Jak šetřit motor? Tak třeba nešetřit na (kvalitním) oleji.
Zajímavosti o autech
Téma motorových olejů je mezi řidiči diskutovaným tématem a otázkou vhodného výběru se zabývá každý zodpovědný motorista.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Téma motorových olejů je mezi řidiči diskutovaným tématem a otázkou vhodného výběru se zabývá každý zodpovědný motorista.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
no myslím spíš, že měla zaznít první zásada číslo jedna…nepoužívat oleje 5w-30 , nikdy a už vůbec ne v motorech s turbem. tyto „ekologické“ řídké oleje neudrží dostatečně silný olejový film a motor se opotřebovává víc než musí, v turbu se navíc připaluje a karbonuje. za odměnu auto bere o 1-1,5 deci míň na sto km a druhá zásada číslo jedna…měnit max po 15tkm né až 30tkm…
Na ekologii kašlu, na spotřebu (většinou) taky, ale mám v benzínové Oktávce 5w-30 a nemůžu se rozhoupat pro změnu na 5w-40. Máš pro své tvrzení nějaké podklady?
Já zase naopak viděl graf životnosti oleje: https://www.oleje.cz/UserFiles/Image/clanky/viskograf.jpg
Na svém Volvu v70 2,4D mám najeto už 870 tisíc s olejem 5w30 a furt vrčí jako nové. Nevim kde si ten tvůj blábol splašil, ale je to blbost
nene, je to pravda… u dieselu to není tak znát – nafta sama o sobě trochu maže a netopí tolik. četl jsem to ve studii ústavu paliv a maziv, dříve slabší olejový film tolik nevadil ale dnešní motory jsou přetížené a na tohle opravdu háklivé. proč myslíš že se u rychlých aut používá výhradně 5w-50 i 10w-60? 5W -30 je totiž olej lehkoběžný, ale zároveń neudrží olejový film ve vysokých teplotách a ty v nových benzínech jsou – jedou na chudou směs. mě se dřív stávalo na 2,0tfsi, když jsem tomu naložil že po 30ti km citelně oslábl výkon, pátrali jsme v servisu proč a nepřišli na to, až když jsme dali právě 5w-50 přestalo to.později jsem se dopátral v různých studiích že lehkoběžný olej je lehkoběžný právě proto, že ten film je slabší a 5w-30 není vhodný na vyšší zatížení.
Je to PR článek placený firmou Mogul. To nestojí za diskuzi.
Ahoj, jaký olej tedy doporučujete pro 1.8 benzin (Honda Civic)?
Olej do civica nejlepe vyctes z navodu nebo nejake knihy o nem.
Dulezita je viskozita, tedy napr. 10W-40.
A ostatni normy, pokud najdes jake jsou min. pozadovane napr. Acea A3/B3.
Pokud vis jaky olej tam byl doted a je to ten spravny, klidne v nem pokracuj.
On ten graf nemusi byt takovy pro vsechny oleje. Ja vybiram jen ty 5W-40 ktere si zachovaji viskozitu – normy Porsche A40 nebo MB 229.5. Jen podle viskozity se to neda zjistit, zavisi jaky je zakladovy olej a jake jsou modifikatory viskozity.
Treba Helix Ultra nebo Mobil1 Ow-40 viskozitu ztracet nebudou.
Ten ridky olej bych z toho nevinil. Ztrata vykonu kvuli spatnemu mazani – to by byl pridreny motor. Spis bych to tipoval na regulaci turba, mezichladic ktery uz nestihal chladit nebo usazeniny jestli to jezdilo nejakou dobu pomalu a bez cisticich prisad. Muze to byt ale mnozstvi jinych veci.
Jinak ja osobne taky nedavam 5w-30, ale uz jsem upustil i od 5w-50. Muze byt prilis ridky olej, ale stejme muze byt prilis viskozni a taky to skodi. Treba horsim odvodem tepla z nekterych casti, 5w50 bych bral jako horni hranici pro normalni (ne zavodni) motory. Ono je to mazani uz vic o aditivaci nez o viskozite.