Ford Ranger (2016): První jízdní dojmy

Oblíbený pracovní stroj prošel faceliftem, který ovšem přináší víc než jen kosmetické změny. Jak inovovaný Ford Ranger jezdí?

Ford Ranger dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější pick-upy. V Evropě si za poslední rok vysloužil 30% podíl na trhu, u nás vloni tvořil Ford Ranger dokonce 37 % všech prodaných pick-upů, jen za letošní první tři měsíce se pak Rangerů prodalo více než všech tří dalších vozů dohromady. A facelift má prodejní úspěchy ještě zlepšit. Co je nového?


Vedle modernějšího a možná agresivnějšího vzhledu především nový interiér, který se nese v duchu nových Fordů. Zajímavá je kaplička přístrojů s mechanickým rychloměrem uprostřed, po jehož obou stranách jsou dva displeje palubního počítače. Pravý zobrazuje multimédia, navigaci či telefon, na levém pak lze přepínat mezi palubním počítačem a třeba i digitálním otáčkoměrem.

Také kvalita zpracování a materiálů je na poměry pracovních vozů této kategorie více než slušná a opět se tu budete cítit o něco pohodlněji. Samozřejmostí je také multimediální systém SYNC 2 a spousta asistenčních systémů – adaptivní tempomat, varování před nárazem, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo čtení dopravních značek.

Další novinkou je elektrický posilovač řízení, který slibuje o 3 % nižší spotřebu paliva, tišší chod a právě také spojení s asistenčními systémy. Vedle asistentu pro rozjezd a sjíždění kopců je novinkou třeba systém stabilizace přívěsu. Inovovaný Ford Ranger se také může pochlubit pětihvězdičkovým hodnocením z nárazových testů Euro NCAP.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jednou z nejsilnějších stránek nového Fordu Ranger jsou ovšem schopnosti v terénu. Díky nájezdovému úhlu 28 stupňů vpředu a 25 stupňů vzadu se v terénu neztratí, s brodivostí 800 mm, která je nejlepší ve třídě, se pak ani neutopí, a to ani s nákladem o hmotnosti 1000 kg. Této hodnoty bylo dosaženo zejména posunutím sání a alternátoru co nejvíce nahoru, pro případ, že se voda přece jen do sání dostane, je v něm umístěný odtok.

Samozřejmostí je také elektronicky přiřaditelný pohon všech kol, který funguje do 120 km/h a do této rychlosti jej také lze přepínat, redukční převodovka a dokonce i uzávěrka zadního diferenciálu. Ta je buď elektronická (v zásadě chytřejší systém ESP), anebo poctivá mechanická, kterou lze přiřadit do 30 km/h.

Pod kapotou zůstalo vše téměř při starém, k dispozici jsou tři turbodiesely. Čtyřválec 2.2 TDCi je dostupný ve verzi 130 koní a 330 Nm (nárůst o 5 koní a 10 Nm), nebo 160 koní a 385 Nm (přírůstek 10 koní, resp. 10 Nm), pětiválec 3.2 TDCi pak poskytuje 200 koní a 470 Nm. Motory lze párovat se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Vybírat je možné ze tří karosářských verzí – Single Cab (dvě místa), Super Cab (dvě plus dvě nouzová místa vzadu) a Double Cab (plnohodnotných pět míst), výbavy jsou na výběr čtyři. Základní XL nabízí třeba sedm airbagů, audio s bluetooth a dokonce i vyhřívané čelní sklo, což je vzhledem k velikosti vozu velmi vítaný prvek.

Vybavenější XLT přihazuje třeba kola z lehkých slitin, dešťový senzor nebo tempomat, Limited pak navíc kožené čalounění, multimediální systém SYNC 2 či parkovací senzory, vrcholný Wildtrack pak dostane i parkovací kameru vzadu, 18″ kola nebo navigaci. Vůbec nejlevněji lze pořídit nový Ford Ranger 2.2 TDCi 130 k Single Cab ve výbavě XL, a to již od 491 900,- korun bez DPH.

Krátce jsem se svezl ve Fordu Ranger Wildtrack 3.2 TDCi s manuální převodovkou, a musím říct, že mne překvapilo, nakolik je tento vůz opět dospělejší. Stále cítíte jemné pohupování a žvýkání karoserie na žebřinovém rámu, ale typický „off-roadový“ charakter je potlačen na úplné minimum, takže Ranger působí na poměry pracovních strojů velmi civilizovaně a také v zatáčkách se chová způsobně. Můžete klidně trochu přepálit nájezd a podvozek si to vždy nějak přebere.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Totéž lze říct o jízdě v terénu. Vlastně je to úplná hračka, nejen díky plnohodnotné terénní výbavě (snad jen trochu schopnější pneumatiky by se hodily), ale především díky pohodě na palubě. Ford Ranger Wildtrack působí, minimálně v tomto teritoriu, skoro až luxusně, a přitom mu na korbu můžete naložit haldu nákladu nebo za něj zapřáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny, což už dnes nebývá tak samozřejmé.

Fordu Ranger se ještě určitě budeme věnovat podrobněji v některém z budoucích redakčních testů.

7.4.2016 4:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist