Ford Focus ST

Má motor z Volva a mnohem vyšší výkon než předchozí verze. Po úpravě podvozku, aerodynamiky a interiéru slibuje kvalitní svezení, ale zároveň i slibný příslib příštího Focusu RS.

Souběžně se vstupem nové generace Focusu na český trh se v Ženevě za pár týdnů v premiéře představí jeho první sportovní úprava ST (Sports Technology). O tom, že bude mít výkon vyšší než předchozí Focus RS (220 koní vs 215 koní), se vědělo již dlouho. Větším překvapením bylo až nedávné zjištění, že se tak stane díky použití pětiválcového turba z Volva S40. Charakter švédského motoru tak bude do velké míry udávat tón v novém ST.

Předchozí verze měla výkon 170 koní a jmenovala se ST170, nové provedení se ale ST220 jmenovat nemůže, protože stejný název už má mnoho let zamluvené vlajkové Mondeo.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Zatím se neví, zda bude mít Focus ST svou vlastní šestistupňovou převodovku, například se zkrácenými drahami řazení, nebo zda převezme od Volva motor i z převodovkou v nezměněné podobě. Jisté ale je, že bude mít šest rychlostí a že stejně jako u Volva bude pohánět přední kola.

S Volvem S40 však nového Focuse váže i propojenost podvozkových komponentů, což platí i pro Mazdu 3. Zároveň se ale můžeme spolehnout na to, že proti Volvu bude charakter podvozku a pocit z jízdy díky jinému nastavení tuhosti pružin, tlumičů a stabilizátorů výrazně odlišný.

K nejviditelnějším úpravám na exteriéru patří větší průduchy na čelní masce a její vykousnutá spodní část, roztažené prahy, přídavný spoiler na třetích dveřích, mohutnější zadní nárazník (možná až moc mohutný), dvojité koncovky výfuku a chromované orámování předních a zadních mlhovek. Osmnáctipalcové ráfky nesou pneumatiky o rozměrech 225/40. ST se navzdory tradici objevuje v oranžové barvě, zatímco doposud se všechny auta série ST (Fiesta, Focus i Mondeo) v úvodu představily ve speciálním odstínu modré.

V interiéru se objevují anatomická Recara, nový volant, hliníkové pedály a přídavné budíky na středu palubní desky s údaji o teplotě a tlaku oleje a tlaku turba. Je jisté, že tyto přístroje už tentokrát neminou ani příští generaci RS.

O chování přeplňovaného řadového pětiválce toho již víme dost a vzhledem k nezměněnému výkonu lze nanejvýš předpokládat, že k jediné změně, ke které po přechodu do ST dojde, bude s ohledem na dvojité koncovky výfuku a kratší výfukové potrubí hlubší a výraznější zvuk. Relaxovaný charakter motoru s rovnoměrným nárůstem výkonu a nezájmem o vyšší otáčky ale pro výslednou povahu Focusu ST také něco znamená a například ortodoxní tvrdost Civiku Type-R od něj nelze očekávat.

Vynikající a hravý podvozek však k Focusu patří od samotného začátku a ST bude v kvalitním sportovním chování jistě pokračovat. S motorem od Volva v něm ale dočasnou náhradu za Focus RS vidět nemůžeme, i když má o pět koní vyšší výkon.

redakce autoweb.cz

16.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist