Hyundai i30 (2007 – 2011)

První generace „í-třicítky“ vydržela ve výrobě pouze čtyři roky. Nyní se s ní setkáte už jen na trhu ojetin, kde zaujme především příznivou cenou.

RADOSTI
Nabídka místa pro cestující, příznivé ceny ojetých vozidel, pohledná palubní deska.

STAROSTI
Omezená nabídka dílů z druhovýroby, kombi s menším zavazadelníkem, některé komponenty s nižší odolností vůči opotřebení.

Hyundai i30 můžeme klidně označit za bratrance modelu Kia cee´d (automobilka Kia patří značce Hyundai). „Í-třicítka“ používá shodný podvozek i techniku, na trh ale přišla o rok později. Navíc s kratší zárukou (později došlo k jejímu prodloužení). I proto na cee´d narazíte v bazarech častěji.

Rozdíl mezi vozy najdeme v designu, ale i v prostorovém řešení interiéru. Znát je to u kombíků. Model i30cw totiž nabídne více místa posádce, zatímco cee´d SW má větší zavazadelník.Na posádku čeká interiér vybavený pohlednou palubní deskou, některé plasty ale působí levněji, než by bylo vhodné. Přesto lze interiér hodnotit kladně. Nakonec nabízí dostatek prostoru i pohodlná sedadla.


To platí také pro místa vzadu, ani zde se nebude tísnit. V kombi naleznete dokonce nečekaně velký prostor pro nohy. Druhou stranou mince je zavazadelník o objemu 415 litrů, což není v dané třídě žádné terno. Hatchback převeze náklad o objemu 340 litrů.

Přestože objemem zavazadelníku vůz neoslní, pro řadu motoristů to mohou být hodnoty zcela dostačující. Nabídka místa pro posádku pak slibuje opravdu pohodlné cestování. Tomu dopomáhá i podvozek solidně tlumící nerovnosti.V zatáčkách musíte počítat s citelnějším náklonem karoserie a jízdními vlastnostmi při nejlepším dosahujícími nanejvýš k průměru třídy. Zde se sluší poznamenat, že silentbloky podvozku nemají nejdelší životnost a mohou chování vozidla za jízdy negativně ovlivnit.

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

Nabídka motorů čítá tři zážehové agregáty a čtyři turbodiesely se vstřikováním typu common rail. V roce 2009 se ve vozidlech začal objevovat systém Start-Stop, který na životnosti zejména vznětovým motorům jistě nepřidává (při zhasínání agregátu nedochází k jeho dochlazení).


Příznivou zprávou je, že mnohým motoristů stačí už základní zážehová pohonná jednotka 1.4 CVVT disponující výkonem 80 kW. Avšak ideál mezi benzinovými motorizacemi vidíme v šestnáctistovce, která nabízí výkon 93 kW. Na trhu ale není tak početně zastoupena, což platí i o silnějším dvoulitru.Z turbodieselů potkáte častěji šestnáctistovky. Příznivou spotřebou ale potěší jak jednotky 1.6 CRDi, tak objemnější 2.0 CRDi. Navíc se těmto motorům zásadní problémy zatím vyhýbají, což je pro zájemce o ojetinu skutečně dobrá zpráva.

Dvoulitrový turbodiesel s vyšším kilometrovým proběhem by mohl trápit nadměrně opotřebený dvouhmotový setrvačník. Proto, pokud o této motorizaci uvažujete, pozor na auta, u kterých se ozývá typické klepání od spodu motoru.


„Mezi častější závady modelu i30 patří vůle v táhlech stabilizátoru přední nápravy,“ upozorňuje na známé potíže modelu Martin Seidl, manažer skladových zásob Auto ESA. Objevují se také vůle v silentblocích zavěšení náprav a v řazení.Poruchy někdy postihují stěrače a ostřikovače, problémy mohou nastat s klimatizací či elektrickým ovládáním oken. „Výjimkou není praskání žárovek ve světlometech nebo špatná funkce rádií,“ pokračuje zástupce Auto ESA.

Zatímco karoserie má dobrou antikorozní ochranu, výfuk korozi podléhá. Některá vozidla mají nadměrně opotřebenou spojku, občas se můžete setkat také s pazvuky v interiéru. Se spolehlivostí pohonných jednotek však nebývají potíže.

Ve zpětném zrcátku
2007 – uvedení hatchbacku se zážehovými motory 1.4 CVVT/80 kW, 1.6 CVVT/93 kW, 2.0 CVVT/105 kW a turbodiesely 1.6 CRDi/66 kW, 1.6 CRDi/85 kW a 2.0 CRDi VGT/103 kW, první bariérový test Euro NCAP s výsledkem 4 hvězdy z 5 možných.
2008 – uvedení kombi i30cw, vylepšení modelu i30 a druhý bariérový test Euro NCAP s výsledkem 5 hvězd z 5 možných.
2009 – nabídka rozšířena o systém Start-Stop
2010 – facelift, nový turbodiesel 1.6 CRDi VGT/94 kW.
2011 – na podzimním frankfurtském autosalonu uvedena druhá generace modelu i30.

Milan Jirouš

10.3.2013 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist