Ford Focus RS dostal speciální ruční brzdu. Drifty budou ještě snazší

Jako by nestačil unikátní Drift Mode, který usnadňuje rozvernou zábavu, nabízí Ford Focus RS nově speciální elektronickou ruční brzdu, která simuluje funkci hydraulického systému známého třeba z rallye.

  • Novinka nazvaná Ford Performance Drift Stick je první elektronicky ovládanou sportovní ruční brzdou na trhu
  • Na vývoji se podílel i Ken Block
  • Zařízení je určeno pro Focus RS, ale zatím se bude prodávat pouze v Americe

Ford představil elektronickou ruční brzdu, inspirovanou světem automobilových soutěží. Určena je pro sportovní hatchback Focus RS. Vývoj probíhal v režii Ford Performance a podílel se na něm mimo jiné známý drifter Ken Block. Účelem páky je uvést vůz rychle do kontrolovaného přetáčivého smyku.

Hliníková páka se nachází mezi sedadlem řidiče a řadící pákou. Ovládá nejen brzdovou soustavu, ale také systém pohonu všech kol. Při zatažení za páku se otevřou spojky, které přenášejí hnací sílu na zadní kola, a současně dojde k zablokování zadních kol. Výsledkem správného použití při průjezdu ostrou zatáčkou je přetáčivý smyk velmi podobný tomu, který známe z automobilových soutěží.

Na vývoji elektronické ruční brzdy pracoval stejný tým zapálených inženýrů, který pro Focus RS připravil Drift Mode – speciální režim usnadňující jízdu kontrolovaným akceleračním smykem všech kol. Ke konzultacím byl přizván i Ken Block, jenž se proslavil video sérií Gymkhana a k používání ruční brzdy ve sportovních a soutěžních vozech má velice pozitivní vztah.

Vzhledem k tomu, že zástavba hydraulické ruční brzdy by vyžadovala rozsáhlé zásahy do konstrukce vozu, padlo rozhodnutí jít elektronickou cestou. Jeden z inženýrů si všiml, že potřebná elektronika se podobá profesionálnímu kalibračnímu nástroji, který Ford běžně prodává. Díky integrování existující technologie lze do páky jednoduše zapojit USB kabel a jeho prostřednictvím stahovat diagnostická data nebo nahrávat kalibrace hnacího agregátu.

Digitální řešení má několik výrazných předností:

  • Okamžitá aktivace i uvolnění – k vyvolání požadovaného účinku stačí zatáhnout za páku silou přibližně 20 až 30 N, což je výrazně méně než v případě hydraulické ruční brzdy ze závodních speciálů
  • Montáž nevyžaduje žádné vrtání, svařování nebo instalaci dodatečného spojovacího materiálu
  • Po připojení do palubního diagnostického vstupu může zařízení fungovat jako profesionální kalibrační nástroj

Stejně jako Drift Mode je i elektronická ruční brzda určena k použití na uzavřených tratích. Prozatím je k dispozici pouze zákazníkům Fordu v Severní Americe. Rozhodnutí o případném uvedení do prodeje v Evropě oznámí Ford později.

8.11.2017 6:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist