Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift

Atmosférický čtyřválec působí v dnešní době jako zjevení. Pod kapotou nové Fiesty pracoval ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Charakterní a úsporný motor; povedený podvozek; slušně fungující převodovka;

STAROSTI
Výhled vzad; vyšší cena;

Populární hatchback se minulý rok dočkal řady podstatných změn, ale už teď můžu prozradit, že jde pořád o povedené auto. Konkrétní kus, který se nám dostal do testu, je zajímavý především tím, co má pod kapotou.

Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Fiesta fotogalerie

Po mém soudu nepůjde o nijak vyhledávanou kombinaci, a to jak kvůli atmosféricky plněné šestnáctistovce, která je se svou cenou dalece vzdálená základní dvanáctistovce, tak i kvůli automatické dvouspojkové převodovce PowerShift. Byla by ale škoda takovou kombinaci opomenout, funguje totiž velmi dobře.


Výkon 105 koní z objemu 1,6 litru asi nikoho nepřekvapí, vždyť Ford umí totožný výkon dostat z litrového tříválce. Výkon motoru ale příjemně graduje, má líbivý zvuk a spotřeba je vyváženější co do různého jízdního stylu. Ať už s ním tedy pojedete pomalu nebo rychle, většinou se bude palubní počítač točit okolo 5 – 6 litrů benzínu na sto kilometrů, abyste se podívali přes sedm litrů, museli byste jet jako smyslu zbavení.

To by se navíc moc nelíbilo ani převodovce. Nechápejte to špatně, v normálním režimu funguje skvěle, změna převodových stupňů probíhá rychle a hladce. Ve městě dokáže Fiesta bez problémů řadit i pětku, při rychlosti přibližně 90 km/h už řadí šestý, nejvyšší převodový stupeň. Jakékoliv svižnější tempo, které si díky komunikativnímu a hravému podvozku dovolíte, už převodovce úplně nesedí.


Interiér je o poznání promyšlenější a kvalitnější. 

Naštěstí nechybí možnost řadit manuálně, bohužel jen pomocí kolébkového přepínače. Ve svižnějším tempu tedy nemůžete jen intuitivně posunout řadicí páku vpřed nebo, ale nejprve hledáte dvojici tlačítek. U malého auta to ale dokážu pochopit.

Podvozek už jsem trochu nakousl a protože si rozhodně zaslouží víc než to, vrátím se k němu. Je totiž skvělý. Nenechá se rozhodit ani tou nejpitomější zákeřností, i v zatáčce si nechá líbit ubrání plynu a z míry ho nevyvede ani rychlá změna směru. Přitom dovede být pohodlný i na rozbité silnici a nadto mu nechybí zápal pro věc, díky které jsem častokrát jel raději po okreskách než po dálnici.  Řízení už sice nepůsobí tak čistě mechanicky jako v minulosti, ale i tak se dá poměrně jasně odhadnout přilnavost předních kol a z toho i nájezdová rychlost do zatáček.

Problém může představovat cena, která v konkrétní motorizaci začíná na částce 445 790 Kč. Sice dostanete LED světla denního svícení, automatickou klimatizaci nebo centrální zamykání, ale za tuto částku už můžete bez problémů jezdit i slušně vybavenou Octavií. Náš konkrétní kus byl navíc doplněný o tempomat, kožené čalounění nebo bezklíčový vstup a startování, takže se celková částka vyšplhala na 573 490 Kč.

Verdikt
Pozitiva pramenící ze skvělého podvozku, komunikativního řízení a charakterního motoru se s absencí trojice pedálů a manuální převodovky nijak nezměnily. A automatická převodovka? Ta jako taková funguje velmi slušně nejen na poměry dané třídy, ale i pohledem aut o třídu větších. Pokud tedy toužíte po malém autě s automatickou převodovkou, s novou Fiestou budete jistě spokojeni.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické
Zdvihový objem (cm3)1596
Převodovkadvouspojková automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)77 kW (105 k) při 6 000 ot./min
Točivý moment (Nm)150 Nm při 4 000 ot./min
Objem nádrže (l)42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3 969 mm
Šířka (mm)1 722 mm
Výška (mm)1 495 mm
Zavazadlový prostor (l)276 / 976
Ceny
Základní cena test. verze445 790 Kč
Cena testovaného vozu573 490 Kč
16.6.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist