Honda Jazz e:HEV chce být nejpohodlnějším autem ve třídě

Nová konstrukce sedadla pro větší pohodlí řidiče a spolujezdce na předním sedadle a vylepšená opora v oblasti beder a pánve zvyšuje stabilitu těla a snižuje únavu během dlouhých cest.
298236_2020_honda_jazz-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Honda

Při navrhování modelu Honda Jazz nové generace konstruktéři a designeři společnosti Honda považovali pohodlí řidiče a spolujezdce vždy za klíčový bod pro svá rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že všechny prvky vozu řešili jako jeden vývojový tým, byla rozhodnutí týkající se konstrukce, designu a ergonomie přijímána současně, což vedlo k dosažení prvotřídní úrovně pohodlí a prostornosti a učinění významného kroku vpřed v porovnání s předchozím modelem.

Ústředním prvkem pro dosažení tohoto cíle je nově vyvinutý rám sedadla stabilizující tělo s podpůrnou konstrukcí sedadla. Nová konstrukce předního sedadla je použita jak na spodní, tak na zadní straně sedadla a nahrazuje konstrukci pružiny S, která byla použita u předchozího modelu. Rozšíření dolní části sedáku umožnilo navýšení tloušťky sedáku o 30 mm – dodatečné měkkosti si všimnete ihned po usednutí. Tato nová konstrukce v kombinaci se zvýšeným čalouněním umožňuje mírné prohnutí sedáku, ale v žádném případě nedochází k hromadění výplně ve spodní části.

Vylepšená konstrukce zadní části sedadla zvyšuje oporu v oblasti beder a pánve pro zvýšení stability těla. To pomáhá předcházet únavě svalů, zejména v oblasti kyčlí a pánve, během dlouhých cest. Nová konstrukce navíc usnadňuje udržování pohodlné a stabilní polohy při řízení, a to i při zatáčení a na nerovných vozovkách.

Nově navržená sedadla se zužují směrem k horní části opěradla a poskytují úplnou oporu zad cestujících. Toto zúžení poskytuje také širší prostor mezi předními sedadly, což usnadňuje vzájemnou komunikaci cestujících na předních a zadních sedadlech. Nejnižší bod sedadla je o 14 mm blíže k zemi a v kombinaci se zaoblenějšími rohy sedáků to usnadňuje nastupování do vozu a vystupování z vozu.

Čtěte také: Honda e Type R: Dočká se malá elektrická Honda ostré verze?

„Zatímco jsme zvažovali každý prvek nového modelu Honda Jazz, od materiálu pro výrobu sedadel a polohování až po konstrukci vozu, studovali jsme také lidi a jejich těla, abychom se ujistili, že nabízíme mimořádnou úroveň pohodlí. Nový model Honda Jazz si v důsledku udržel svou pověst pro svou prostornost a praktičnost, nyní s důrazem na dokonalejší zážitek při každodenním používání,“ říká Takeki Tanaka, hlavní konstruktér společnosti Honda.

Konstruktéři a designeři společnosti Honda také spolupracují na zvýšení pohodlí pro cestující na zadních sedadlech. Posunutím čepů sedadel mimo rám zadního sedadla vývojový tým zajistil lepší pohodlí sedáků. Trubky rámu sedadla byly přemístěny, což konstruktérům umožnilo zvýšit tloušťku čalounění o 24 mm.

Ergonomická vylepšení zvyšují pohodlí interiéru

Díky tomu, že společnost Honda při navrhování nového modelu Honda Jazz zvolila přístup založený na spolupráci, tvoří konstrukce vozu, sezení a ovládací prvky harmonický celek s cílem zajistit optimální pohodlí řidiče. Byla provedena řada důmyslných úprav, které přispívají k výraznému snížení zátěže při řízení.

Ergonomická vylepšení zahrnují umístění brzdového pedálu hlouběji do prostoru pro nohy, což snižuje potřebu úpravy polohy sedadla pro zajištění pohodlnějšího ovládání pedálu. Úhel brzdového pedálu se také změnil, což umožňuje větší úhel ohnutí nohy o pět stupňů pro přirozenější vyšlapávání pedálu, zatímco sedadlo bylo odpovídajícím způsobem přemístěno tak, aby poskytovalo optimální podporu stehen.

Nastavení pohodlné polohy pro řízení je snadnější než kdykoliv předtím, a to díky většímu rozsahu nastavení dosahu volantu, čímž se střed volantu přiblížil k řidiči až o 14 mm. Úhel volantu je nyní také o dva stupně svislejší než u předchozího modelu, takže je více nasměrován na řidiče. V důsledku těchto změn se sníží pohyby rukou a ramen potřebné k uchopení volantu, čímž se zmenší vzdálenost mezi rameny a sedadlem o 18 mm.

Díky zohlednění pohodlí na zadních sedadlech v průběhu konstrukčního procesu mají cestující na zadních sedadlech rovněž k dispozici nejvíce prostoru pro nohy v dané střídě, a to 989 mm, přičemž vodící kolejnice předních sedadel byly posunuty dál a šířka mezi nimi je tedy větší. Palivová nádrž byla umístěna na střed podvozku mezi přední sedadla – v této třídě se jedná o jedinečné řešení – což novému modelu Honda Jazz umožňuje zachovat univerzální zadní sedadla Magic Seats, která nabízejí flexibilitu snadného a rychlého úplného sklopení a napřímení podle požadovaného zavazadlového prostoru.

Posouzením všech možných způsobů, jak zlepšit pohodlí cestujících, ergonomické ovládání a prostornost interiéru, a jejich začlenění do všech částí vývojového procesu společnost Honda vytvořila novou přesvědčivou nabídku v segmentu kompaktních vozů. Výsledkem je zcela nový hybridní městský vůz spojující výjimečnou účinnost s mimořádnou každodenní užitností a pohodlím, který je připraven plnit potřeby moderních zákazníků.

29.5.2020 11:04| autor: Hugo Kottás | zdroj: Honda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist