Honda prezentuje model CRF450R, novinku pro rok 2017

Po osmi letech je tady motor inspirovaný stroji HRC, akcentující vyšší maximální výkon a silnější točivý moment v celém rozsahu otáček.

Honda CRF450R je již od představení v roce 2002 považována za etalon ve své kategorii. Tento stroj je ztělesněním vyváženosti, disponuje motorem s nekompromisním výkonem a jeho podvozek umožňuje jezdcům všech úrovní každou kapku výkonu naplno využít. Z pohledu jezdce – ať amatérského nadšence nebo profesionálního závodníka – tento stroj vždy nabízel naprostou kontrolu, odolnost a dlouhou životnost, jimiž jsou výrobky Honda pověstné. Model CRF450R se samozřejmě neustále vyvíjel, přičemž každé vylepšení vycházelo ze zkušeností získaných týmy značky Honda v motokrosových závodech po celém světě.

V průběhu posledních osmi let byl model CRF450R vybroušen do jednoho z nejlepších strojů připravených pro závody. Pro rok 2017 namísto evoluce přichází revoluce. Nejoblíbenější evropský open-class motokrosový stroj přichází ve zcela nové verzi, s výrazně posíleným motorem, vyšší přilnavostí a s lepší ovladatelností díky zcela přepracovanému podvozku. Vypadá jinak, chová se jinak a na trati nabízí zcela nový zážitek z jízdy.

Jednoduše řečeno – je rychlejší. Mnohem rychlejší. Pan M. Uchiyama, vedoucí projektu CRF450R pro modelový rok 2017: „V případě CRF450R se jedná o kompletní modelovou obměnu. Nic nebylo přehlédnuto a veškeré úsilí jsme zaměřili na to, abychom zákazníkům nabídli stroj, který nechá veškerou konkurenci daleko za sebou. Hlavní důraz jsme kladli na vytvoření stroje s mimořádným výkonem motoru, špičkovou trakcí zadního kola a s nízko umístěným těžištěm – s cílem dosáhnout 5% zlepšení akcelerace oproti předchozímu modelu.

Slogan, ze kterého vývoj vycházel, byl „Nejrychlejší na startu“. S modelem CRF450R pro modelový rok 2017 jsme již vstoupili do motokrosového šampionátu v Japonsku a v prvních pěti závodech v řadě jsme vždy zvítězili. Proto jsme hrdí na to, že takto výkonný stroj můžeme nabídnout milovníkům motokrosu na celém světě.“

Motor modelu CRF450R má zdvihový objem 449 cm3 a oproti svému předchůdci disponuje o 11 % vyšším maximálním výkonem. Porovnání křivek výkonu a točivého momentu u modelů 2016 a 2017 ukazuje nárůst výkonu dosažený novým konstrukčním řešením: motor je silnější ve všech oblastech, zejména však ve středních a vysokých otáčkách, kde je zřejmý výrazný nárůst otáček, maximálního výkonu i možnosti přetáčení.

Pro dosažení tohoto nárůstu výkonu byl každý aspekt motoru pečlivě navržen ve spolupráci s inženýry z HRC. Hlava válce se čtyřventilovým rozvodem Unicam má zcela novou konstrukci. U vahadel sacích ventilů došlo ke zvýšení zdvihu ventilů o 0,5 mm na 10 mm (také zdvih výfukových ventilů vzrostl, a to o 0,85 mm na 8,8 mm).

Průměr sacích ventilů vzrostl o 2 mm na 38 mm. Dvousměrné obrábění sedel ventilů přispívá k hladšímu proudění plynů. Systém sání nyní umožňuje přímé a rovné proudění vzduchu k sacím otvorům, přičemž účinnost proudění v systému sání se zlepšila o 19 %. Také výfukový systém tvořený dvěma výfuky a potrubím s plynulými oblouky se vyznačuje o 10 % vyšší účinností proudění. Koncovky výfuků jsou o 78 mm kratší.

18.8.2016 11:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist