Kia Carens 1.7 CRDi (2013)

Kia se znovu pouští do segmentu velkoprostorových rodinných vozů. A tentokrát to myslí opravdu vážně.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Kultivovaný motor s lineárním přísunem výkonu; pohodlný podvozek; příjemný interiér a výbava

STAROSTI
Citlivost na boční vítr; vyšší spotřeba ve městě

Pořídit si prostorné rodinné auto, které uveze sedm lidí, to znamená zamířit do náruče francouzské nebo německé automobilky. Teprve nedávno přibyla ještě jedna varianta, a rozhodně není od věci. Kia oprášila známé jméno, posbírala osvědčenou techniku a to všechno vměstnala do pohledného kabátu.

Svůj technický původ v Cee’du dokáže Carens slušně maskovat, a to jak svým zevnějškem, tak i zcela novým provedením interiéru, který chce Kia používat u novějších modelů. Základem je nový volant s přepracovaným ovládáním, takže jsou tlačítka (konečně) rozmístěna podle četnosti používání a je jich výrazněji méně.S ergonomií je na tom Carens poměrně slušně a bez zásadních nelogičností, jen tlačítek by mohlo být o něco méně, především tedy na středovém panelu. Jde ale jen o drobnost, na kterou jsem si po pár týdnech ježdění zvykl. Na co jsem si naopak zvykl velmi rád, je bohatá výbava, jakou Carens oplývá. Čekali byste snad ventilovaná sedadla, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná sedadla i ve druhé řadě? Dříve výsada luxusní třídy, dnes standard vyšší výbavy.


Ergonomie nového volantu je konečně lepší, jen tlačítek by mohlo být méně.

Kia Carens fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Carens fotogalerie

O čem bych se ještě rád zmínil, je prostor uvnitř. Vpředu se podle předpokladů sedí pohodlně, v prostřední řadě se dva cestující usadí téměř královsky, navíc si můžou z prostředního sedadla udělat velkou loketní opěrku. Pokud se uskromní, můžou mezi sebe někoho přibrat, případně se o něco posunout dopředu, aby se cestující ve třetí řadě necítili jako v pátečním vlaku Českých drah.Poslední dvojice sedadel je na tom rozměrově docela slušně a až na místo pro nohy (které se dá řešit, jak už jsme si řekli) se na nich usadí i lidé řekněme běžných rozměrů. Pochopitelně tím ale utrpí zavazadlový prostor, z původních 492 litrů zůstane jen skromných 103 litrů. A z druhé strany, se sklopenými sedadly se do auta vměstná 1650 litrů a po sklopení předního sedadla je možné převážet předměty dlouhé až 2150 milimetrů. Slušná práce.

DOPORUČUJEME: Ford B-Max 1.0 EcoBoost – první jízda

Na silnici se Carens pohybuje vychovaně, posádku zahrne pohodlím a komfortem. O svižnější tempo se nemá smysl pokoušet, v zatáčkách se dost naklání a svým chováním dává najevo, že tenhle přístup je mu cizí. To mně osobně vyhovovalo, nijak netoužím šestičlenné posádce ukazovat, jak daleko leží limit přilnavosti pneumatik. Pokud vy ano, raději sáhněte po nějakém rodinném Fordu, Carens se snaží být maximálně pohodlným společníkem na dlouhé cesty.


Uvnitř si na nedostatek místa rozhodně nemůžeme stěžovat.

Na tom má podíl i naftový motor 1.7 CRDi o výkonu 136 koní s šestistupňovou manuální převodovkou. Nijak oslnivá hodnota výkonu na rozhýbání auta bohatě stačí, motor navíc slušně táhne už od nízkých otáček a nárůst výkonu je příjemně lineární. Pochvalu si zaslouží i řazení, převodovka má přesný chod a v kulise se pohybuje s jemným mechanickým odporem.

Ve městě si vznětová sedmnáctistovka řekne o nemalých osm litrů na sto, na dálnici se spokojí s o litr menším přídělem paliva. Vůbec nejúsporněji se Carens pohybuje na okreskách, kde není problém spotřebu stlačit na hodnoty začínající šestkou.

Cena startuje na částce 399 980 Kč (v akci) za motorizaci 1.6 GDi včetně osmi airbagů, elektricky ovládaných zpětných zrcátek a oken, LED světel pro denní svícení, klimatizace nebo tempomatu. V našem případě jsme měli vznětovou sedmnáctistovku, která přijde nejméně na 484 980 Kč (taktéž v akci). Cenu však dále navýšila výbava Exclusive a další příplatkové prvky.

Verdikt
Cenovým srovnáním s konkurencí je zřejmé, že si Kia bere za cíl především rodinné modely ze země galského kohouta. Oproti nim však dokáže nabídnout dobře fungující celek, který spojuje pohledný design, příjemný a dobře zkonstruovaný interiér a v neposlední řadě i komfortně naladěný podvozek. Pravda, Carens v žádném ohledu nijak nevyniká, ale všechno, co má dělat, dělá velmi dobře.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1685
Kompresní poměr17,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)77,2 x 90,0
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 / 136 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)331 v 1750 - 2500 ot./min.
0-100 km/h (s)10,4
Nejvyšší rychlost (km/h)191
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7 / 4,3 / 4,8
Objem nádrže (l)58
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4525
Šířka (mm)1805
Výška (mm)1605
Rozvor náprav (mm)2750
Provozní hmotnost (kg)1591
Celková hmotnost (kg)2250
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)492 / 1650
Ceny
Základní cena modelu429 980 Kč (v akci 399 980 Kč)
Základní cena test. verze514 980 Kč (v akci 484 980 Kč)
6.8.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist