Dodge Magnum SRT8

U nás mu budeme říkat 300C Touring, ale s tímhle motorem tady udělá pořádný vítr. 425 koní, dvacetipalcová kola, pevnější podvozek a větší brzdy mu zajistí velký respekt.

V Americe se neuděluje titul Auto roku v podobě, v jaké se s ním setkáváme u nás nebo jinde v Evropě, ale za to se všechny tamní časopisy shodují na tom, že Chrysler 300C je jednou z novinek pro rok 2004, která by si podobné označení určitě zasloužila. Dodge Magnum je sice kombi a dokonce má i jinou značku na čelní mřížce, ale jinak je všem jasné, že tahle dvojice je stejně nerozlučná jako Laurel a Hardy, i když konkurenci z nich do smíchu už tak nebude.

Na evropském trhu se Magnum jmenuje Chrysler 300C Touring a ve vrcholné verzi SRT8 by se mohl na naší straně Atlantiku objevit během jara nebo léta tohoto roku.

Stejně jako dříve představený 300C SRT8 má i kombi převrtaný motor Hemi, kterému narostl objem z 5,7 na 6,1 litru a výkon ze 340 na musclecarovských 425 koní. Klidně to mohlo být třeba 420 nebo možná i 430 koní, ale s hodnotou 425 je spojená silná nostalgie od doby, kdy se s ní chlubila řada těžkotonážních sporťáků ze 60. let, i když termín sporťák bychom na ně dnes už nepoužili. Název „muscle cars“ vystihuje jejich povahu opravdu nejlépe.

Motor má nejen větší objem, ale dostal i zesílený blok, kovanou klikovou hřídel, vyšší kompresní poměr 10,3:1, průchodnější sání, širší výfukové potrubí, izolované výfukové svody a další doplňky. Díky tomu se snížil čas zrychlení z nuly na 96 km/h k dolní hranici pěti sekund a překonání 400 metrů mu trvá necelých čtrnáct sekund. Převodovka je automatická a pětistupňová, diferenciál je zesílený, ale není samosvorný.

V souladu se zkratkou SRT (Street and Racing Technology) jsou pružiny, tlumiče a stabilizátory v porovnání se sériovou verzí pevnější a celý podvozek je snížený o 13 mm. Přepracovaná je i řídicí jednotka ESP.

Magnum SRT8 jezdí už z výroby na nezvykle velkých hliníkových dvacetipalcových kolech, zajímavých i tím, že jsou kovaná. Vpředu mají pneumatiky 245/45, vzadu 255/45.

redakce autoweb.cz

14.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist