Domácí přístup může být nebezpečný, opravy aut stylem „co dům dal“ představují riziko

Je lepší nahradit prasklou vinutou pružinu novu, bezvadnou anebo spojit zlom plastovými páskami popřípadě nahradit tlumení tenisovými míčky? Odpověď nemusí být tak jednoznačná, jak by se mohlo zdát.

Na titulní fotce je sice podle registrační značky automobil vybavený vkusnou náhradou zadního stěrače z Ruska, nicméně nejde o vyloženě „východní“ problematiku. Ne pokud víte a máte za sebou rozhovor s techniky na stanicích STK, kteří s podobnými pokusy jak zabít sebe a všechny, které naložím do auta, mají značné zkušenosti.

V galerii je vidět, jak jsou schopni lidé podomácku řešit opravy svých aut a je zjevné, že tohle ne, že takhle je to špatně. Na jednu stranu to může být úsměvné, v případech, kdy „oprava“ skončí přinejhorším tím, že auto bude nepojízdné, anebo – v případě zásahů do pérování, „jen“ nesnesitelně tvrdé, nakloněné, neodpružené. Popřípadě se mu z výfuku vyvalí mrak dýmu a bude konec anebo se přehřeje motor.

Nicméně – jak jsme viděli na vlastní oči ve sbírce fotografií na jedné středočeské stanici STK, lze nahradit ocelově pevné vedení brzdové kapaliny gumovou trubičkou. Jeden nemusí být nutně automechanik, stačí fyzika základní školy, aby mu došlo, že pokud šlápnu na plynový pedál, tlak kapaliny nedojde až k brzdným segmentům, ale ztratí se v nejslabším místě soustavy, tedy právě v gumové „redukci,“ kterou pravděpodobně nafoukne, roztrhne, vyrazí…

Stříbrná lepící páska je jistě velmi užitečným pomocníkem, třeba když potřebujete přichytit na okruhovém dni odtržený kus nárazníku, ale není to všelék a je otázkou, zda přilepení přední kapoty vydrží aerodynamický nápor ve vyšších rychlostech. A stejně oblíbeným prostředkem domácích oprav jsou plastové utahovací pásky, jejich aplikaci na pružinách podvozku však lze doporučit jen stěží.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Nejtragičtější na celé situace je skutečnost, že toto není jen ojedinělá záležitost kdesi z opačného koutu světa, na téma opravdu došlo při naší osobní návštěvě jedné středočeské stanice STK, kde měli, bohužel, nástěnku plnou fotek právě takových „domácích“ oprav. Varující a děsivé je to, že s takto „spraveným“ autem se někdo rozhodl nejenom jezdit, ale dokonce přijet na oficiální technickou kontrolu. Tedy že považuje takový technický stav za přijatelný, vyhovující.

26.4.2017 9:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist