autoweb.cz > Ford > Ford Fiesta > Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift
Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT PowerShift
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7.8
RADOSTI
Charakterní a úsporný motor; povedený podvozek; slušně fungující převodovka;
STAROSTI
Výhled vzad; vyšší cena;
Populární hatchback se minulý rok dočkal řady podstatných změn, ale už teď můžu prozradit, že jde pořád o povedené auto. Konkrétní kus, který se nám dostal do testu, je zajímavý především tím, co má pod kapotou.
Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Po mém soudu nepůjde o nijak vyhledávanou kombinaci, a to jak kvůli atmosféricky plněné šestnáctistovce, která je se svou cenou dalece vzdálená základní dvanáctistovce, tak i kvůli automatické dvouspojkové převodovce PowerShift. Byla by ale škoda takovou kombinaci opomenout, funguje totiž velmi dobře.
Výkon 105 koní z objemu 1,6 litru asi nikoho nepřekvapí, vždyť Ford umí totožný výkon dostat z litrového tříválce. Výkon motoru ale příjemně graduje, má líbivý zvuk a spotřeba je vyváženější co do různého jízdního stylu. Ať už s ním tedy pojedete pomalu nebo rychle, většinou se bude palubní počítač točit okolo 5 – 6 litrů benzínu na sto kilometrů, abyste se podívali přes sedm litrů, museli byste jet jako smyslu zbavení.
To by se navíc moc nelíbilo ani převodovce. Nechápejte to špatně, v normálním režimu funguje skvěle, změna převodových stupňů probíhá rychle a hladce. Ve městě dokáže Fiesta bez problémů řadit i pětku, při rychlosti přibližně 90 km/h už řadí šestý, nejvyšší převodový stupeň. Jakékoliv svižnější tempo, které si díky komunikativnímu a hravému podvozku dovolíte, už převodovce úplně nesedí.
Interiér je o poznání promyšlenější a kvalitnější.
Naštěstí nechybí možnost řadit manuálně, bohužel jen pomocí kolébkového přepínače. Ve svižnějším tempu tedy nemůžete jen intuitivně posunout řadicí páku vpřed nebo, ale nejprve hledáte dvojici tlačítek. U malého auta to ale dokážu pochopit.
Podvozek už jsem trochu nakousl a protože si rozhodně zaslouží víc než to, vrátím se k němu. Je totiž skvělý. Nenechá se rozhodit ani tou nejpitomější zákeřností, i v zatáčce si nechá líbit ubrání plynu a z míry ho nevyvede ani rychlá změna směru. Přitom dovede být pohodlný i na rozbité silnici a nadto mu nechybí zápal pro věc, díky které jsem častokrát jel raději po okreskách než po dálnici. Řízení už sice nepůsobí tak čistě mechanicky jako v minulosti, ale i tak se dá poměrně jasně odhadnout přilnavost předních kol a z toho i nájezdová rychlost do zatáček.
Problém může představovat cena, která v konkrétní motorizaci začíná na částce 445 790 Kč. Sice dostanete LED světla denního svícení, automatickou klimatizaci nebo centrální zamykání, ale za tuto částku už můžete bez problémů jezdit i slušně vybavenou Octavií. Náš konkrétní kus byl navíc doplněný o tempomat, kožené čalounění nebo bezklíčový vstup a startování, takže se celková částka vyšplhala na 573 490 Kč.
Verdikt
Pozitiva pramenící ze skvělého podvozku, komunikativního řízení a charakterního motoru se s absencí trojice pedálů a manuální převodovky nijak nezměnily. A automatická převodovka? Ta jako taková funguje velmi slušně nejen na poměry dané třídy, ale i pohledem aut o třídu větších. Pokud tedy toužíte po malém autě s automatickou převodovkou, s novou Fiestou budete jistě spokojeni.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické |
Zdvihový objem (cm3) | 1596 |
Převodovka | dvouspojková automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 77 kW (105 k) při 6 000 ot./min |
Točivý moment (Nm) | 150 Nm při 4 000 ot./min |
Objem nádrže (l) | 42 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3 969 mm |
Šířka (mm) | 1 722 mm |
Výška (mm) | 1 495 mm |
Zavazadlový prostor (l) | 276 / 976 |
Ceny | |
Základní cena test. verze | 445 790 Kč |
Cena testovaného vozu | 573 490 Kč |