Honda Jazz 1.5 i-VTEC přijíždí s výborným motorem, jaký se dnes už nevidí (první jízdní dojmy)

Praktická japonská krabička dostala velmi zajímavý motor, který potěší všechny staromilce nevídaným charakterem a velmi slušnými výkony.
titulka-11-1100x618.jpgCelá galerie 32 Zdroj: archiv redakce

Honda Jazz prošla velmi nenápadným faceliftem, hluboko uvnitř se ovšem odehrály poměrně důležité změny. Dosud byl nejmenší model japonské automobilky dostupný pouze s motorem 1.3 i-VTEC, který sice fungoval příjemně, výkony ale příliš neoslnil. Právě tento nedostatek odstraňuje nová jednotka 1.5 i-VTEC, která v útrobách praktické krabičky působí skoro až nepatřičně.

Technické údaje zaujmou už na papíře. Dosáhnout výkonu 130 koní z motoru o objemu klasické PET lahve dnes není žádný problém, použijete-li turbodmychadlo. Jedna-pětka ovšem spoléhá čistě na atmosférické sání. I proto špičky výkonu dosáhnete až v dalekých 6 600 ot./min.

Omezovač potom zabrzdí motor v rozletu při rovných sedmi tisících, navíc atraktivním štěkáním, nikoli plynulým utnutím přívodu paliva. Pro řidiče navyklého na přeplňované downsizované motory může být práce s touto jednotkou nezvykem, pokud ovšem patříte mezi řidiče, kteří vyhledávají přirozený a temperamentní projev motoru, budete si libovat. Motor je možná hlučnější, ale pěkný sytý zvuk vám vše vynahradí.

Pro dosažení maximálního výkonu musíte motor často vytáčet, a jak už jste asi z předchozích slov poznali, je to přímo slast. Neznamená to však, že v nízkých otáčkách vyloženě nejede. Točivý moment 155 Nm naopak bohatě stačí a motor překvapí slušnou pružností.

Jistě, nemůžete čekat, že ve dvou tisících na vysokou rychlost přidáte plyn a zažijete zaražení do sedačky jako Vin Diesel po stiksnutí tlačítka s nitrákem, ve středním pásmu se ale auto hýbe příjemně svižně a vlastně nevyžaduje příliš velkou snahu ze strany řidiče.

A pokud už snad musíte podřadit, jedovatě ostrá reakce na plyn vám umožní vystřihnout přesný meziplyn. Slušně řazení vás také bude bavit, přestože nedosahuje takových kvalit, abyste s ním kvedlali v kulise zbytečně jenom proto, že má dokonale mechanickou odezvu. Typické kouzlo „Hondího“ řazení tady nečekejte, potěší ale pěkně natěsno naskládané jednotlivé rychlosti a jednoduše kulatá hlavice řazení.

Spojka není zrovna ideální, velmi lehký odpor pedálu, který především cílí na snadnou ovladatelnost v lodičkách na podpatku, totiž trochu znemožňuje důstojné rozjezdy z křižovatek. Pořád ale lepší, než s downsizovaným tříválcem… Pokud vás řazení vůbec nebaví, můžete sáhnout ještě po bezstupňové převodovce CVT. Bohužel jsem neměl možnost ji na mezinárodní prezentaci vyzkoušet, ze zkušenosti se starší jedna-trojkou ovšem mohu říct, že ji svědčí spíš rozvážné tempo, jelikož motor hodně obírá o výkon.

Benzínová jedna-pětka je zaručeně největším lákadlem modernizovaného Jazzu, všechno dobré ovšem zůstalo při starém. Můžete tak počítat s bezkonkurenční prostorností a geniální praktičností zadních sedaček Magic Seats. Podvozek také neurazí jak svojí ovladatelností, tak naprosto dostatečným komfortem. Drobným bonusem faceliftu je atraktivní bodykit verze Dynamic, která zvenku trochu připomíná ostré modely Type-R a dovnitř přináší oranžové prošívání volantu a kožené řadicí páky.

V současné době můžete na pořízení nového Jazzu ušetřit rovných 20 tisíc korun. Základní verze 1.3 i-VTEC o výkonu 102 koní je ve výbavě Trend s cenou 339 900,- Kč dokonce o celých 40 tisíc levnější, nová motorizace 1.5 i-VTEC je k mání od 459 900,- Kč, a to vždy právě v nejvyšší výbavě Dynamic.

9.2.2018 8:00| autor: Hugo Kottás | zdroj: Honda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist