Ford Focus RS (500): v plánu je ještě ostřejší „eReSo“, vyšlápne si na Audi RS3, Golf 400 a AMG 45

Modrý ovál má v hledáčku nejvýkonnější hatchbacky luxusního segmentu, odlehčený a posílený Ford RS s možným klasickým přídomkem 500 má zvládat stovku za 4 sekundy.

Sportovní oddělení Fordu a vedení automobilky čekají na první reakci trhu po uvedení třetí generace Focusu RS. Pokud bude přijetí příznivé, s velkou pravděpodobností se dočkáme ještě výkonnější a lehčí varianty, která by se mohla stát nejrychleji akcelerujícím sériovým hatchbackem všech dob.

Tedy ne že by zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině bylo komplexním ukazatelem schopností auta, nicméně jeho potenciál naznačuje a dost dobře může sloužit jako srovnávací měřítko v rámci konkrétní třídy. Tu nižší střední by Focus, který jsme pracovně nazvali RS 500 po vzoru předchozí výkonnější verze, mohl ovládnout časem 4,0 sekundy.

Pro ilustraci připomínáme, že Audi RS3 Sportback quattro s 2,5litrovým přeplňovaným pětiválcem o výkonu 367 koní zvládá stovku za 4,3 sekundy, Mercedes-AMG A 45 4Matic s nahoněným dvoulitrem a 381 koňmi pokoří tu samou metu za 4,2 vteřiny, zatímco právě uváděný Ford Focus RS potřebuje s 350 koňmi při té samé disciplíně 4,7 sekundy.

Aby mohlo dojít k natolik radikálnímu zlepšení, bude nutné kromě výkonového upgradu 2,3litrového čtyřválce série Ecoboost (350 k, 440 Nm) provést další nutné modifikace vedoucí především ke snížení hmotnosti.

Mluví se o polykarbonátových bočních oknech, vnějších panelech vyrobených z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), zavěšení z kovaného hliníku, karbon-keramických brzdách, ale také o odstranění zvukové izolace či nasazení lehčích sedadel. Celková úspora hmotnosti by mohla být až 100 kg, protože se ale Ford váhou svého nového ostrého hatchbacku prozatím nepochlubil, nemůžeme momentálně sloužit ani absolutními čísly.

K dalším novým detailům má patřit přepracovaný samosvorný diferenciál na přední nápravě, použití upravené dvouspojkové převodovky od firmy Getrag, informátoři nicméně tvrdí, že i současné sériové auto se dostane německým konkurentům mnohem blíž použitím příplatkových 19palcových kol s lepivějšími  pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Co výše zmíněné udělá s cenovkou, můžeme nyní jen hádat, ale navzdory tomu, že bude jistě nemalá, by asi byla škoda, kdyby se výkonnější verze (nepochybně produkčně limitovaného) Focusu RS do výroby nedostala.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

ilustrace: rc82 workchop, zdroj: autocar

13.11.2015 1:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist