Toyota Hilux (2015): nesmrtelný pracant představen ve své další generaci
autoweb.cz > Ford > Ford Ranger > Ford Ranger Wildtrak (2015): vrcholná verze zůstává i po faceliftu u pětiválce 3.2 TDCi
Ford Ranger Wildtrak (2015): vrcholná verze zůstává i po faceliftu u pětiválce 3.2 TDCi
Pokud vám přijde zvláštní, že české zastoupení Fordu nabízí na svých stránkách pořád ještě původní vůz prodávaný od roku 2011, odpověď je poměrně prostá. Facelift dostanou jako první Australané a asijští zákazníci hlavně proto, že se Ranger vyrábí kromě jiného v Thajsku, ani tam se však přepracované auto neobjeví v prodeji dříve než na podzim.
To samé platí také pro nově odhalenou nejvyšší výbavu Wildtrak, která zůstala u výrazného oranžového anebo spíše okrového odstínu karoserie (k mání bude také bílá, černá, stříbrná a šedá) a nadto nabídne místo chromu tmavě šedou masku chladiče navazující na stejně zbarvenou část předního nárazníku, černé dveřní kliky, podobně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a další opticky sladěné detaily.
Pro Wildtrak budou dále typická 18palcová kola v unikátním designu, v interiéru dostanou zákazníci osmipalcový dotykový displej se systémem Sync 2 schopný porozumět základním hlasovým povelům, dále kontrastní čalounění a prošívání sedadel a spoustu dalších drobných detailů, včetně všude přítomných nápisů Wildtrak.
Protože jde o vrchol nabídky typové řady Ranger, ve výbavě se objeví adaptivní tempomat, technika rozpoznávající neúmyslné vyjetí z pruhu, proti-kolizní systém zatím bez schopnosti automaticky brzdit, který ale řidiče upozorní bliknutím, akusticky a připraví brzdy na krizové zpomalení, nechybí parkovací senzory na obou koncích včetně zadní kamery, monitorování tlaku v pneu a spousta dalších prvků.
Protože má být Wildtrak nadále hlavně dříč v terénu, pořád by měl zvládnout brodění do hloubky 800 mm, zůstává mu také světlá výška 230 mm a ostatně to samé platí také pro pohonnou jednotku. Pod přední kapotou je 3,2litrový přeplňovaný pětiválec na naftu, produkující rovných 200 koní a 470 newtonmetrů zpracovávaných šestistupňovou automatickou převodovkou.
Ford tvrdí, že přepracovaný systém recirkulace výfukových plynů snížil spotřebu o osmnáct procent, zatímco na zadní kouli budete moci i nyní připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.