Kia Carens (2013): Poprvé za volantem
32 fotografiíKia Carens
Kia Carens oficiálně přijíždí na český trh a my jsme se s novým autem poprvé projeli. Přinese změnu, kterou slibuje?
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
32 fotografiíKia Carens
Kia Carens oficiálně přijíždí na český trh a my jsme se s novým autem poprvé projeli. Přinese změnu, kterou slibuje?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Kúpiť novú KIA Carens alebo nekúpiť ?
Sám som majiteľom Kia Carens 2.0 CVVT, s manuálnou prevodovkou od roku 2009. Auto je spoľahlivé , ale má jednu zásadnú vadu a tou je spotreba. Či bolo auto nové , či malo 10000 km alebo 20000 km alebo 30000 km , spotreba mimo mesto , po dialnici při 110 až 120 km/h 8 litrov benzínu na 100 km , k deklarovanej spotrebe 6,6 l sa KIA nikdy nepriblížila .Som postarší člověk cez 55 rokov a mám najazdených cca 750 000 km , jazdil som autá od Škody105, Favoritu, Formanu, Felície, Opelu, Nissanu a rozdiel v spotrebe oproti TP nikdy nebol tak markantný a to som za mladi mával ťažšiu nohu. 🙂
Problém je v riešení skrytej vady z dovozcom KIA a jej predajcom Emilom Freyom
Postupujú nasledovným spôsobom :
fáza 1. posielajú Vám návod ako úsporne jazdiť /pan Fára KIA centrála/
fáza 2. chcú litrovať / zistiť skutočnú spotrebu Vašeho auto za Vaše peniaze/ , netuším prečo by sa mal zákazník podielať finančne na odstranení skrytej vady
fáza 3. zastrašovanie , Emil Frey uvádza, že dajú preskúšať Vaše auto a zaplatíte za to 20 000 Kč pokiaľ sa nepotvrdí , že má vysokú spotrebu. Nevedia uviesť akú dlhú dobu budete bez auta.
V ČR je pravomocné rozhodnutie súdu , ktoré rozhodlo v prospech zákazníka , v tom , že spotreba auta v bežnej prevádzke sa nemá odlišovať od hodnôt uvedených v TP vozidla. V tejto časti rozsudok nebol zpochybnený ani Ústavným súdom ČR . Vysoká spotreba sa považuje za skrytú vadu a zákazník má právo na zľavu.
Na okraj si pripomeňme prehraný súd v USA, kde firmy KIA a Hyundai sú povinní zaplatiť záklazníkom 775 miliónov dolárov , pretože uviedli chybné údaje o spotrebe.
Doporučenie , kým si kúpite KIA Carens , dohodnite sa s predajcom, nech natankuje plnú nádrž, chodte na skúšobnu jazdu aspon 30 km, potom dotankujte, aspoň zistíte skutočnú spotrebu . Osobne by som si už KIU nekúpil.
Pane Pepo. Vy jste asi z jiné planety. Benzínový dvoulitr, auto této výšky a hmotnosti a Vám se nelíbí spotřeba 8litrů? To je přeci krásná spotřeba u atmosfericky plněného motoru. Žalujte Evropskou unii. Ta na automobilky v posledních letech vyvíjí tlak a nutí je aby lhali. Spěje to k jedinému a to k neskutečně komplikovaným morickým jednotkám které papírově berou 6litrů, ale ve skutěčnosti (protože fyzikální zákony jsou jen jedny)jezdí za 7-8-9,5litrů. Ano jsou to oturbené malorážky 1,2 a jim podobné. Zaplať pánbu, že KIA jako jedna z posledních zůstala věrna atmosferickým motorům se solidním objemem. Já jsem tedy příznivce spíše japonských benzínových automobilů, ale věřte, že takřka desítka atmosferických motorů-které jsem u automobilů s hmotností okolo 1500kg vlastnil- jezdila od 7-10litrů také. Pokud u auta řešíte zejména spotřebu, kupte si chrochtající diesel (po městě ale žere stejně a filtr pevných částic je jeho hrob). Nebo si dejte na benzíňáka LPG.