Honda Jazz 1.4 i-VTEC

21 fotografiíHonda Jazz

Povedená malá Honda je po modernizaci ještě povedenější, ale... Koupili byste si ji?

Diskuze

33 komentářů

    JA

    Auto bych nedoporucil protoze je dobre? Mezi nami nejsou lide, kteri chteji dobra auta? Samozrejme ze za dobre se plati, ale stare porekadlo (nejsem tak …). JAZZ ma pro me obrovske charisma a to co dokazali v HONDE s takto malym vozem je az neuveritelne! Jeden z nejlepsch malych/velkych aut soucastnosti!

    JA

    Auto bych nedoporucil protoze je dobre? Mezi nami nejsou lide, kteri chteji dobra auta? Samozrejme ze za dobre se plati, ale stare porekadlo (nejsem tak …). JAZZ ma pro me obrovske charisma a to co dokazali v HONDE s takto malym vozem je az neuveritelne! Jeden z nejlepsch malych/velkych aut soucastnosti!

    Mirda

    Upřímě, Jazz je v součtu svých vlastností nejlepším autem v segmentu a nepotřebuje na to měkčené plasty. Které jiné malé auto tolik odveze, tak málo žere s benzinovým motorem a je tak spolehlivé. Navíc snad i nejprodávanější auto v Japonsku a auto roku tamtéž.
    Bohužel není nejlevnější, ale ono to jde těžko vyrobit a prodávat to za 199.900 když už v základu je nejen slušná výbava, ale i použitelný motor (narozdíl od konkurence). Mrzí mě, že si nenašel cestu k více českým zájemcům. Jen pro zajímavost mrkněte na ceny Jazzů I.generace, asi nejsou nemalé jen tak pro nic za nic… Jinak Jazze ani Hondu nevlastním, ale toto auto jsem si vyzkoušel a nadchlo mě.

    ccc

    Uvažoval bych o ní, kdyby neměla otřesný plastový interiér, s přístrojovkou každý pes jiná ves. Ale exteriér se mi líbí moc, je to takový správný kříženec kombi/MPV v rozumné velikosti pro mě.

    p

    Taky nechapu co to je za vycet nedostatku. Obcas jezdim s predfaceliftovou verzi a to auto je proste to nejlepsi, co jsem v tomhle segmnetu ridil. Ktere jine male auto nabizi bezne ve vybave automatickou klimatizaci? U vetsiny konkurentu to dokonce neni mozne ani za priplatek a pritom manualni klimatizace je dobra tak pro toho, kdo chce mit rymu i v lete. Pokud se srovnava kvalita zpracovani, tak napr i20 pusobi jako presednuti do skody 120-oproti jazzu tvrde, placate sedacky, neprijemny potah, spatne slicovane dily, hluk, smrad. Pokud to srovnam s C3 nebo Fordem fusion, tak tady se da na palubni desku alespon koukat, aniz by se cloveku zvedal zaludek. Samozrejme, ze toto vse je relativni, chovani auta v zatackach diky nadrzi posunute vice dopredu v kombinaci s vlecnymi rameny vzadu je hlavne na nerovnostech takove nervozni, samozrejme maloobjemovy motor nedovoluje aby se clovek rozjizdel z krizovatky pohodlne na dvojku a kazdy kilogram nakladu navic to jen zhorsuje, rychla jizda nebo bocni vitr tomu autu taky nesedi. Jenze to jsou problemy spolecne pro vetsinu malych aut a u hondy je to cele velmi pekne zkombinovano. Navic, vzhledem k malemu zajmu zakazniku je velmi snadne si dohodnout vyraznou slevu, u nas konkretne 70 000kc dolu a zimni pneu zdarma.

    Karel

    A co je vlastně dobré auto? Já to nevím. Je ovšem pravda, že třeba klimatizaci jsem si letos moc neužil, pořád byla zima. Tak na co za ní platit 20 tisíc. Za ty peníze by byl benzín na celá rok. To samé platí o \“geniálním\“ ESP a vozit s sebou na každou jízdu 7x érbek se mi taky nechce. Navíc,čím je auto jednodušší, tím je spolehlivější. Různé kabely pod podběhy od kol jsou jenom pro zlost.

    Michal

    To je ta tupoučká úvaha, kterou nás (bohužel stále) dělá spousta lidí. Podle mně je naopak dobře, že se bezpečnost aut zvyšuje. To, že člověk nemá hlavové airbagy, pak většinou pozná bohužel až při nárazu. Cena za auto není malá, ale zase je nacpané výbavou. Jak zde již někdo řekl, KTERÝ jiný výrobce mi u supermini nabídne aut. klimu? Nebo systém sedadel Magic seats, který díky své praktičnosti dělá z Jazzu auto v podstatě o třídu větší?

    Michal

    Nějak moc jsem nepochopil, proč by si k Jazzu majitel nemohl vytvořit vztah. Právě díky své mrštnosti a agilitě zejména ve městech zesměšní spoustu silnějších a větších aut, a to bude podle mně důvod, proč jeho budoucím majitelům vykouzlí úsměv na rtech. O to u těchto malých aut podle mně jde. Mrštná, dobře postavená, agilní a praktická. To všechno Jazz je. Že nebudete králem levého pruhu na dálnici? No a co? Které supermini je? Já bych měl pouze dilema, jestli koupit Jazz, nebo podle mně hezčí Mazdu 2, která je i s automatem za 360 t/Kč.

    Peet

    Mohl bys uvést, které ze silnějších aut zesměšní a hlavně čím? 🙂
    Děkuji.

    Andrew

    Za tuhle cenu by tam měla být aspoň 1.6 s výkonem kolem 90 kW. 380k za 99 koní a 127 Nm je opravdu trochu moc, ať už je zbytek auta jakkoliv dobrý.

    Prosím, neházejte tu výkony. Fauwé cpe do svých malých aut zcela tragický tříhrnec s cca 40kW, to je opravdu ostuda. Malé (i velké) motory od Hondy mají takový charakter, že dokáží vykouzlit úsměv a opravdu, v kombinaci s precizním řazením, rády ukázují záda i papírově silnějším motorům. Nevím jak to dělají, ale mám to vyzkoušeno na mnoha Hondách. Mají prostě koule pro lidi, kteří rádi řídí! A o spotřebách a spolehlivosti si mohou evropští výrobci nechat zdát…

    Peet

    Opravdu mnoha? A které? Chtěl bych vidět jak např. Civic 8g 1.4 i-vtec ukáže záda např. VW Polo, Golf 1.4 :)A to se ani nedívám na papírové hodnoty.
    Mohu porovnávat máme Civica doma a v práci jezdím Golfem:)
    Děkuji.

    Michal

    Ty máš problémy s pochopením psaného textu? Mluvil jsem o mrštnosti ve městech, kde takové auto prostě rychlejší bude, už jen díky velikosti. Nebo si snad myslíš, že něco co měří kolem 5m, bude ve městě nějak extra rychlé?

    Za další potom okresky. Nebo si snad myslíš, že A8 nebo S-Klasse jsou auta co si nějak extra užiješ na okreskách? Když bude V Jazzu, Swiftu Sport, nebo jiném malém autě s komunikativním řízením a dobrým podvozkem sedět dobrý řidič, tak tyhle těžké dálniční křižníky nemají na technické okresce nárok.

    Samozřejmě že na dálnici nemá Jazz nárok, (to ostatně žádné supermini), ale o tom jsem ani nemluvil.

    Michal

    Porovnáváš-li 1.4 i-VTEC s 1.4 TSI tak je to trochu mimo. Nejen, že má TSI o 22 k vyšší výkon, ale motor má turbo. Pokud máš na mysli 1.4 atmo, co VW taky nabízí, tak tam by to v testu bylo dost vyrovnané, Civic má vyšší výkon, Golf zase Multilink vzadu. Pokud jsi měl na mysli 1.4 TSI, tak to bych spíš porovnával s 1.8 co Honda do Civicu taky nabízí. Tam by to bylo 140 k u Hondy, oproti 122 u Golfu, to by mi přišlo jako férovější. Já sám bych volil Civic, Golf má sice kvalitnější a dotaženější interiér, ale je až moc strohý. Navíc, atmosféra mi přijde z pohledu dlouhodobějšího užívání subjektivně spolehlivější.

    Peet

    S textem problém nemám, ale s tvým myšlením ano:)Promiň, ale srovnáváš rozdílné třídy aut, to je prostě úpná pitomost, ale úplná!Nehledě na to, že s tou A8 by ses viděl akorát tak při startu a pak až za hodně dlouho v cíli, kde by na tebe ta A8 čekala a řidič by si dával druhé cigárko:) Každopádně děkuji za vysvětlení.

    Peet

    Promiň, ale psal jsi, že WV dávají do svým malých aut jen tříválce a výkon 40kW, tak jsme reagoval. A právěže, srovnávám objemové třídy motorů a to je fér. A to, že Honda nemá turbo je jejich mínus. A pokud budu srovnávat jen podle výkonu, tak ten 100-koňový Golfík našemu Civicovi 8g 1.4 i-vtec prostě ujede. 140 koní Honda má, ale v motoru 1,8l. Když jsme Civica kupovali, tak jsem byl z těch řečí o úžasných Honda motorů taky natěšený.Je to smutné, sám jsme byl překvapený výsledkem, ale je to tak. Ty doby, kdy tomu bylo naopak jsou dávno pryč.
    Jasný, Honda design prostě umí,a moc se mě ten styl líbí. Méně už jejich snaha o vnucování sportovního charakteru auta (např. řízení), a pak autu dají šílený podvozek, viz. Civic 8g.

    Rado

    O tej A8 si asi zatial len cital, podla toho co pises 🙂 Konkretne som jazdieval aj na S500 a jazdim aj na novom Swiftovi. Ver tomu, ze ten, kto by cakal po zakrutenej okreske na odpocivadle ako prvy by bol vodic Swifta. S 2,5 tonovu S500 so zadnym nahonom, nedajboze este na mokrom povrchu proste neprinutis zatocit rychlejsie ako to urobi supermini s dobrymi genmi, tieto slony sa v zakrutach vyslovene trapia. Na rovnej ceste je pozicia oboch aut samozrejme v sekunde vymenena. Linearny zatah atmosferickeho 8 valca je … pochutka 🙂

    echo

    Tady si někdo nevšiml, že VW dává do svých malých aut především 1,2 TSI. Jinak existuje i 1,4 16V.

    Že Honda nepoužívá turbo, považuju za jejich plus. Turbo je krám navíc a malé downsizingové turbomotory půjdou velmi pravděpodobně rychle do kytek. Fantasticky nízké spotřeby, které si vycucal výrobce v laboratoři, se s tím taky dosahovat nedají. Srovnávat atmosférický a přeplňovaný motor naprosto nejde, mají úplně jiný charakter hlavně točivého momentu.

    echo

    Nic proti Jazzu, ale výrobců, kteří nabízejí u malých aut uvedenou výbavu je více. Jinak sám jsem pro dobře vybavené malé auto.

    echo

    Nic proti Jazzu, ale výrobců, kteří nabízejí u malých aut uvedenou výbavu je více. Jinak sám jsem pro dobře vybavené malé auto.

    Peet

    Jistě, máš pravdu ohledně použití turba,ale jak jinak chceš dosáhnout velkých výkonů a skvělé pružnosti motoru? Vysokými otáčkámi nebo velkými mnohaválcovými motory? Ale to se pak budeš divit jakou budeš mít spotřebu a to v každém jízdním režimu. Odklon od velkých motorů je vidět i u BMW a to si dovolím říct, že ti umí udělat jak motor tak sportovní auto. Ale také v tom může hrát svou roli i ekonomika automobilek.

    Peet

    A už je to tady, klasická hospodská debata. Kolik Vám je 18? :)Takže, Honda Jazz o které tu test byl že je supermini? Ale di ty.:)Dále, opíráte se jen o zakroucené a mokré okresky,ale právě jak jsi uvedl rovinku, ten celkový výsledek zcela obrátí. Uvažujte prostě normální okresku. Jistě, když vletíte do utáhnuté zatáčky stovkou s tím Swiftem, tak bude patrně v té zatáčce hbitější. Jenže srovnejte jak kvalitní jsou brzdy, Quatro a Torsen u té A8, a co se stane za zatáčkou když na to řidič té A8 dupne? Prostě je to pitomost říct, že nějaká 100 koňová sériová plečka se 127 Nm, bude celkově rychlejší. Nicméně, rád bych chtěl někdy vidět jak ten sériový Swift sežere tu A8, a osobně bych byl i rád :)Jo,jo 8 válců je paráda, ale příjde o ně i M3 a dostane triturbo 🙁

    Ale pak se dostanes na cenu Jazzu. A to je to, oc tu bezi…

    Mám trochu možnost porovnávat a vidím jednoznačně, že zhruba stejně výkonné motory žerou taky téměř stejně paliva. Konkrétně například 1,6T ve Volvu S60 se 180k (čili typický downsize hokus-pokus) žere naprosto stejně, jako starší hondí V6 atmosféra 3,0 se stejným výkonem. I točivé momenty jsou porovnatelné. Čili fyziku se přelstít samozřejmě nepodařilo. Co se jistě povedlo ochcat, to je především spotřebitel a euronormy, kdy tyto malé motory jsou stavěny výhradně na to, aby prošly konkrétním měřením spotřeby (a hlavně emisemi zlého CO2!) co nejlépe. Životnost, provozní vlastnosti, reálná spotřeba a další \“nedůležité\“ charakteristiky snad nikdo neřeší. Pokud například motor 4,8 v mastodontním Cayenne má papírovou průměrnou spotřebu kolem 9,5 litrů, někdo je zjevně na hlavu padlý.
    BMW zcela bez debat motory umí, ale např. v hodnocení Motor roku se vedle BMW na špičce pravidelně umísťuje právě Honda 🙂

    Vencax

    Vlastnim jako 2. auto Jazz I. generace a nedam na nej dopustit. Nejlepsi auto do mesta, jake jsem kdy mel a navic je pouzitelna i mimo. A pokud mam jet po Praze Jazzem nebou autem vetsim, luxusnejsim a 2x drazsim, vzdy vyhraje Jazz. A nepochybuji o tom, ze nova generace bude minimalne tak dobra, jako ta prvni…

    p

    To, ze hodna nema turbo a VW polo/seat ibiza proti honde sazi motor 1,2tsi naopak rozhodlo, ze VW i seat z uzsiho vyberu vypadly. Proc? Protoze vyrobce, ktery da do auta na poposkakovani po meste turbomotor je padly na hlavu a zakaznik, ktery si to koupi, je na hlavu jeste padlejsi. Dovedu si zive predstavit jak turbu prospiva, kdyz se auto v -15°C nastartuje, ujede se s nim 5-10km, pak se chcipne a za chvili znova.

    BRET

    Vážení, chválil jste jízdu Jazzu, ale zatím jsem jí nepřišel na chuť. Mám Hondu Jazz1,2 r.v. 2010.Cítím kdejakou malou díru v silnici na své páteři,takže odpružení semi zdá příliš tvrdé. A ještě ,když mi palub. počítač ukázal dojezd 10km, ihned jsem jel dotankovat,ale dobral jsem jen29litru benzínu, což se už stalo pravidlem.Nemáte s tím někdo zkušenosti,V servisu mi řekli,že je to normální…. Dík předem za odpověď . BRET

    Valach

    Dlouho jsem zavžoval koupi menšího a spolehlivého auta.Dlouho jsem seděl nad recenzemi. Honda Jazz naprosto zvítězila. Ale po přečtení recenza zdejšího odborníka, mi vstali poslední vlasy na hlavě. Nechci a nebudu číst zdejší recenza např. na francouzká auta. Jak si musí vyznít ony. Honda Jazz, je opravdu jedno z mála malých/velkých a velmi kvalitních aut, na našem trhu. V současnosti mám model 2012 a to je zase o skok vpřed. Hlavně podvozek, výkon motoru. A např. přístrojovka? Přehlednější a variabilnější, jsem viděl málokde. Naprosto s vaší recenzí nesouhlasím!!!!! Jste jediný web, který Hondu takto haní.Honda šla s cenami výrazně dolů. Za 280 tisíc koupím i 3kodovku. Ale poměr – kvalita – výbava – pohodlí? Raději nemluvit.

    Valach

    Hezký den. Dovolte, abych reagoval na Váš příspěvek. Vlastním Hondu Jazz model 2012. Zde již došlo k úpravě podvozku, takže jízda se stale výrazně komfortnější. S ukazatelem paliva máte pravdu. Ale snad se mně podařilo po mnoha dotazech zjistit, proč tomu tak je. Japonci šli za cílem co největšího prostoru a variability. To se jim opravdu povedlo. Proto ale umístili nádrž až dolů pod auto a ještě z ní udělali ,,placku\“. Nedokázali si ale poradit, nebo tomu nevěnovali pozornost, s ukazatelem paliva. Vzhledem k tomu, že nádrž placatá, byl problém s plovákem i správným měřením. Tyto informace mám od člověka. Který zná Hondy dokonale a byl i v závodech Honda v Japonsku, ale nyní i Číně. jazzy se totiž nyní vyrábějí pro Evropu v Číně. Honda nyní změnila cenovou politu jak v ceně aut, tak i vceně servisu. Vím, kolik jsem plati např. v Oplu, nebo ve Škodovce. Můj názor, není lepšího auta, mezi malými auty. Volit za cenu 280 000 Škodu, nebo Jazz, tak není o čem mluvit.

    Stáňa

    Jezdím s Jazzem rok, koupila jsem mírně ojetou (45 tis. km) za velmi rozumnou cenu a citový vztah k tomuto autu mám od začátku a to velice kladný. Jsem nadmíru spokojená, super auto do města, ale bez problému i na delší cesty (Francie, Slovensko), taky něco odveze (matrace, koberec, skříňky při stěhování). Ani trochu nelituji a jsem ráda, že nejezdím s tuctovým autem (Škodovkou a pod.). navíc běžný řidič nezkoumá podrobně všechny parametry, co tu probírají někteří pánové. Pokud si chlap potřebuje dohnat svoje ego, ať si koupí klidně bourák za milion – dva, já mu nebudu vyvracet.

    turista

    Nová Honda Jazz 1,4ivtec je určitě výborné auto. Nicméně si nemohu odpustit podiv nad příliš vysokou pořizovací cenou verze Comfort, která začíná na 379000Kč. Nemluvě o pravděpodobném příplatku za metalízu a jiné doplňky. Kolega z práce si právě pořídil nový Citroen C4 Furio 1,4vti s téměř identickými jízdními doplňky a s téměř identickými parametry motoru a jízdními výkony jako má Jazz 1,4. Prodejci odprodal starý vůz Citroen Xantia asi za 10000Kč a získal slevu 35000Kč. Za nový bílý Citroen C4 Furio nadupaný nadstandardní výbavou zaplatil pouhých 200000Kč. Bez slevy by zaplatil asi 249000Kč. Pokud chce Honda prodat v Česku více kusů modelu Jazz 1,4 je pořizovací cena 379000Kč kontraproduktivní a drtivou většinu potenciálních zákazníků odradí.

    Valach

    Vážený pane. Asi jste nikdy nevlastnil auto francouzké výroby. Hlavně ta novější. Zeptejte se na to automechaniků. Přirovnávat Hondu a např. Citroen, Renault, je obrovský rozdíl. Francouzi vědí, rovněž tak Korejci, proč do aut dávají takové výbavy, za tak levnou cenu. Ono se jim to vrátí jinde. Honda je kvalitou špička. Taky vím, kolik jsem zaplatil dříve za servis ve Škodovce, nebo Oplu. Rozhodně bych již neměnil Hondu Jazz třeba za Fabii, nebo Francouze. Já tomu taky nevěřil, bál jsem se cen, ale jsem velmi mile překvapen. A nová generace Jazzu, to je pohádka.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist