusí chodit daleko, sám Rhys Millen umí velmi dobře jezdit bokem. Pokud budou diváci jásat dost nahlas, kdo ví? Třeba se dočáme i té sériové verze.

Na SEMA dostalo punc oficiality také několik veřejných tajmeství. Turbem přeplňovaná šestnáctistovka, která se před pár dny představila v Koreji, míří pod kapotu Velosteru. Stylový hatchback tak bude brzy vyzbrojen 204 koni. Snad s nimi dostane také trochu sportovního nadšení navíc. Uvidíme po autosalonu v Detroitu, kde se druhá motorizace Velosteru představí. Po boku jí bude stát faceliftované kupé Genesis. Změny se nedotknou jen karoserie, jejíž tvary se přiblíží posledním novinkám ve stáji Hyundai. Posílí také motory pod kapotou. Šestiválec o objemu 3,8 litru by měl dostat stejných 338 koní, jaké nabízí v sedanu Genesis modelového roku 2012.

Martin Plaštiak

2.11.2011 6:05| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist