Jacques Villeneuve po 20 letech vzpomíná, jak přežil Schumiho podvod a získal titul mistra světa

Ferrari a Schumi za cestou k úspěchům vždycky trochu podváděli. Jacques Villeneuve, mistr světa Formule 1 z roku 1997, v unikátním rozhovoru vypráví, jak se tehdy ubránil jednomu z nejslavnějších podvodů rudé stáje a nejúspěšnějšího pilota F1.

Je to jeden z nejslavnějších momentů historie Formule 1. Srážka dvou aspirantů na titul mistra světa Formule 1 v posledním závodě sezóny, kdy šlo o všechno, patří dnes do zlatého fondu královské disciplíny motorsportu.

Televizní záběry, kdy Jacques Villeneuve předjíždí Michaela Schumachera, který si to nenechá líbit a otáčí volant do svého rivala ve snaze ho eliminovat, zná snad každý. Protože kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá, Schumi tímto činem vyřadil jen sám sebe a sen o titulu Ferrari po dlouhých letech se rozplynul.

Velká cena Evropy roku 1997 na španělském okruhu Jerez nakonec přinesla první a jediný mistrovský titul Formule 1 kanadskému rodákovi. Jacques Villeneuve tehdy platil za hvězdu zámořské formulové série CART, kterou v roce 1995 vyhrál, a po vzoru svého slavnějšího otce hned v roce 1996 nastoupil do F1, aby jej o další rok později ziskem mistrovského titulu překonal.

Nyní po 20 letech vzpomíná v unikátním rozhovoru na to, jak celý závodní víkend v Jerezu probíhal. Atmosféra totiž byla pěkně hutná. Už od prvních tréninků se Villeneuve potýkal s drobnými provokacemi a všichni ve stáji Williams očekávali od Ferrari a Schumiho nějakou nesportovní podlost.

Všichni totiž měli na paměti Schumacherům incident z posledního závodu sezony 1994 v Austrálii, kdy podobným manévrem, který nakonec předvedl i ve Španělsku v roce 1997, vyřadil Damona Hilla a získal svůj první titul mistra světa Formule 1. Tehdy ještě za stáj Benetton.

V obou případech Schumi vedl průběžné pořadí mistrovství světa a stačilo mu svého rivala prostě vyřadit ze závodu, aby nemohl bodovat. Roku 1994 to vyšlo a Hill závod nedokončil, v roce 1997 se ovšem štěstěna obrátila zpět směrem k týmu Williams. Jacques Villeneuve závod dokončil na třetí pozici a získal kýžený titul. Schumacher byl navíc za incident diskvalifikován z celého šampionátu, takže čistě teoreticky Villeneuve nemusel vůbec dojet do cíle.

Mimochodem, závod vyhrál Mika Häkkinen, pro kterého to bylo vůbec první vítězství v kariéře. Tehdy byl nejdéle čekajícím pilotem na vítězství ve Formuli 1 – vyčkávat musel 96 závodů. Velká cena Evropy 1997 byla kromě bláznivého průběhu závodu zajímavá ještě další kuriozitou. Už kvalifikace stála za to. První tři jezdci na startovní roštu, tedy Jacques Villeneuve, Michael Schumacher a Heinz-Harald Frentzen, zajeli na tisícinu shodný čas 1:21,072. Taková kuriozita se nikdy jindy nepřihodila.

22.11.2017 9:13| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist