Ferrari F12tdf (2015): nejsilnější F12 odhalena, má 780 koní a stovku dá za 2,9 sekundy
autoweb.cz > Ferrari > Ferrari 812 Superfast střídá F12, má nejvýkonnější atmosférický motor v historii Ferrari
Ferrari 812 Superfast střídá F12, má nejvýkonnější atmosférický motor v historii Ferrari
Už označení Superfast v názvu nového modelu je dostatečně vypovídající. A přesně takový nástupce F12 Berlinetty také je. Pod přední kapotou je i nadále dvanáctiválec, má ale o dvě deci větší objem a výkon větší o 60 koní. Suma sumárum produkuje děsivých 800 koní při 8500 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 718 Nm je k dispozici při 7000 otáčkách. A pak že motory bez turba už nemají co říct…
Tím ale oslnivé hodnoty pochopitelně nekončí, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 2,9 sekundy, maximální rychlost je minimálně 340 kilometrů v hodině, přesnou hodnotu zatím neví ani ve Ferrari. Vůbec poprvé se do auta se vzpínajícím koníkem ve znaku dostává elektrický posilovač řízení EPS a už pátá generace systému SSC (Side Slip Control), která umožní driftování i méně nadaným jedincům. Přítomna je zde i druhá generace systému PVC (Virtual Short Wheelbase), pod kterou se skrývá natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf.
Hmotnost auta se nikterak nezměnila od předchozí F12, což znamená 1525 kilogramů bez provozních kapalin, která je rozložena v poměru 47/53 ve prospěch zadní nápravy. Abychom nezapomněli, je tady také přepracovaný design, nejvýraznější změnou prošla záď, kde se nachází čtyři kruhové světlomety a aby se to nepletlo, tak také čtyři koncovky výfuku. Samozřejmostí je aktivní aerodynamika či LED světlomety. Ferrari slibuje také přepracovaný interiér, ale nějaké zásadnější změny nečekejte.
Novinku Ferrari přiveze na autosalon do Ženevy, cenu automobilka oznámí později. Pokud se však ptáte, pravděpodobně si jej nemůžete dovolit. Očekává se, že základní cena bude někde okolo osmi milionů korun.