Honda Jazz 1.4

11 fotografiíHonda Jazz

Nejmenší Honda patřila v minulých letech k favoritům odborných srovnávacích testů, ale u zákazníků tak velký úspěch neslavila. Dostane se jí s novou verzí zasloužené pozornosti?

Diskuze

30 komentářů

    Johny.Rico

    … ale musí mít v kapse spoustu peněz… relativně. Protože tohle stojí v základu 299tKč pokud se nemýlím. A to já jsem raději koupil jako menší, teda spíš jako mini auto Suzuki Swift, 68kW + plná výbava a to jsem neatakoval ani 270tKč.

    A mohu říct, že ten motor je fakt pecka.

    Jasně že bych raději Hondu, ale je fakt, fakt drahá.

    Michal

    Když chce Honda přilákat mladší zákazníky, co takhle 3 dveřový Jazz Type R? Že by moc bláznivý nápad? Možná. Nevím, co se zábavnosti jízdy týká, bude Suzuki Swift nebo Mazda 2 asi lepší volbou. To ovšem nepopírá fakt, že Jazz bude velmi dobré auto.

    evo

    no mne by stačilo ak by tam šuply 1.6 VTI 😀

    RS

    Fiesta Sport 1,6 Ti-VTC.

    RS

    No jasna volba je ohledne zabavnosti Fiesta, urcite bude zabavnejsi jak Mazda2 a Swift.

    evo

    alebo Honda Jazz 🙂 čo sa týka modelu pred faceliftom tak o to auto by som ani nezakopol a to hlavne pre jeho dizajnu ktorý bol strašne nudný asi by mu nepomohol ani mugen 😀 presne auto pre deda ktorý chce raz za týžden sa prejsť z dediny do mesta na nákup :).

    ale aktuálny model po facelifte hm je veľmi podarený zadná časť sa mi veľmi páči, prednej časti treba troška prísť na chuť to bude ťažšie lebo nepáčia sa mi žiadne nové auta a tie ich maličké kapoty a ešte tak kolmé nemusím ale keď som pozrel na 3 obrázok a zbadal ako je to zašpičatené tak sa mi to zapáčilo a hned na tom obrázku mi buchla do oči ďalšia vec ta krytka motora z toho čierneho plastu to by som s tým niečo spravil strašne sa mi to nepáči taký detail ale mne by to nedalo je to hnusné keby bol ten plast ešte nejako poformovaný alebo nafarbený tak ok ale toto to domáci vysávač ma krajší obal 😀 ale pekne auto fakt a s tou 1.4 … GOOD

    evo

    kamarát sa s pred facelift modelom vozil v Brazílii chválil …

    krosnic

    Jazz je fajn kárka a dovedu si představit, že bych se v něm vozil. Jde mi ale o jinou věc. Vím že je to trochu mimo – ale kde je prosím to letiště kde testujete, pane Koubek? A je volně přístupné veřejnosti? Rád bych si tam někdy zajel se svou Fiestou ST a trochu posunul svoje řidičské skills…:) (nechce se mi platit 3tis za hodinu na Sosnové…ikdyž i tam se chystám…:)

    Honza Z.

    Jsem sice jiný Honza a nikoliv Koubek, ale snad můžu prozradit :o) Jsou to Hořovice a pokud se nepletu, je veřejně přístupná jen část letištní plochy. Vzletová a přistávací dráha je totiž zhruba ve čtvrtině přetnuta silnicí, takže letadla využívají jen tři čtvrtiny a zbylá čtvrtina leží ladem… Bohužel tam projedu jen jednou za čas, takže větší detaily provozu neznám.

    krosnic

    Moc děkuji za info, to jsem potřeboval slyšet…:)

    Peter

    Ach zase ten Ford. Skoda autweb, inak Vas mam moc rad.

    Jazz je super kara. Jej hlavnou vyhodou je fakt obrovsky priestor, kto neviezol, neuveri. A vtom je mazda aj fiesta pozadu. To by v recenzii malo byt spomenute ked porovnavate jazdne vlastnosti. A dalsia vec je spolahlivost. – Myslim, ze vela ludi v Ceskej Republike, ako aj Slovesnkej si taketo auto kupi na dlhy cas. Nie je to reprzentant na sluzobne cesty, ale u nas rodinne auto pre mlade rodiny. A tu ma honda velku vyhodu oproti neustale ospevovanej znacke Ford a celemu koncernu. Jasne nahradne diely su drahe, ale to aj u Forda. Jazz je to proste japonska preciznost a trvacnost a to je velke velke velke plus. Napriek tomu, ze Ford ma kvalitne podvozky nikdy by som si to auto nekupil, snad sa to o par rokov s jeho spolahlivostou zlepsi. Obrovska nevyhoda Jazzu je cena.

    Pupík

    Jednoho Jazze mám doma už něco málo přes půl roku a je to opravdu moc šikovný autíčko. Splňuje všechno to co jsem očekával. Motor 1,4 je tak akorát nejen výkonem, ale i spotřebou ( 5,8 průměr s klimatizací ). Vnitřní prostor je opravdu neuvěřitelný. Design je trochu nevýrazný, ale rozhodně to není žádná ošklivka. Uvnitř máte pocit mírného luxusu v porovnání s běžnou konkurencí v této třídě a navíc máte vše perfektně po ruce.Prostě ideál pro běžnou českou rodinu střední vrstvy. Spolehlivost rád ohodnotím, až bude mít najeto alespoň 70.000 km, ale zatím s najetými 15.000 km je jako nová. To ale považuju v dnešní době za samozřejmost. Nesouhlasím trochu s kritikou FORDU. Od Focuse je ve spolehlivosti na špičce téměř se všemi modely. Občas jezdím v zaměstnání s Fusionem a je to výborná masovka nejen cenou, ale užitnou hodnotou a kvalitou především. Subjektivně jen budí trochu pocit lidovky v porovnání s Jazzem. To si Honda ale nechá dobře zaplatit.

    RS

    Skoda zese ta blba Honda.

    Tak par faktu, Ford ma levnejsi dily nez Honda i normohodinu Fiesty na servisu ma levnejsi!!!!!!!!

    Za dalsi v TÜV nebo ADAC nebo Dekra je Ford Fiesta spolehlivejsi nebo +- stejne spolehliva jako Honda Jazz.

    Napr…

    Posledni Dekra

    0-50 tis. km

    misto 5. Ford Fiesta/Fusion

    misto 6. Honda Jazz

    Auto Bild TÜV Report 2009

    Automobily stáří 2-3 roky

    misto 5. Ford Fiesta (37)

    misto 9. Honda Jazz (36)

    Oboje lepsi Fiesta !!!!

    I když bych si osobně vybral raději celkove lepsi Fiestu, naprosto dovedu pochopit člověka, který se rozhodne pro Jazz.

    Zravim lhare z Honda Clubu.

    evo

    heh to je ešte niekto kto tým nemeckým žvástam verí 😀

    ja som prestal po tom čo všetky nemecké ako si to hovoria das auto podivne podskočili nahor 😀

    Peter

    Nie som ziaden clen Honda klubu a uz vobec nie klamar. Tym rebrickom v casopisoch atd sa naozaj neda verit. Skuste trochu pocestovat po svete a obzriet sa v krajinach tretieho sveta, pripadne miestach od ruky ako su sever Europy, ostrovy v severnom oceane, afrika atd. 80 percent automobilov su Toyoty. Zvysnych 20 japonske znacky a uplne minimum ostatne. Preco si ludia v tychto krajinach kupuju neustale japonske vozy? Myslite si, ze je to kvoli preferenciam znacky alebo nemoznosti miestnych manazerov ostatnych znaciek? Nie, – je to kvoli spolahlivosti, ti ludia maju rozum. Chodte sa pozriet napr na Svalbard, tam si Nori mozu lodou doviezt aj Chevrolet alebo ostatne americke vozy a maju tam len Toyoty. Navyse argument spolahlivost do 50 tisic je smiesny, to bol spolahlivy hadam aj nas niekdajsi Favorit. U nas si taketo auto kupuju rodiny na naozaj dlhsiu dobu ako je dva roky a tych 50 tisic najazdi takato rodina do dvoch-troch rokov a drviva vacsina rychlejsie. Stym tvrdenim ze Ford je spolahlivy od Focusa nesuhlasim. Poznam 3 ludi, co ho mali, mozno mali daky chybny exemplar, a jednalo sa o auta z druhej ruky, ale neustale sa tam striedavo raz dva krat rocne nieco kazilo. Cerpadlo, cidlo atakdalej. Niekedy drobnosti, niekedy nie, ale ludom to berie cas a su nepojazdni. A s nahradnymi dielami je Ford naozaj drahy. To iste Honda, lenze tam tie diely nepotrebujete tak casto, ak vobec. Osobne by som si prial aby takuto kvalitu dosiahli vsetky automobilky, pricom si zachovali svoj charakter a jazdne vlastnosti. Dalsiemu prispievatelovi odkayzujem, ze sice v teste priestor bol spomenuty, bohuzial povestna. A ja tiez chapem ludi co sa rozhodnu pre Fiestu. Pisal som, ze mi to chybalo v teste, aj ked by to pre niekoho bola mozno subjektivna informacia, ale to je aj pocit z riadenia, volantu a tak dalej. A oproti nemeckym autam maju japonske vozy este vyhodu, ze sa tolko nekradnu. Keby mala napriklad spominana toyota sportovejsie podvozky a la BMW, su to pre mna najlpesie auta na svete. Skoda.

    Charger

    Já znám přibližně pět lidí kteří mají různé Fordy a všechny jezdí velmi spolehlivě….takže mohu žebříčky jen potvrdit

    Elsin

    Já teda nevim, ale to, že v prostornosti a praktičnosti nemá Jazz v této třídě konkurenci, je zmíněno jak ve videu, tak v článku. Tam se navíc přímo číselně porovnává velikost kufru s focusem, který je o třídu výš a souboj na litry stejně prohrává…

    Možná by to chtělo si nejdřív přečíst článek a podívat se i na testy spolehlivosti, než napíšu příspěvek. Jinak nic proti Honddě nemám, obzvlášť proti Civicu všech generací 🙂

    RS

    Ano ten kufr je papirove dobry, otazkou take je objektivita jeho mereni nebo jeho tvar 😉 Rozhodne se mi bude lepe nakladat veci do Focuse nez do kufru Jazzu s kupou hran.

    Holt papirove hodnoty jsou zavadejici, to plati u motoru.

    Gallego

    Neprohrává… Jazz má v základu 337 litrů, jak je uvedeno v tabulce pod článkem, nikoli 399, jak je uvedeno v 4. kapitolce ve srovnání s Focusem..

    Honza Koubek

    337 litrů je hodnota kufru nad dvojitou podlahou. 399 litrů je spojený objem obou prostorů (nad i pod podlahou), ovšem stále ještě se zadními sedadly na místě. Takže Focus skutečně prohrává 😉

    Zoro

    Kde je fotka pristrojovky a vubec interieru???

    RS

    Na co? Hlavne ze mas foto toho super motoru ;)))))

    Inferno

    dobrý den… nejprve bych chtěl vyjádřit obdiv za dlouhodobě kvalitně odváděnou práci při testech… videa jsou svižná ne za každou cenu vtipná (jako někteří konkurenti) a hlavně je vidět že víte o čem píšete…

    o to víc mě překvapilo tohle video… co to je za tu kameru, která snímá interiér automobilu(kvalita je pochybná a navíc není vidět nic než podivně zdeformovaná tvář autora…nic proti… ale uvítal bych návrat k původním záběrům…

    Honza Koubek

    Nebojte se, o klasické záběry nepřijdete. Nicméně kamera je stejná jako vždycky, kvalita zřejmě utrpěla díky nízké hladině světla a širokoúhlý objektiv trochu deformuje – nicméně je ve stejné šíři použit i při bočním záběru. Hledáme nové cesty, zajímavé záběry a i když sem tam narazíme na slepou uličku, je třeba si jí prošlapat a zjistit, co a jak.

    Inferno

    jssný… novinky jsou třeba… tohle byl spíš takovej postřeh… už se těším na další test…;)

    Rudo

    Super mini? To snad hadam nie pan redaktor !?! Alebo je to teraz "in" a malym autam sa teraz vo fachu hovori super mini?

    Celkom dobre tiez nevidim dovod kritizovat toto auto za nieco cim nikdy nemalo byt a ani nim nebude. Jazz bol a vzdy bude o praktickosti. Fiesta je uchvatna zvonku ale praktickostou si na poziciu Jazz-u nesiahne ani omylom.

    A ta palubna doska vo Fieste? Zastanci Fordu prominou, dela se mi z toho spatne. K ostatnym Fordom nemam vyhrad (snad az na "drevene oblozenie" a la Mondeo) ale to co sa ne/podarilo dizajnerom s Fiestou…verim len ze to nikto nebude chciet kopirovat.

    A co je zle na tom ze Honda ma vyssi vekovy priemer svojich zakaznikov? Keby sa mi osobne nejake auto pacilo a splnalo vsetky pozadovane kriteria tak by mi bolo uprimne jedno ze vo zvysnych 80% predanych modelov budem vidavat starsich spoluobcanov… .

    Honza Koubek

    Nejde o to, co je "in", třída supermini je všeobecně uznávaná klasifikace aut, která jsou větší než městská vozítka, ale ještě pořád menší, než rodinné hatchbacky. Ano, je to původně anglický termín, ale vžil se v branži po celé Evropě a upřímně, je mi o dost bližší, než dělení aut do segmentů A, B, C a tak dále.

    Auto je vždycky souhrnem mnoha vlastností. Nikdo si nekupuje auto jen a výhradně kvůli praktičnosti a na zbylých vlastnostech mu vůbec nezáleží. Jedna z vlastností má pochopitelně u zájemce větší váhu, ale to neznamená, že ho nezajímají ostatní.

    A zcela upřímně řečeno, u takové Hondy Civic Type-R by mi taky nevadilo, že s naftovými civiky jezdí důchodci, ale u takovéhoto auta už je to trochu na pováženou. Ať chcete nebo ne, i volba auta zčásti tvoří vaší image.

    Rudo

    Oznacovanie aut jednotlivych kategorii podla zaciatocnych pismeniek abecedy mi je tiez trosku proti srsti a radsej tu-ktoru kategoriu pomenujem. Ja len ze doteraz som mal (a asi u toho aj ostanem) auta rozdelene na: Mikro (Smart), Mini (Seicento,Panda,107,Ka…), Male (Fabia,Fiesta,Jazz…), Nizsiu strednu triedu (rodinne) (Golf,Focus,Civic…), Strednu triedu (A4,Passat,Mondeo…) Vyssiu strednu triedu (5,A6,E), Luxusne auta (A8,7,S) atd… (mini/male a MPV,SUV,SAV,Off-Road,GT,Sportove auta)

    Oznacenie super mini je aspon pre mna mierne matuce a neviem co presne vyjadruje (super akoze este mensie ako mini alebo prave naopak, o nieco alebo v niecom vacsie alebo v niecom lepsie ako "obycajne" mini?)

    S tou suhrou mnohych vlastnosti samozrejme nelze jinak nez souhlasit. Ja som skor poukazal na to ze vycitat Jazz-u nie prilisnu sportovost a obmedzenu komunikativnost vzhladom na jeho primarne urcenie ( rodinneho automobilu) a vyzdvihovat a poukazovat na tuto vlastnost u "skutocnych" sportovych aut tejto triedy (Fiesta) mozno neznie celkom opravnene(logicky).

    A s tym CTR ste to mysleli obratene, nie? Mna osobne by mozno trosku viac skrelo jazdit v (pre nezasvateneho pozorovatela) rovnakom aute ako jazdia vsetci ostatni(dochodcovia v i-DTEC-koch) ako mat obycajny Jazz za skoro 1/3 ceny CTR a zdravit dochodcov a vsetkych ostatnych v rovnakom aute na semaforoch.

    Tak ci onak je to bez debaty skvele auto ako koniec-koncov kostatujete aj vo Vasom teste.

    S podravom

    Marek

    pan Koubek a ako by ste videli napr. rozdiely medzi Mercedesom A a tou Hondou Jazz? … su to podobne auta asi vsak? …

    Co sa tyka interieru fordov, tak naozaj pre mna je to katastrofa.. ford podla mna pekny interier este nevymyslel a kvalite materialov ani nehovorim…. podla mna takto im uchodi strasne vela potencionalnych zakaznikov, lebo ten podvozok a to riadenie maju fakt sikovne a premakane, otazka je, ze ako to vyuzije clovek na nasich cestach…. akurat pan Koubek to vyuzije na tom letisku v testoch, inak asi nikto 🙂 …. Napr. nova fiesta a interier fiesty je tak pre 15 rocnych pubertakov a taky na to aj tak nemaju, to uz by som si kupil radsej ackovy mercedes v kozi a vybavou avantgarde.

    Rudo

    Marek

    Rozmerovo su si tieto 2 auta pomerne podobne (ak ked A-cko je okrem dlzky vo vsetkych rozmeroch vacsie a urcite nie je typickym predstavitelom malych aut. Vyssou stavbou karoserie (sposobenou sendvicovou konstrukciou) si v podstate vytvorilo kategoriu samo pre seba.

    Co sa tyka cenovej relacie su tieto 2 auta tiez uplne niekde inde. Netreba zabudat ze aj A-cko je premiovka a Mercedes si za to nechava poriadne zaplatit. Primarnym urcenim su si vsak naozaj velmi blizke (mozno az s vynimkou 3dv. varianty A-cka ktore je pomerne vyrazne individualisticke a oproti Jazz-u opat niekde inde)

    Ford isiel s kvalitou svojich interierov za posledne roky vyrazne nahor a smelo sa moze zrovnavat s konkurenciou z Wolfsburg-u ci Russelsheim-u (opel).

    Ale trafit sa do gusta vsetkym nejde tak nam len ostava dufat v zmenu do buducna.

    (Interier noveho Ka-cka je mna Bohuzial druhym velkym sklamanim tak nam len zostava dufat ze tento trend sa nebude dalej sirit)

    O kvalite podvozkov pri Ford-e asi nema cenu diskutovat, lebo sa im skutocne dari na cesty pustat vynikajuco odladene auta v drvivej vacsine nad priemerom tej-ktorej triedy. (Pocitovo su ako vacsina nemeckych aut o nieco tvrdsie ale stale poskytuju akceptovatelnu mieru komfortu)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist