Ferrari slibuje, že bude bojovat za přežití motorů V12

Emisní a hlukové regulace ohrožují existenci V12. Ferrari říká, že najde způsob, jak prestižní motor zachránit.
ferrari_f12berlinetta_860-1100x618.jpg Zdroj: Ferrari

Vidlicové dvanáctiválce se potýkají s dalšími problémy. Technický ředitel Ferrari Michael Leiters v rozhovoru pro Top Gear řekl, že zpřísnění emisních a hlukových předpisů ztěžuje existenci dvanáctiválcových motorů. Dodává však, že Ferrari zatím neopustí kultovní pohonnou jednotku, přestože již do většiny modelů montuje menší dvakrát přeplňovaný osmiválec.

„Budeme bojovat za přežití vidlicových dvanáctiválců,“ řekl Leiters v rozhovoru. Ferrari musí splňovat nejen zpřísňující se emisní normu Euro 6, ale také předpisy v USA a Číně, což komplikuje situaci ještě více. Leiters říká, že motory V12 nezmizí z trhu přes noc a dodává, že má dostatek financí a znalostí, aby je udržel v sériové výrobě.

Zvukové předpisy jsou relativně nové a platí od začátku roku 2018. Nová pravidla se zabývají nejen hladinou hluku, kterou automobily produkují, ale také upravují proces měření. Výrobci automobilů, jež stále nabízí vidlicové dvanáctiválce a chtějí v tom pokračovat, považují nová nařízení za opravdovou výzvu.

Ferrari není jedinou automobilkou, která se potýká s problematikou hlukových limitů. Mercedes-AMG v červenci oznámil, že řeší stejnou překážku při vývoji sportovních modelů. Nové regulace již ovlivnily vývoj vozů AMG A45 S a CLA 45 S. Hlukové předpisy jsou také jedním z důvodů, proč zatím nedorazil hypersport Mercedes-AMG One.

Je vidlicový dvanáctiválec určen na smetiště? Nakonec asi ano, ale snad ne předčasně. Výrobci automobilů pozvolna přecházejí na elektrická vozidla, ale někteří z nich se snaží zachránit svou tradici. V ohrožení je i motor V12 od Lamborghini.

16.9.2019 10:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist