Hyundai i30 1.6 CRDi

Další korejský hatchback, který má zálusk na VW Golf a Ford Focus

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Počkat, co nám tohle auto jen připomíná? Aha, zboku vypadá téměř stejně jako Kia Cee’d – a není divu, vždyť od ní převzal větší část dílů. Stejné je v podstatě všechno: podlahová plošina, motory, podvozek, rozměry… jen místo původu se liší: zatímco Cee’d vyrábí továrna automobilky Kia ve slovenské Žilině, Hyundai i30 bude zanedlouho vyrážet do světa z moravských Nošovic.

Hyundai dává zákazníkům na výběr pětici motorů, od benzínové 1.4 (80 kW/109 k) po naftový dvoulitr 2.0 CRDi (103 kW/140 k). Náš exemplář měl pod kapotou diesel 1,6 l CRDi v silnější ze dvou nabízených verzí. Hyundai udává výborných 85 kW/116 k v 4000 ot./min. a působivých 255 Nm v rozsahu 1900 až 2750 ot./min. Nemáme důvod nevěřit: točivý moment nedocházel ani v dálničních stoupáních a při energických výjezdech ze zatáček i30 energicky protáčela vnitřní kolo.

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

K chování na silnici nemáme žádnou výtku, i když Cee’d se nám zdál ještě o chloupek přesnější a jistější. Komfort odpružení zbytečně kazí hlučná zadní náprava a necitlivost řízení okolo středové polohy řidiče znervózňuje, zejména na mokrém asfaltu. Celkově však i30 svými jízdními vlastnostmi předčí všechny ostatní modely ze současné nabídky Hyundai minimálně o půl třídy.

Samozřejmě čekáte, že nejpádnějším argumentem ve prospěch i30 bude cena, a máte pravdu. Všechna provedení mají v základu šest airbagů, dvouose seřiditelný volant a aktivní opěrky hlavy. Už druhá úroveň výbavy, Comfort, pak obsahuje třeba automatickou klimatizaci, bederní opěrku pro řidiče nebo zrcátka v elektrice. Hyundai i30 1.6 CRDi Comfort vyjde na 464 900 a pokud vám stačí o 26 koní méně, ušetříte dalších dvacet tisíc.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyHyundai i30 1.6 CRDi
0-100 km/h (s)11,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC, 16V
Plněnípřeplňování turbodmychadlem s proměnnou geom.
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1582
Kompresní poměr17,3:1
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)85 kW/116 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)255 Nm v 1900-2750 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)188
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7/4,1/4,7 l/100 km
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4245
Šířka (mm)1775
Výška (mm)1480
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1366
Celková hmotnost (kg)1820
Zavazadlový prostor (l)340/1250
Ceny
Základní cena modelu464 900 Kč
16.12.2007 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist