Ford S-Max 2014: koncept na desítkách nových fotek

Pokud se vám nový koncept předznamenávající budoucí sériové MPV z nějakého důvodu líbí, možná budete mít i chuť podívat se na jeho další fotky.

​S-Max se evidentně našel stylisticky už na první pokus anebo jinak řečeno – vedení automobilky bylo s designem výběhového modelu nadmíru spokojeno. Je to tedy pouze domněnka, při pohledu na frankfurtský koncept předznamenávající nástupce „sportovního“ MPV se však jeden prostě neubrání dojmu, že působí spíše jako auto po rozsáhlé modernizaci než kompletně nový vůz.

Kolik má toho studie po technické stránce společného s dnešním produkčním autem, tisková zpráva nedefinuje, hádáme však, že navzdory podobnému vzhledu mnoho ne. Dokládá to kromě jiného též nová sada obrázků, kterou jsme při včerejším prvním představení neměli k dispozici a kterou bychom vám nyní rádi ukázali.

Také z nových fotek zachycujících spoustu dosud neviděných detailů je zřejmé, že zachován zůstal akorát profil, charakteristická křivka bočních oken s trojúhelníkovými zadními sloupky a do stran protažená zadní světla, jinak je zde nové, modernější auto, které se opět tak trochu snaží přiblížit štíhlejším kombíkům a nikoli vysokým a praktickým dodávkám.Z interiéru vyzařuje podobná jednoduchost jako z exteriéru a navíc je příslibem, že přemíra tlačítek na palubní desce třeba ve Fordu Focus nebylo nejlepším nápadem. Pochopitelně nevíme, jestli bude produkční auto vypadat uvnitř stejně, máme ale za to, že tohle je docela rozumný, ergonomický posun vpřed. Co naopak víme jistě, je, že se v sériové výrobě jen stěží objeví také systém hlídající hladinu cukru v krvi a varující před hypoglykémií či monitorování srdeční frekvence integrované do sedadla řidiče.

Z dalších elektronických hraček stojí za zmínku systém vzájemné komunikace mezi vozy upozorňující třeba na zácpy, dopravní nehody či zastavení auta na nepřehledném místě, dále detekce chodců s automatickým brzděním, automatické parkování zvládající rovněž vyjetí z místa anebo duální monitory umožňující sledovat ze dvou různých úhlů rozdílné informace.

Co se nám naopak v tuto chvíli rozšířit o další fakta nepodaří, jsou informace o pohonné jednotce pod přední kapotou. Nadále můžeme pouze zopakovat, že se jedná o turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 Ecoboost o neznámém výkonu, o kterém ale rovněž nepochybujeme, že má namířeno do výroby. Více snad budeme moci o novém S-Maxu napsat už za pár týdnů.

29.8.2013 1:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist