Ford Fusion (od 2002)

Fusion technicky vychází z modelu Fiesta. Proti němu má však větší světlou výšku a o něco vzdušnější interiér. Problémy trápí oba vozy velmi podobné.

Automobilka Ford uvedla Fusion v roce 2002. Nejprve se nabízel s dvojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem.

V roce 2005 prošel vůz faceliftem. Ten absolvovala i příbuzná Fiesta. Fusion dostal nová přední i koncová světla, na výběr tři barevná provedení palubní desky a nové čalounění sedadel. Změny se dotkly také masky a nárazníku.

Zároveň se pod kapotu automobilu nastěhoval nový turbodiesel 1.6 TDCi o výkonu 66 kW. Jedná se o motor, na jehož vývoji pracoval Ford spolu s koncernem PSA Peugeot Citroën. Francouzské automobilky jej nabízejí ve svých vozech pod označením HDI.

V roce 2007 byla opět rozšířena nabídka pohonných jednotek. Novinkou se stal maloobjemový motor 1.25 disponující výkonem 55 kW.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Ford Fusion v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Za volantem

Interiér automobilů vyrobených před faceliftem (r. 2005) mnozí často kritizovali kvůli lacinému vzhledu a nevalné úpravě plastů. Po omlazení ale palubní deska prokoukla, v čemž jí pomohlo i nové barevné provedení.

Nabídka místa pro posádku je znatelně lepší než ve Fiestě. Vzhledem k vnějším rozměrům vůz potěší pěkným vnitřním prostorem. Zavazadelník přepraví náklad o objemu 337 litrů (po sklopení zadních sedadel 1175 litrů). Výtku však máme k malým a nepohodlným sedačkám.

Jízdní vlastnosti vozu jsou opravdu dobré. Tužší nastavení podvozku stojí za dobrým držení stopy v zatáčkách. Odpružení přitom stále stačí i na zajištění dostatečného tlumení nerovností.

Většině řidičů bude vyhovovat už benzinová čtrnáctistovka, ale kdo sáhne po motoru 1.6 16V, nebude litovat. Při zachování příznivé spotřeby dokáže s vozem pěkně zacvičit. Z turbodieselů je spolehlivější slabší 1.4 TDCi. Výkonu nemá nejvíce, avšak díky nízké spotřebě si tato motorizace hledá kupce snadno.

Časté závady

Nezřídka se objevují zvlněné brzdové kotouče a ložiska kol na konci životnosti. Prozradí je typické hučení. Známé jsou také problémy s centrálním zamykáním, občas se lze setkat s vůlemi na přední nápravě či povrzáváním plastů v interiéru.

Turbodiesely 1.6 TDCi jsou z nabízených pohonných jednotek nejméně spolehlivé. Na trhu ojetin se ale často s tímto motorem nesetkáte.

Vyskytnout se může škubání vinou závady elektronického plynu nebo problém s podsvícením středového panelu palubní desky.

Podle tabulek TÜV patří Ford Fusion mezi nejspolehlivější vozy. Velmi dobré zkušenosti s ním potvrzují i zástupci českých autobazarů.

Motorizace

Zážehové motory: 1.25 16V/55 kW, 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW.
Vznětové motory: 1.4 TDCi/50 kW, 1.6 TDCi/66 kW.

KLADY
vysoká spolehlivost
úsporné motory
dobrá vnitřní prostornost
dobré jízdní vlastnosti

ZÁPORY
nepohodlná sedadla
do r. 2005 laciný vzhled palubní desky

Milan Jirouš

29.1.2010 1:27| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist