Ford Ka vs. Fiat 500

16 fotografiíSrovnávací test

Která značka dokázala proměnit Pandu v atraktivnější supermini?

Diskuze

35 komentářů

    Andrew

    "V izolaci nepůsobí Ford vůbec špatně, jenže vede pětistovky se doslova ztrácí. A to je v segmentu, kde je styl důležitější než všechno ostatní dohromady, první vážná chyba."

    Co prosím? Nemělo to být náhodou opačně? Ne každý každému se líbí design auta jako když ho vytáhnete z vrakoviště a nově nastříkáte. Navíc na bílo.

    Za volantem Fiatu bych si připadal hodně divně. Zatímco do Fordu bych sedal rád. A to hodnotím jen vzhled exteriéru.

    Nepopírám, že se někomu může Fiat líbit a nemusí to být zrovna žena. Různým lidem se líbí různé věci. Ale na žádné jasné vítězství bych to rozhodně neviděl.

    Naopak. Ford má design pro každého – moderní a svěží. Fiatův retro design vám musí sednout. A ne každý jsme retro. Hlavně ne každý mladý člověk je retro, mladí lidi jsou veskrze moderní. A větší část zákazníků obou aut budou mladší lidé.

    Tady to mělo být Ford +1, Fiat +0. Osobní vkus a zalíbení možná trochu zastínilo objektviní pohled autora.

    pes

    pro mě je vzhled plichta 1:1. Ať si každej vybere, co mu sedí.

    Bubaak

    U mě má Ford velké + za instalaci stabu jen na zadní nápravu 😀 Pokud si jo nevyhrali s odskokem tlumičů na obou nápravách, tak to musí krasně ustřelovat po ubrání plynu 😀 S tím autem musí být sranda !

    alan

    instalaci ceho? nejak jsem nechapavy.. 🙁

    Ka

    Vepredu je standartne ty technicke ucho.

    Bubaak

    podle clanku vyplynulo ze je jen na zadku ty technicky nose 😛

    Lamak

    A ja si pro zmenu dovolim nesouhlasit a to hned s vetou, ze ford se musi libit kazdemu, zatimco fiat ne. Osobne jsem Fordu neprisel na chut (ackoli vy tvrdite, ze ma design pro kazdeho). A to mam za 20 teprve kousek. V hodnoceni designu plne souhlasim s autorem. Ford je mozna pekny, ale vedle fiatu se absolutne ztraci. Oproti nazoru v clanku me prave ten vas prijde jako silne subjektivni. Myslim si, ze ve fiatu moc dobre vedeli co delaji (po strance designu). Je pravda, ze kdyby zapracovali na podvozku, tak prestane ford Ka davat smysl 😉

    Andrew

    Dávat smysl rozhodně nepřestane. A to z důvodu, že jsou lidi jako já, kteří si nekoupí auto, které se jim nelíbí. Design možná není nejdůležitější, ale rozhodně dokáže rozhodnou o koupi nebo nekoupi v případě, že k němu člověk má zásadní výhrady, popř. ho bezmezně miluje.

    Co se týče věty, že design Fordu je pro každého, nemyslel jsem to, že se musí líbit každému. Vycházel jsem z předpokladu, že moderní lidé žijicí v moderním světě žijí moderním designem a stylem. Je to vidět všude, architektura budov, vzhled telefonů, notebooků atd. atd.

    Lidi co se inspirují v minulosti a mají rádi starší styly, ty samozřejmě existují a existovat budou. Podívejme se např. kolikrát architektonické styly kopírovaly nebo vycházely z jiných ve své minulosti. A nemyslím si, že by lidí s retro cítěním bylo málo. Ale většina žije moderní dobou s moderními tvary. Těchto je určitě víc.

    Yaroukh

    Tak sleduj prodeje. Obávám se, že tě vyvedou z omylu.

    Pepa

    Zatim prodeje neni s cim srovnavat, Ka se prodava cca 4 mesice, presto se nove KA prodava asi 2x lepe nez to stare.

    Lamak

    On je právě ten problé, že retrostyl je v poslední době poměrně moderní. Průkopníkem bylo například BMW s mini a vyplatilo se. Po jejich vzoru je následovali další.

    Ad smylsl fordu…..přečtěte si poslední články na auotwebu o značce ford a asi pochopíte na co jsem narážel.

    Pepa

    To by mne zajimalo konkretne na co?

    Ka

    Nekomu pride design Fiat 500 a jeho bakelitove "retro" doslova odporne. Tak ze Andrew neni rozhodne sam.

    Yaroukh

    U mě v designu taky vítězí 500. A to je pro mě Ford srdcovka.

    Pepa

    Hmm me se libi vice Ka.

    Pavel

    Dobrý den,

    prosím pane Červenko, pokud toto budete číst, mohl by jste mi prosím odpovědět jak můžete dávat body čistě za design ?? Zajímalo by mne to celkem dosti, poněvadž mi se Fiat oškliví od prvních fotek, a tak nevm proč by to němělo být 0:1. Každému se líbí něco jiného.Děkuji.

    rossi20VT

    Ono to s tím designem není zas tak easy, máte pravdu, ale…. Pokud nejste běžný člověk, který se schovává za masy, kupuje auta typu Octavia, Golf a třeba Ka, nosí oblečení značek Adidas, Nike atp. Tzn.pokud se chcete trošku lišit, vystoupit z davu a sdělit něco světu, koupíte si práve 500, nebo Multiplu, nebo něco podobného, stejně jako zřejmě nosíte oblečení, které není úplně běžné a má nějakou myšlenku, nějaký neotřelý nápad. Navíc F 500 je taková legenda, že bylo její znovuvskříšení nasnadě. Jen se podívejte na prodeje v Evropě… . Jeden příklad z praxe, kamarád potřeboval firemní vozidlo, které opravdu zaujme a přitáhne obdivné pohledy a pořídil cinqucento. Vyplatilo se. Navíc přes počáteční chladný kalkul si 500 vyloženě zamiloval a stal se z něj jeho mazlík… . Plně stojím v hodnocení všech vlastností obou aut za redaktory Autowebu.

    Yaroukh

    Cinquecento mu přitáhne tak akorát rez. (Jestli jsi myslel 500, tak to je prostě 500. 😉

    Honza U.

    Nelibí se mi ani ochta, ani golf, ani fiat 800 (nebo kolik). Takže jsem méněcenný?

    Tímto se omlouvám že nejsem hip-hoper, punker a další z těch magoru co si na něco hrajou a musí si něco dokazovat.

    Ať si každý koupí co chce když se mu to líbí, ale nekritizujte ho za to !

    To Ka i ten Fiat jsou fakt hnusný auta! oba si zasloužej za design -2 body …

    Piky

    Na jednu stranu říkáte, ať si každý koupí co chce a nekritizujte ho za to a na druhou, že Pukeři a Hip-hopeři jsou magoři? Vždyť jednou větou popíráte druhou?

    Podle mě si sám na něco hrajete a nerozumíte ani designu aut, ani hudbě, potažmo subkulturám!

    Honza U.

    Nechápete, nekritizujte

    Ano všechny tyhle skupiny co si něco musí dokazovat považuji za magory, ale tímto je neodsuzuji. Mám dost kamarádů v těchto skupinach a vůbec mě to netrápí, pouze když vidím nějakou rovnou kšiltovku s nekvalitníma sluchátkama za dva litry, nebo i horšíma. Musim se smát, ale směju se v duchu, pač jejich hodnocení je jen subjektivní a ani nemám potřebu je odsuzovat k zániku. Prostě se jim ten "style" líbí a tak je ani moc neřeším až na tu vteřinku pohledu.

    Stejně i tyhle dvě auta, Jsou hnusný! Dyť si je prohlídněte po detailech. Ford Ka nechutný velký nasávací otvor "ala" Peugeot s lacinou plastově plastovou mřížkou uvnitř. Ostře zařiznute světla do kulatého nárazníku vytvří "dementní" výraz auta a přední kapota která je o 10 čísel výš než-li boční okna, zlepšení prostě nepomáha. Bok je ještě horší. Linie okna je ostře sešikmena dolů aby navodila: sportovní styl? Tak co ta baculatá příď co vypada jak z Airbusu? Alespoň že to čelní okno má správný sklon … Těsně za kapotou je použita tuna High-End plastu kvůli těm 10 cm o kterých je zvedlá kapota (bože to je nádhera! ) Boční dveře jsou ok, ale už je tam vidět jaký "pru*er" nadělá to sešikmení okna. A je to tady. Nechutná záď. Díky skosení okna vypada dost prázdně a další linka by způsobila přeplácanost, tak proč to tak zkosili když se tím hnusí jak záď i příď ? Asi aby zadní kolo vypadalo nevýrazně a dotvářelo celkou nevyváženost profilu auta. Takhle by se dalo pokračovat přes Korejské zadní lampy až do Fiata… Ale je o muj subjektivní názor a někomu se to líbit může.

    Je snad proto ten dotyčný horší? NE ! Design, hudba, chuť…. jsou všechno věci které jsou u každého živého tvor jiná, no i aut, pochybuju že Lotus Elise bude chutnat Natural 91. Proto největší lidská blbost se projevuje když bezhlavě začne něco bránit, nebo odsuzovat.

    Piky

    OK, začátek a konec dobrej. Jen to tak nějak pořád nemá hlavu ani patu 🙂 Přijde mi, že kritizujete to co sám děláte.

    Trošku se děsím, jak hodnotíte design ostatních automobilek.

    Je nějaké malé auto, které se vám líbí?

    paks

    Sprav si dovolenku v Taliansku, možno tomu prídeš na chuť ako ja ;). Vždy keď sa vrátim, mám chuť si tú 500 kúpiť, ale po chvílke doma ma to vždy prejde, načo? Parkovacích miest je tu zatiaľ dosť (relatívne), úzke uličky nemáme, na cestách šialenci s Audinami a letci na TDIckach…

    Honza U.

    s tím mohu souhlasit 😉

    rossi20VT

    Honzo, nejsem ani jedno, na nic si nehraju a není to jen tím, že mi je hodně přes třicet, ale jsou i lidi co mají trošku jiný názor na svět, nekoukají na komerční televizi, chodí místo toho do art kina, neposlouchají komerční rádia, pustí si spíš Radio 1, nevozí se v tom, v čem masy, koupí si třeba saaba… . A tak bych mohl pokračovat. No a pro ty je tady tenhle diblík, nejlépe v Abarthu ještě pro ty, co je baví řídit. Samozřejmě většina italů si ho koupí jen protože ho jednoduše milují, a miluje ho celá itálie, to mi věř! No a poslední, asi největší skupinou mimo itálii, jsou slečny a ženy co ložtomile žvatlají, jen 500 uvidí. Jinak, někomu se nelíbil název cinquecento, to je totiž italsky 500 víme? Ital tomu autu neřekně cinque zero zero, ani fivehundred… . Mimochodem cinquecento sporting bylo setsakra zábavné miniauto, takže posměšky nejsou namístě. Ještě by mě zajímal vkus Honzy co se týče aut, tak co se tí líbí? Co považuješ za fakt dobrý design? Děkuji za odpověď, a omlouvám se za délku příspěvku :-).

    Honza U.

    S vaším názorem absolutně do puntíku souhlasím ! Tohle byl konečně nejlépe napsaný příspěvek pod článkem.

    Myslel jsem své výjevy na ohled ostatních lidí tady, co se nesmyslně hadaj který z nich je hezčí, tak jsem jen řekl co si o obou myslím.

    Co se mi líbí? Především auta z let mezi 60. až 80. . Děsně ulítávám na serii Jaguar XJ (takový sen) a vůbec nejraději mám po designové strance Lotus Elite (ten stary) a Lotus Seven. Z modernějších aut jsem dost "konzerva" takže nový Jaguar XF není k zahození, strašně ulítávám z detailů služebního Subaru Legacy (2002). Saab se mi líbil než nahodili svůj posledni styling, ale zkousnu i některé modely od Volva (s80), nehnusí se mi ani moc modely od BMW ač tu automobilku moc nemusim.

    Ale jak řikám jsem spíš na starší auta. Třeba takova Toyota Celica ST185, nebo Mitsu Colt (1996) vypadali mnohem líp než dnešní nevyvážene designové zevzření který vždy musej byt co nejbaculatější a nejostřejší zároveň (Mitsu Lancer)…

    Yaroukh

    Ale ale tady si někdo hraje na lingvistu, a ono to ve výsledku nějak nedopadlo…

    1) Malé cvičení z logického uvažování: Nemyslíš, že kdybych nevěděl, že se "pět set" řekne "cinquecento", neopravoval bych tvé "cinquecento" na "500" ale třeba na "bramboračka"?

    (Že se "pět set" řekne "cinquecento", tu ví nejspíš úplně každý; tím bych se tě měl spíš zeptat, jestil "víme?", že existuje Fiat Cinquecento. 😉

    2) Samozřejmě si můžeš psát co chceš…

    …jen mi přišlo a přijde divné _psát_ "Fiat Cinquecento", když

    – 1. tím myslíš Fiat 500,

    – 2. Fiat Cinquecento shodou okolností opravdu existuje, ale je to úplně jiné auto.

    Ital možná _řekne_ "cinquecento", ale skoro jistě _napíše_ "500", když myslí Fiat 500, protože je to kratší, a aby si to někdo nespletl s tou šerednou pixlou Cinquecentem.

    P.S.: Zkus do Googlu zadat "Fiat Cinquecento" a potom "Fiat 500"; opravdu to je rozdíl.

    rossi20VT

    Jéžiši to je zas debata o hovně, kdybych to měl trošku odlehčit. Přišlo mě jen nemístné, opravovat mě za to, že jsem si dovolil 500 napsat slovně, každý přece pochopil o čem píši, že ano. Další věc je ta, že cinque není žádná nevzhledná krabice, auto má účelný design bez výstřelků, který je naprosto prostý jakýchkoli kýčovitých detailů typických pro současná auta, a je také naprosto hmotově vyvážený, což je znova klad, který bys u dnešních vozů pohledal. Nevzhlednou krabicí bys tak mohl nazvat cokoli, s rokem výroby 1970-1995. To je jak kdybys řekl, že je funkcionalistická budova jen nevzhledná kostka… . Vždyť Golf I., Fiesta I., Uno atp, jsou taky "nevzhledné" krabice. Taková Panda, to je panečku krabice, navrhl ji nějaký Giugiaro, stejně jako Golfa, Uno, Deltu. Dle tebe by i tato auta byla nevzhledná a Giorgetto alias Ital Design by byl příšerný designér… . A to jsem ještě nenakousl jízdní vlastnosti a zábavu za volantem, tam nemá soudobá 500 na cinque šanci. Vyzkoušeno.

    Yaroukh

    Jestli ti jednovětná noticka se smajlíkem na konci přijde jako něco nemístného (co si žádá vysvětlování překladu), mysli si příště něco o )( a ignoruj to.

    Cinquecento je možná účelný, ale je hnusný.

    Anonymous

    Posuzujte podle vkusu cílové skupiny. Komu je podobné auto určeno? Mužům jako vy? Koupil byste si podobné malé auto (odhlédněme prosím od finanční stránky, řekněme, že máte přebytečných půl mega, abyste je utratil za nějaké menší auto)? Mně neoslovil ani F500 ani ta zvláštní fordka, když už malé auto, asi bych si radši oblékal nového Smarta nebo Mini. Nicméně třeba manželka by si malé auto přála a zde vítězí F500 na celé čáře, snesitelná byla ještě fordka v předchozí generaci (to je její označení). Autor má v tomhle pravdu – F500 je doslova roztomilé malé auto, které je mnohem zajímavější než chladný, agresivní styl Fordu (který se mi líbí u Focusu, Mondea, S-Maxe, ale u Ka vypadá naprosto nepatřičně a směšně).

    Zkrátka ač se mi F500 nijak zvlášť nelíbí, musím uznat, že je designově mnohem povedenější vzhledem k cílové skupině, kterou má oslovit. U Ka naprosto netuším, komu je určen.

    Yaroukh

    – Mini na mě působí jako designová failure (ano, vím, že jsem v menšině, ale ta velká skloněná světla mě prostě $erou)

    – Smart mi přijde jako vyloženě ženský, okoukaný, nepraktický; je to takový docela hezký invalidní vozík

    – Ka ujde, je vlastně i docela hezké

    – ovšem 500 dle mýho vymaže jakýhokoli prcka, kterýho vedle něj postavíte

    Pepa

    F500 je doslova roztomilé malé auto, které je mnohem zajímavější než chladný, agresivní styl Fordu (který se mi líbí u Focusu, Mondea, S-Maxe, ale u Ka vypadá naprosto nepatřičně a směšně).

    Dej si velkou sprchu…. F500 je podle mne proti Focusu, Mondeu, S-Maxu velky retro hnus.

    Pepe

    Pořád se říká jak káčko ma skvelej podvozek a jak je to super asi na tom neco bude.Ale myslím si že malde ženy pro ktere je 500 primarně určená neocení nic takového jako že to auto jede jak pokolejich ale hlavne ocení že ma auto které je videt.

    Pepa

    hele nemluv za holky, holky taky rady ridi. Sovinisto!

    Ka je hodne videt!

    Pepa

    V zahraničí bývá nové Ka často kritizováno za to, že nedosahuje – ve své době a segmentu zcela výjimečných – jízdních kvalit původního modelu.

    Muzete uvest konkretni clanky, jeste jsem osobne podobne hodnoceni necetl. Tak to "casto" jste si vymyslel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist