jaguar-ceka-na-zimu-nasazuje-pohon-4x4-352x198.jpg

Jaguar čeká na zimu – nasazuje pohon 4×4

Jaguar

Jaguar oficiálně zavádí pohon všech kol pro modely XF a XJ a nový benzínový kompresorem přeplňovaný šestiválec. Končí atmosférická véosmička.

Diskuze

10 komentářů

    hosts

    Not surprisingly, unscrupulous replica watches companies hoping to make money off, to know that you are buying an authentic bvlgari replica watch then.

    josef K.

    Pokud si někdo myslí, že pohon ústup tzv. klasické koncepce a zavádění pohonů 4×4 u výkonných silničních je nějaká módní záležitost a že to potřebují nějací klobouci jako pemprsku, tak to je na velkém omylu. To, že automobil s klasickou koncepcí jako např. jaguar, mercedes, bmw je za nižší adheze a k tomu stačí i déšť směrově nestabilní, což vede k naprosto nezvladatelným fatálním nehodám je známo již více než padesát let. Pokud ztratí vozidlo při přímé jízdě stabilitu vede to k neřiditelnému smyku, který neuřídí ani šumachr. Smyslem konstrukce vozu Jensen FF v šedesátých letech nebyla potřeba lepší průchodnosti na sněhu, který se v británii ani nevyskytuje, ale snaha o zajištění bezpečnosti rychlého silničního stroje ze vysokých rychlostí. Tento fatální nedostatek tzv. klasických koncepcí je dnes maskován existencí ESP, ale i dnes můžete na netu najít záznamy havárií bavoráků na rovné dálnici za deště, kdy to ani esp nezvládne. Takových nehod bavoráků a podobných aut se udály tisíce. Známým příkladem je havárie sedmičkového bmw s A.Dubčekem za deště na D1 na zcela rovném úseku. Nejnebezpečnější je za této situace pohled běžného uživatele, který vychází z toho, že řídí nadprůměrně bezpečné auto a ono je to zcela naopak, havaruje on a obyčejné předohraby jsou kolem něj jsou zcela v pohodě. Výrobce, policie takové nehody posoudí jako příliš vysoká rychlost, nezvládnutí řízení a nepřizpůsobení rychlosti podmínkám na vozovce. Ve skutečnosti je viníkem výrobce, který velmi dobře ví už desítky let, že zákazníkům prodává nebezpečné autíčka a nic s tím nedělá.
    Možná by si redaktoři mohli uvědomit, že většina výrobců klasickou koncepci zcela opustila a to i u velkých limuzín i v americe a přešli na předohrab s motorem vpředu napříč. Přesto, že zákazníci na to byli zvyklí a výroba takových aut je levnější. Například i takový neumětel jako je ford, který opustil klasickou koncepci jako jeden z posledních až v devadesátých letech se dnes prezentuje jako tradiční výrobce předohrabů.
    Dementní není zákazník, který požaduje i u jaguára 4×4, ale ten, který to do dneška nepochopil a navíc se tváří jako odborník.
    Jestliže

    Ota

    Můžu jen souhlasit s komentářem k článku. Sám jezdím několit let se stálou čtyřkolkou – ne s haldexem a jízda za deště nebo sněhu…kdo má víc koní, tak pochopí. A to nemluvím o parkování na sněhu..nikdo mě nemusí i na minimálně nakloněném místě pomáhat vytlačovat. Auto vyjede a i se rozjede v neskutečném stopaní na sněhu, až jsem si kolikrát říkal, že teď už jsem to přehnal. Ohledně brždění, pokud brzdím motorem, tak mě brzdí všechna ctyři kola motorem a ne dvě jak u předokolky a to je myslím rozdíl. Sjezd z prudkého kopce na jedničku bez zablokovaných kol od brždění narozdíl od předo-zadokolkou. A pro odpůrce čtyřkolek, průjezd zatáčkou pod plynem je taky se 4×4 o něčem jiném 😉

    Marty

    v americe se naopak k zadnímu náhonu vrací.
    Cadillac – všechny modely mimo nový XTS.
    Chrysler Group – 300C, Charger, Challenger, základní verze modelů Dodge Durango a Jeep GrandCherokee, základní verze pikapů

    Ford vyráběl až do lonského roku Lincoln TownCar s pohonem zadních kol a až roku 2010 modely Ford CrownVictoria/Mercury Grand Marquis.

    Zadní náhon má saozřejmě dodnes i Mustang, zadní náhon má u GM také Camaro + dodávky + zase některé veze pikapů a některá SUV.

    Když na dálnici leje jak z konve, nemůžete tam jet 180 no, a ještě nejlíp na slickáh s 2mm vzorkem pneu.

    Pokud se přizpůsobí rychlost stavu vozovky a počasí, tak se s RWD dá normálně jezdit.
    I v zimě na sněhu.

    Marty

    A pokud potřebujet v průtrži jezit jako šus, dejte si na to celoročně zimní gumy, mají poněkud jiný odvod vody v dešti než letnáky :o)

    A že na letních nejde jezdit v létě je nesmysl. Odjezil sem na nich totiž 2 sezony s RWD a 5 sezon s FWD.

    Ondra

    To zesmesnovani dieslovych ctyrkolek uz je opravdu trapne. V realnem svete je to pro cloveka s velkym najezdem kilometru opravdu nejlepsi volba. Samozrejme, ze zabava je neco jineho ( ano vsichni to vime, ze mate M3), ale v realnem svete je pohodlnejsi mit vetsi jistotu v trakci auta a mene stavet na pumpe a pokud to nedokazete pochopit, tak jste na tom stejne jako ti, co tvrdi, ze maji sportovni A6 tdi..

    josef K.

    Tady je další nesmyslný názor, který se týká zimních pneumatik. O zimních pneumatikách platí to, co platilo už před třiceti lety a nic se na tom nezměnilo. Letní pneumatika je vždycky lepší než zimní pneumatika a to po celý rok dokonce i v zimně. S jedinou vyjímkou a tou je jízda na sněhu. A na vodě je letní pneumatika samozřejmě výrazně lepší než zimní.

    josef K.

    Do roku cca 1980 se v americe vyráběly v klasické koncepci všechny auta. Předohrab žádný. To se úplně změnilo během deseti let. Kolik procent zůstalo v klasické koncepci do dneška – z vyrobeného množství to bude méně než půl procenta, možná jen jedna desetina. Čili nic.

    Pickupy z toho musíme vyjmout, protože to jsou užitkové auta, u kterých se předpokládá větší náklad na zadní nápravě – to nejsou silniční auta, tam je to provozně opodstatněné.

    Srandista

    Hmm, a ako chces so stvorkolkou zastavovat na pumpe menej casto, ako s predohrabom alebo zadohrabom? Ze by automobilky zblbli ludi s vyhodami stvorkoliek az tak moc?

    Vana

    Pane Ota plně s Vámi souhlasím. Autor článku má nejspíše poněkud omezené rozhledy případně si léčí komplexy že sám žádnou čtyřkolku nemá. Jinak by věděl jaký je to rozdíl a nejen v zimě.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist