ICON Derelict je veteránem jen na povrchu

Na Chevroletu z roku 1952 zůstala stará jen karoserie. Má nový podvozek, hliníkový small-block z Corvette se 430 koni a v kabině čalounění z aligátora.

Na výstavu ladičů a úpravců v Las Vegas, slavnou SEMA Show, která začala právě dnes, se Autoweb nechystá. Ale přestože většina vystavených aut má pro českého zákazníka hodnotu jen jako exponát, některá si zaslouží pozornost. ICON Derelict je mezi nimi na prvním místě. Technicky vzato jde o upravený Chevrolet z roku 1952, modifikace podobného rozsahu se však vidí málokdy a ještě méně schované pod skutečně sympatickou karoserií. Orezlé plechy totiž ukrývají špičkovou moderní techniku.

Tedy špičková a moderní… na 59 let starý Chevrolet Deluxe Bussiness Coupe určitě. Někteří technicky zdatnější čtenáři by mohli namítat, že small-block LS3 s rozvodem OHV je koncepčně starší než lety do vesmíru, ale celohliníková jednotka z nejnovější Corvette se narodila v jedenadvacátém století. A jejích 436 koní není málo. Na zadní kola auta putují přes čtyřstupňovou automatickou převodovku 4L65E z katalogu General Motors. Také ona má kořeny ve vzdálenější minulosti (1982), ale prošla od té doby jistým vývojem.Dobře, výměnu motoru zvládne spousta lidí. ICON však přihodí také kompletně nový na zakázku zhotovený rám. Pordvozek s ním dostane dvojité lichoběžníkové závěsy dopředu a mezi zadní kola nápravu sice tuhou, ale uchycenou čtyřmi rameny, a proto dobře zajištěnou proti nežádoucím pohybům. Brzdová soustava pracuje se čtveřicí šestipístkových třmenů – už montáž kotoučových brzd je novinkou, první moderní systém se objevil až rok po datu narození upraveného Chevroletu na závodním Jaguaru C-Type. Derelict má také ABS.

Na karoserii se pracovalo vkusně málo, ale ne že by exteriér ušel pozornosti. Například kola, na první pohled letitá, vyrobil na zakázku pečlivě naprogramovaný CNC stroj. Obouvají pneumatiky BF-Goodrich. Také v interiéru se spousta nové techniky pečlivě skrývá. Moderní audiosystém umí komunikovat přes Bluetooth, ale na povrchu vypadá vše jako před šedeáti lety. Tedy až na čalounění buvolí a aligátoří kůží.

Derelict má prostý úkol: předvést světu schopnosti společnosti ICON. To samé co s prastarým Chevroletem totiž američtí ladiči rádi provedou i vašemu veteránu. Můžete namítat, že zásah, spočívající v transplantaci staré karoserie na v principu jednoduché, leč moderní auto, je vlastně povrchní zábava. Ale my bychom dokázali vyjmenovat desítky nevkusnějších úprav.

Martin Plaštiak

1.11.2011 12:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist