autoweb.cz > Honda > Honda Jazz > Honda Jazz 1.4i
Honda Jazz 1.4i
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Tohle auto poprvé vyjelo v roce 2002. Z hlediska automobilového věku už je to hodně, hodně dávno. Všichni soupeři mezitím přezbrojili a přišli s novými a modernějšími modely. Jazz by tedy zákonitě měl působit nemístně, zastarale a neschopně. Opak je pravdou.
Jistě, designově už si na nové rivaly troufat nemůže, ale jako celek může sloužit za zářný příklad toho, že pokud se něco udělá pořádně od základu, na vnějším obalu nemusí až tolik záležet. V době svého uvedení Jazz převyšoval veškerou konkurenci především v praktičnosti a to dokonce o tolik, že někteří se mu začínají blížit až dnes. Honda po dlouhá léta nabízela českým zákazníkům jen model s benzínovou dvanáctistovkou, která zejména mimo město žádné zázraky nedokáže. Teď je ale k dispozici i silnější čtyřválec o objemu 1,4 a výkonu 83 koně. Pořád to není žádná sláva, jak napovídá zrychlení na stovku za 13,2 sekundy, ale rozhodně je to při běžné jízdě příjemnější, než poněkud poddimenzovaná dvanáctistovka. Dobře jde do otáček, má docela příjemný zvuk a při jízdě na dvě třetiny jeho schopností nebude rušit, ani příliš polykat palivo. Když se budete trochu hlídat, zvládnete jezdit za šest litrů, jinak spíš za sedm. Jenom na dálnici si budete stýskat, že převodovka končí pátým stupněm.
Honda Jazz fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nejzásadnější předností Jazzu je jeho konstrukce. Palivová nádrž pod zadními sedačkami umožnila maximalizovat prostor pro cestující i zavazadelník. Co se týče variability a obestavění prostoru, Jazz dokonce ještě dnes hledá soupeře jen těžko. Geniální systém vyklápění zadního sedáku vzhůru umožňuje převážet i vysoké věci, opěradla se naopak sklápějí do roviny s podlahou. V základním objemu má kufr 380 litrů. To je o osmdesát víc, než má Škoda Fabia, která je právě za prostornost zavazadelníku chválena.
Cestující si také nebudou stěžovat, místa mají opravdu dost a díky poměrně vysokému posazu také dobře vidí ven. Řidič se musí spokojit s poněkud strohou palubní deskou a tvrdými plasty, ale nikde nic nevrže ani neodstává.
U Hondy je zvykem, že se žádné stupně výbav nekonají. Auto prostě výbavu má a hotovo. Připlatit si u některých modelů můžete za střešní okno, nebo něco podobného. Automatická klimatizace, centrální zamykání, slušný stereosystém, litá kola, metalíza, elektrické ovládání oken a podobně, to všechno je již v ceně. Nelze se tedy divit, že číslovka na štítku v prodejně nemůže konkurovat základním modelům soupěřů – jenže tohle prostě není základní model.
Plně vybavené auto dostanete za 369 900 Kč, Fabia se čtrnáctistovkou a výbavou Elegance vyjde o 10 tisíc dráž. A zdaleka není tak velká uvnitř a schopná vás pobavit. Když o Hondě Jazz napíšu, že je to robustně postavené, prostorově maximálně efektivní a navíc velmi univerzální auto, nebo to reklamní žvást, ale prostá pravda.
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Honda Jazz 1.4 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 13,3 |
Motor | |
Konstrukce | zážehový čtyřválec |
Palivo | benzín BA 95 |
Rozvod | SOHC i-DSI |
Plnění | atmosférické |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1339 |
Kompresní poměr | 10,8:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 73 x 80 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 61/83 při 5700 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 119 při 2800 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 83,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,9/4,9/5,7 |
Objem nádrže (l) | 42 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3845 |
Šířka (mm) | 1675 |
Výška (mm) | 1525 |
Rozvor náprav (mm) | 2450 |
Provozní hmotnost (kg) | 999 |
Celková hmotnost (kg) | 1490 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 450 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1000 |
Zavazadlový prostor (l) | 380 - 842 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 369 900 |
Cena testovaného vozu | 369 900 |