Test Ford Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue pohledem ženy aneb Probuďte v sobě americký sen

Ačkoliv přichází nová generace Rangerů (představena byla v květnu), starší zůstává. To ale znamená jen jedno. Víc krásných pick-upů na českých silnicích. Dovolte nám představit Ford Ranger Stormtrak – auto, které na silnici nepřehlédnete (a taky už jiné nebudete chtít).
img_1892-1100x618.jpgCelá galerie 33 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.2

Na začátku se rovnou přiznám k jedné věci. Stormtrak se mi vryl hluboko do srdce nejen svým vizuálem, ale i tím, jak dokáže zastoupit funkci daily-car. Umí totiž terén, dálnici a okresky „spolknout“ jedním dechem.

Už to dávno není jen užitkový vůz. Podívejte se třeba na stát Severní Karolína v USA, odkud nyní test píšu. Jakmile vyjedete na jejich desetipruhovou dálnici, obklopí vaši přítomnost pick-upy.

Čtěte také:

Test Volkswagenu Amarok 3.0 TDI v drsné offroadové úpravě Delta4x4

Test Land Roveru Defender 110 P400, offroadu, který přejel ze safari do města

Test Suzuki Jimny 1.5 VVTi AT: Mrňavý teréňák v reflexní vestě

Nebo stačí vylézt z kanceláře na rozlehlé parkoviště a během pěti minut napočítáte minimálně patnáct pick-upů. Tohle auto je určené fakt pro všechny.

Když už, tak výrazně

Ford Ranger Stormtrak vychází z výbavy Rangeru Wildtrak a je ve verzi Double Cab (vejdete se tam pohodlně ve čtyrech i v pěti). Vyrábí se ve třech barevných modifikacích – s bílou nemetalickou Frozen barvou, příplatkovou modrou Lightning, nebo námi testovanou červenou Rapid s polepy na kapotě a bocích karoserie. Logo Stormtrak se objevuje i na předních dveřích a víku korby.

Předku dominuje leskle černá maska chladiče s nápisem Ranger, která po stranách oplývá červeně lakovanými detaily. Na celém autě pak najdete černé lakované doplňky – zrcátka, nášlapy, kliky a oblouky na korbě. Světla jsou tu LEDková. Vzadu pak nepřehlédnete nápis Ranger, který se právě po celé zadní partii rozpíná.

Z oněch praktických a vizuálně zajímavých prvků vystupují na odiv černá 18palcová kola z lehkých slitin, na kterých naleznete terénní pneumatiky, a hliníkový kryt korby, jehož ovládání je plně elektrické, takže není třeba se lopotit s ručním zavíráním.

Co se týká samotné korby, dokážete na ni naložit až jednu tunu nákladu. Pokud se bojíte, že by vám umístěné věci klouzaly, není třeba mít obavy – máte zde ochrannou vanu, která posouvání zabraňuje, zároveň se zabudovanou posuvnou přepážkou. Jinak zde najdete i 12V zásuvku.

Kdyby korba na věci nestačila, tak tenhle divoch zvládne na kouli utáhnout až 3 500 kg, takže za něj můžete na plato dát třeba vrtulník (pozn. jedná se o reálnou situaci aneb Dnes ráno jsem viděla, jak to opravdu pick-up táhnul).

Vnitřek čistý a jasný

Interiér nabízí jednoduchost jdoucí ruku v ruce s dynamičností. Posadíte se do koženo/vinylových sedaček, které jsou zvýrazněné červeným prošíváním a vyšívaným logem Stormtrak.

Do rukou uchopíte kožený volant a lehce pohladíte tónované grafitové obložení interiéru. Takhle přeci klasický užitkáč nevypadá, ne? Je to fakt radost.

Displeji přístrojovky vévodí klasický tachometr, po jehož stranách můžete přepínat mezi nespočtem funkcí jako je navigace či spotřeba. Vše je nadefinováno poměrně přehledně.

V prostřední části je displej infotainmentu SYNC3 s poměrně širokou konektivitou. Pod něj Ford implementoval klasická „mačkací“ tlačítka na ovládání klimatizace, otočné voliče hlasitosti a frekvence rádia, a po dvou 12V napájeních a stejný počet USB konektorů. Samozřejmě nesmíme zapomenout na volič automatické převodovky (která je 10stupňová) a ruční brzdu v podobě páky! Já tak miluju tu surovost!

Jízda kdekoliv je v podstatě radostí

Ranger Stormtrak je poháněný vznětovým motorem 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o výkonu 213 k (157 kW) s 10stupňovou automatickou převodovkou.

Spolu se systémem pohonu všech kol (4WD) s elektronickým řazením za jízdy, který umožňuje změnit pohon dvou kol na pohon čtyř kol – a zpět – pouhým přepnutím spínače, nabízí fakt hafo zábavy, a to nejen na silnici, ale i v terénu.

Pokud si onen terén vyberete fakt složitý, můžete využít i uzávěrku zadního diferenciálu, kterou Stormtrak nabízí. Jen je potřeba dávat pozor na jeho dlouhý rozvor (i když částečně spodek auta ochrání masivní plechy) a nášlapy, které vás v obtížnějším terénu lehce limitují. Jinak je s tímhle Rangerem v terénu, a hlavně v tom bahnitém, velká zábava.

Nenechá se ale zahanbit ani na dálnici, kde táhne kontinuálně a bez větších zaškobrtnutí. Z 0 na 100 km/h to umí za 9 sekund, a to je na takový kolos celkem úctyhodný čas. Zároveň při předjíždění na okreskách se projevuje dynamické zrychlení velmi slušně.

Když vezmete v potaz, že díky vysokým pneumatikám prostě neucítíte většinou žádné nerovnosti a poplujete si jak na obláčku, ještě s vysokým výhledem (to my ženy rády), je to fakt ráj na zemi.

Stormtrak jsem testovala jak v terénu, na dálnici i na okreskách, a po ujetých cca 1 000 km jsem se dostala se spotřebou na 9,2 l/100 km, a to jsem auto nikde nešetřila.

Možná na okreskách jsem si jela piánko, ale v terénu jsem to brala divoce. Takže výsledek, který palubní počítač na konci vykreslil, je více než úctyhodný.

Pokud chcete pocítit kousek Ameriky v Evropě a máte „koule“ na to pořídit si auto, které je silné, vizuálně přitažlivé a zároveň je s ním obrovská zábava, tak je na čase si ten „american dream“ splnit. A jestlil je pro vás Stormtrak moc fádní, je na čase si pořídit Ford Ranger Raptor. Pak teprve uvidíte zač je toho loket.


Za možnost testování na offroadovém polygonu děkujeme společnosti Hummer Centrum.

2.8.2022 9:49| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist