Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift

Atmosférický čtyřválec působí v dnešní době jako zjevení. Pod kapotou nové Fiesty pracoval ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Charakterní a úsporný motor; povedený podvozek; slušně fungující převodovka;

STAROSTI
Výhled vzad; vyšší cena;

Populární hatchback se minulý rok dočkal řady podstatných změn, ale už teď můžu prozradit, že jde pořád o povedené auto. Konkrétní kus, který se nám dostal do testu, je zajímavý především tím, co má pod kapotou.

Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Fiesta fotogalerie

Po mém soudu nepůjde o nijak vyhledávanou kombinaci, a to jak kvůli atmosféricky plněné šestnáctistovce, která je se svou cenou dalece vzdálená základní dvanáctistovce, tak i kvůli automatické dvouspojkové převodovce PowerShift. Byla by ale škoda takovou kombinaci opomenout, funguje totiž velmi dobře.


Výkon 105 koní z objemu 1,6 litru asi nikoho nepřekvapí, vždyť Ford umí totožný výkon dostat z litrového tříválce. Výkon motoru ale příjemně graduje, má líbivý zvuk a spotřeba je vyváženější co do různého jízdního stylu. Ať už s ním tedy pojedete pomalu nebo rychle, většinou se bude palubní počítač točit okolo 5 – 6 litrů benzínu na sto kilometrů, abyste se podívali přes sedm litrů, museli byste jet jako smyslu zbavení.

To by se navíc moc nelíbilo ani převodovce. Nechápejte to špatně, v normálním režimu funguje skvěle, změna převodových stupňů probíhá rychle a hladce. Ve městě dokáže Fiesta bez problémů řadit i pětku, při rychlosti přibližně 90 km/h už řadí šestý, nejvyšší převodový stupeň. Jakékoliv svižnější tempo, které si díky komunikativnímu a hravému podvozku dovolíte, už převodovce úplně nesedí.


Interiér je o poznání promyšlenější a kvalitnější. 

Naštěstí nechybí možnost řadit manuálně, bohužel jen pomocí kolébkového přepínače. Ve svižnějším tempu tedy nemůžete jen intuitivně posunout řadicí páku vpřed nebo, ale nejprve hledáte dvojici tlačítek. U malého auta to ale dokážu pochopit.

Podvozek už jsem trochu nakousl a protože si rozhodně zaslouží víc než to, vrátím se k němu. Je totiž skvělý. Nenechá se rozhodit ani tou nejpitomější zákeřností, i v zatáčce si nechá líbit ubrání plynu a z míry ho nevyvede ani rychlá změna směru. Přitom dovede být pohodlný i na rozbité silnici a nadto mu nechybí zápal pro věc, díky které jsem častokrát jel raději po okreskách než po dálnici.  Řízení už sice nepůsobí tak čistě mechanicky jako v minulosti, ale i tak se dá poměrně jasně odhadnout přilnavost předních kol a z toho i nájezdová rychlost do zatáček.

Problém může představovat cena, která v konkrétní motorizaci začíná na částce 445 790 Kč. Sice dostanete LED světla denního svícení, automatickou klimatizaci nebo centrální zamykání, ale za tuto částku už můžete bez problémů jezdit i slušně vybavenou Octavií. Náš konkrétní kus byl navíc doplněný o tempomat, kožené čalounění nebo bezklíčový vstup a startování, takže se celková částka vyšplhala na 573 490 Kč.

Verdikt
Pozitiva pramenící ze skvělého podvozku, komunikativního řízení a charakterního motoru se s absencí trojice pedálů a manuální převodovky nijak nezměnily. A automatická převodovka? Ta jako taková funguje velmi slušně nejen na poměry dané třídy, ale i pohledem aut o třídu větších. Pokud tedy toužíte po malém autě s automatickou převodovkou, s novou Fiestou budete jistě spokojeni.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)1596
Převodovkadvouspojková automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)77 kW (105 k) při 6 000 ot./min
Točivý moment (Nm)150 Nm při 4 000 ot./min
Objem nádrže (l)42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3 969 mm
Šířka (mm)1 722 mm
Výška (mm)1 495 mm
Zavazadlový prostor (l)276 / 976
Ceny
Základní cena test. verze445 790 Kč
Cena testovaného vozu573 490 Kč
16.6.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist