Ford Fusion (výroba od r. 2002)

Bratranec Fiesty patří na trhu ojetin k žádaným modelům. Důvod můžeme hledat ve spolehlivosti i prostornosti, a příznivých cenách často dobře vybavených vozů.

​RADOSTI
Spolehlivost, dobrá nabídka místa pro posádku, úsporné motory, dobré jízdní vlastnosti, příznivé ceny náhradních dílů.

STAROSTI
Do faceliftu v roce 2005 lacině působící palubní deska, nepohodlné sedačky s krátkými sedáky.

Ford Fusion se vyrábí už dlouhých deset let. Mezi malými automobily vždy vynikal prostorným interiérem, navíc byl často k mání jako nový za velice příznivou cenu a s bohatou výbavou. Díky tomu si nacházel majitele snadno.

Konkurenční auta ale postupem času rostla a tak se v nabídce místa pro posádku na Fusion dotáhla nebo jej i předčí. Přesto se tento malý ford nemá za co stydět. Nepřekvapí tedy, že je mezi ojetinami stále žádaný.


Automobil stojí na podvozku Fordu Fiesta a s tímto modelem sdílí i řadu dalších dílů. Ani interiér příbuznost nezapře, stačí se podívat na palubní desku. Ta se začala po faceliftu v roce 2005 vyrábět z lepších materiálů (částečně z měkčeného plastu) a ve více barevných kombinacích, což značně oživilo prostor pro posádku.Sedadla dostala nové čalounění, ale nějaké pohodlí nečekejte. Stejně jako před faceliftem mají malé sedáky a zejména vyšší cestující z nich zrovna nadšení nejsou. To platí i pro sedačky vzadu.

Jak zde už padlo, nabídka místa pro posádku není vůbec špatná. Zavazadelník o objemu 337 litrů (po sklopení zadních sedadel 1175 litrů) bude také řadě motoristů dostačovat. Na malý vůz jde o skutečně dobrou hodnotu. Překlopit dopředu lze i opěradlo předního spolujezdce, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů.


Velkou pochvalu si automobil zaslouží za jízdní vlastnosti. Vyšší světlou výšku vozidla prakticky nepocítíte, co ale každý řidič ocení je zdařilé držení jízdní stopy v zatáčkách a určitá komunikativnost vozu.Přitom nastavení odpružení zajistí i dostatečné pohodlí na cestách. Dobrý dojem jen podtrhuje strojově přesné řazení. Ovládání vozu je příjemné a nebude činit potíže ani začínajícím řidičům.

Kdo se pro Fusion rozhodne, může volit ze třech zážehových a dvou přeplňovaných vznětových motorů. Nejmenším v nabídce je agregát o objemu 1,25 litru, na jehož vývoji se podílela japonská Yamaha. Díky výkonu 55 kW bude řadě motoristů stačit.

Hodně rozšířená je také zážehová čtrnáctistovka disponující výkonem 59 kW. S autem nemá potíže a potěší úsporným provozem. Jednotka 1.6 16V s malým fordem řádně cvičí, přitom ani jí nedělá problémy jezdit úsporně.Turbodiesel 1.4 TDCi pochází od koncernu PSA Peugeot Citroën. Ve všech jízdních režimech nebude mít dost sil, proto jej volí spíše méně nároční motoristé, kteří si na něm cení skutečně nízkou spotřebu a vyhlášenou spolehlivost.


O té se moc nedá mluvit ve spojení s větším 1.6 TDCi, který je společným dílem Fordu a koncernu PSA Peugeot Citroën. Je to obehraná písnička: prodřené hadice od turba, problémy se vstřiky či podtlakovým okruhem, který ovládá turbo, škrticí klapku a EGR ventil.

„Zejména menší naftová čtrnáctistovka je při dnešních cenách pohonných hmot v bazarech velmi horkým zbožím. Obzvláště před těmi lákavě výhodnými je ale vhodné mít se na pozoru. Často se totiž jedná o utrápené vozy původem například z italských autopůjčoven,“ varuje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.Na trhu je ale fusionů s 1.6 HDi jen minimum. Ostatní motorizace jsou citelně spolehlivější. Přesto se vozu některé potíže nevyhýbají. Jde například o nadměrně opotřebená ložiska kol, které prozrazuje typické hučení.


„Běžným jevem je chrastící převodovka, která by mohla vyvolat dojem, že se blíží její smrt. Ve skutečnosti však nejde o vadu, ale spíš o vlastnost, která na funkci nemá vliv. Nicméně občas se lze setkat s opotřebenou synchronizací na druhém převodovém stupni,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO.

Výjimkou není vlnění brzdových kotoučů, vyskytují se vůle na přední nápravě nebo poruchy centrálního zamykání. Setkat se můžete také se škubáním. Na vině je závada elektronického plynu. Některé vozy trápí problémy s podsvícením středového panelu palubní desky nebo povrzávání plastů v interiéru.

Ve zpětném zrcátku
2002 – uvedení modelu Fusion, technicky vycházejícího z modelu Fiesta, k pohonu slouží zážehové motory 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW a turbodiesel Peugeot 1.4 TDCi/50 kW.
2005 – facelift, nová přední i koncová světla, na výběr tři barevná provedení palubní desky a nové čalounění sedadel, pozměněna také maska a nárazník, nově zážehový motor o objemu 1,25 litru na jehož vývoji se podílele japonská Yamaha, nabídka rozšířena také o turbodiesel 1.6 TDCi/66 kW ze společného vývoje Fordu a koncernu PSA Peugeot Citroën.
2012 – nabídka motorizací omezena na 1.4 16V a 1.6 TDCi.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Ford Fusion v roce 2003.
Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných (25 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Milan Jirouš

30.9.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist